İllüstrasyonlar, kitapların
temel unsurlarındandır. Ders kitaplarında kullanılan illüstrasyonlar özel
gereksinimli olan ve olmayan tüm öğrenciler için uygun olmalıdır. Bu
araştırmanın amacı, kaynaştırma sınıflarında görev yapan ilköğretim birinci
kademe birinci sınıf öğretmenlerinin ilkokul ders kitaplarında ve derslerde
illüstrasyon kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmaya,
Bolu ilinde, sınıfında özel gereksinimli öğrenci bulunan, ilkokul birinci
sınıf, 9 sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında
araştırmacılar tarafından geliştirilen Öğretmen Kişisel Bilgi Formu ve
yarı-yapılandırılmış sorulardan oluşan İllüstrasyon Kullanımı Görüş Formu
(İKGF) kullanılmıştır. Araştırma ile ilgili nitel verilerin çözümlenmesinde içerik
analizi teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda; öğretmenlerin
çoğunluğunun ilkokul ders kitaplarında illüstrasyonlara oldukça geniş bir
şekilde yer verildiğini, ancak bazı öğretmenler sınıf düzeyi arttıkça
illüstrasyon kullanım düzeyinin azaldığını belirtmişlerdir. Elde edilen
bulgular ışığında öğretmenlerin illüstrasyon kullanımına ilişkin sorunları ve
önerileri tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Submission Date | January 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 4 |