Research Article
BibTex RIS Cite

GENÇLİĞİN PARA YÖNETİMİ ALGISI: OSMANİYE KORKUT ATA ÜNİVERSİTESİ ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Year 2019, Volume: 6 Issue: 11, 70 - 80, 23.12.2019

Abstract

Günümüz ekonomik sistemleri içerisinde para önemli bir rol üstlenmektedir. Toplumdaki bireylerin birçoğu ekonomi eğitimi almamalarına rağmen parayı yönetme ve parasal konularda oldukça başarılıdır. Gelecekte ekonomik ve sosyal birimlerden biri olacak olan gençlerin para yönetimi ve para davranışlarının araştırılması ve ortaya konması önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı gelecekte para yönetimi ve davranışlarında bir birey olarak veya karar verici pozisyonlarda etkili olacak olan gençlerin para yönetimi konusundaki algılarını ve para yönetimiyle ilgili tutum ve davranışlarını incelemeye çalışmaktır. Bu amaç doğrultusunda, çalışmada anket uygulamasından faydalanılarak Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Osmaniye Meslek Yüksekokulu bünyesinde çeşitli birimlerde okuyan öğrencilere anket yapılmıştır. Anket çeşitli istatistiki yöntemlerle analiz edilmiş ve bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin para yönetimi ve davranışları konusunda çok başarısız olmadıkları, harcama ve bütçe gibi konularda planlama yapabildikleri şeklinde bulgulara ulaşılmıştır. Ayrıca para yönetimi ve parayla ilgili algı ve davranışların Meslek Yüksekokulu bölümleri bazında farklılık gösterdiği sonucuna da ulaşılmıştır.

References

  • Alkaya, A., & Yağlı, İ. (2015). Finansal Okuryazarlık-Finansal Bilgi, Davranış ve Tutum: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İİBF Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Journal of International Social Research, 8(40). Arofah, A. A., Purwaningsih, Y., & Indriayu, M. (2018). Financial Literacy, Materialism and Financial Behavior. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding, 5(4), 370-378. Bakay, M. E. (2018). Devlet Üniversiteleri Lisans Programlarında Kayıtlı Öğrencilerin Para Harcama Davranışları: İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Örneği. Electronic Turkish Studies, 13(30). Barış, S. (2016). Finansal Okuryazarlık ve Bütçeleme Davranışı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. TESAM Akademi Dergisi, 3(2), 13-38. Bayram, S. S. (2014). Finansal Okuryazarlık Ve Para Yönetimi Davranışları: Anadolu Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Uygulama. Business & Management Studies: An International Journal, 2(2), 105-135. Biçer, E. B., Altan, F. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık ile İlgili Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesi/Evaluation of University Student’s Financial Literacy Related to Attitudes and Behavior. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(4), 1519-1533. Coşkun, S. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Finansal Davranış ve Tutumlarının Belirlenmesi: Finansal Okuryazarlık Algıları Üzerine Bir Araştırma. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(7), 2247-2258. Er, B., Şahin, Y. E., & Mutlu, M. (2017). Finansal Eylem ve Finansal Okuryazarlık: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 54(630), 75-88. Ergün, B., Şahin, A., & Ergin, E. (2014). Finansal Okuryazarlık: İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma. Journal of International Social Research, 7(34). 847-864. Karyağdı, N. G. (2018). Bütçeleme ve Para Yönetimine İlişkin Kredi Kartı Kullanım Anlayışının Öğrenciler Açısından Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma: Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO Örneği. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 123-142. Kılıç, S. (2016). Cronbach’ın Alfa Güvenirlik Katsayısı, Journal of Mood Disorders (JMOOD), 6(1):47-48 . Norvilitis, J. M., & MacLean, M. G. (2010). The Role Of Parents İn College Students’ Financial Behaviors And Attitudes. Journal of economic psychology, 31(1), 55-63. Öztürk, E., & Demir, Y. (2015). Finansal Okuryazarlık ve Para Yönetimi: Süleyman Demirel Üniversitesi Akademik Personel Üzerine Bir Uygulama. Journal of Accounting & Finance, (68).113-134. Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics (6th Ed.), Boston:Allyn and Bacon. https://yokatlas.yok.gov.tr/onlisans-univ.php?u=1085). (Erişim Tarihi:03.09.2019)
Year 2019, Volume: 6 Issue: 11, 70 - 80, 23.12.2019

Abstract

References

  • Alkaya, A., & Yağlı, İ. (2015). Finansal Okuryazarlık-Finansal Bilgi, Davranış ve Tutum: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İİBF Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Journal of International Social Research, 8(40). Arofah, A. A., Purwaningsih, Y., & Indriayu, M. (2018). Financial Literacy, Materialism and Financial Behavior. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding, 5(4), 370-378. Bakay, M. E. (2018). Devlet Üniversiteleri Lisans Programlarında Kayıtlı Öğrencilerin Para Harcama Davranışları: İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Örneği. Electronic Turkish Studies, 13(30). Barış, S. (2016). Finansal Okuryazarlık ve Bütçeleme Davranışı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. TESAM Akademi Dergisi, 3(2), 13-38. Bayram, S. S. (2014). Finansal Okuryazarlık Ve Para Yönetimi Davranışları: Anadolu Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Uygulama. Business & Management Studies: An International Journal, 2(2), 105-135. Biçer, E. B., Altan, F. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık ile İlgili Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesi/Evaluation of University Student’s Financial Literacy Related to Attitudes and Behavior. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(4), 1519-1533. Coşkun, S. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Finansal Davranış ve Tutumlarının Belirlenmesi: Finansal Okuryazarlık Algıları Üzerine Bir Araştırma. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(7), 2247-2258. Er, B., Şahin, Y. E., & Mutlu, M. (2017). Finansal Eylem ve Finansal Okuryazarlık: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 54(630), 75-88. Ergün, B., Şahin, A., & Ergin, E. (2014). Finansal Okuryazarlık: İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma. Journal of International Social Research, 7(34). 847-864. Karyağdı, N. G. (2018). Bütçeleme ve Para Yönetimine İlişkin Kredi Kartı Kullanım Anlayışının Öğrenciler Açısından Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma: Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO Örneği. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 123-142. Kılıç, S. (2016). Cronbach’ın Alfa Güvenirlik Katsayısı, Journal of Mood Disorders (JMOOD), 6(1):47-48 . Norvilitis, J. M., & MacLean, M. G. (2010). The Role Of Parents İn College Students’ Financial Behaviors And Attitudes. Journal of economic psychology, 31(1), 55-63. Öztürk, E., & Demir, Y. (2015). Finansal Okuryazarlık ve Para Yönetimi: Süleyman Demirel Üniversitesi Akademik Personel Üzerine Bir Uygulama. Journal of Accounting & Finance, (68).113-134. Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics (6th Ed.), Boston:Allyn and Bacon. https://yokatlas.yok.gov.tr/onlisans-univ.php?u=1085). (Erişim Tarihi:03.09.2019)
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Salim Köksal

Mehmet Cihangir

Publication Date December 23, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 6 Issue: 11

Cite

APA Köksal, S., & Cihangir, M. (2019). GENÇLİĞİN PARA YÖNETİMİ ALGISI: OSMANİYE KORKUT ATA ÜNİVERSİTESİ ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(11), 70-80.