Research Article
BibTex RIS Cite

Evaluation of Students' Opinions on the Project Studies in Science and Art Centers

Year 2019, Volume: 15 Issue: 3, 220 - 236, 29.09.2019
https://doi.org/10.17244/eku.581804

Abstract

In this research, the aim was to evaluate students’
opinions about the project work carried out in Science and Art Centers.
Phenomenology design, a qualitative research design, was used in the research.
The research group consisted of five gifted students studying at a Science and
Art Center in the Eastern Anatolia Region and participating in national and
international project studies. In the research, a semi-structured interview was
used as the data collection tool. Expert opinion was sought in the preparation
of the interview form. Content analysis was carried out in the data analysis
and codes, categories and themes were created in line with the data obtained.
The participants stated that the project work carried out at the Science and
Art Center are original and have many benefits such as fostering problem
solving skills, cooperation and self-confidence. In addition, participants in
the project work also stated that they faced many problems in terms of subject
determination, process, report writing, jury members, presentation of projects
and access to materials. In order to solve the problems, the participants
suggested that the literature should be scanned in detail paying attention to scientific
aspects, and the jury members should be selected from persons carrying out studies
in different fields. It was also recommended that universities and other
institutions should support the project work. In the light of these
evaluations, it is important to provide training on project studies to the
students studying in Science and Art Centers where project activities are
carried out intensively. In addition, it is recommended that universities
provide the necessary support to Science and Art Center students who carry out
project studies, in terms of material supplies and information sharing.

References

  • Abu, N. K. (2018). Üstün yetenekli öğrencilerin kaynaştırılmasına yönelik farklılaştırılmış fen etkinliklerinin değerlendirilmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Amasya Üniversitesi, Amasya.
  • Ay, Ş. (2013). Öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme ve geleneksel öğretime ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 53-67.
  • Aydın, M., & Çepni, S. (2011). Fen ve teknoloji öğretmenleri için geliştirilen proje tabanlı öğretim yöntemi (PTÖY) konulu bir destek programının öğretmenlerin ihtiyaçlarını giderme durumlarının incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8, 55-68.
  • Ayvacı, H. Ş., & Çoruhlu, T. (2010). Fen ve teknoloji dersi proje tabanlı öğretim uygulamasında ilköğretim öğrencilerinin karşılaştıkları güçlükler. Uludağ Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 43-59.
  • Baki, A., & Bütüner, S. Ö. (2009). Kırsal kesimdeki bir ilköğretim okulunda proje yürütme sürecinden yansımalar. İlköğretim Online, 8(1). 146-158.
  • Baykoç, N. (2014). Üstün akıl, zekâ, deha, yetenek, dâhiler-savantların gelişimleri ve eğitimleri. Ankara: Vize Basın Yayın.
  • Bell, S. (2010). Project-based learning for the 21st century: Skills for the future. Clear House, 83, 39-43.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Cappelleri, D. J., & Vitoroulis, N. (2013). The robotic decathlon: Project-based learning labs and curriculum design for an introductory robotics course. IEEE Transactions on Education, 56(1), 73-81.
  • Chandrasekaran, S., Stojcevski, A., Littlefair, G., & Joordens, M. (2012). Learning through projects in engineering education. In the proceedings of SEFI2012: Engineering Education 2020: Meet the Future: Proceedings of 40th SEFI Annual Conference, Thessaloniki, Greece, 23-26.
  • Clark, B. (2013). Growing up gifted. Cambridge: Pearson.
  • Corbin, J., & Strauss, A. (2007). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (Çev. Ed.: M. Bütün & S. B. Metin). Ankara: Siyasal Yayncılık.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (5. baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çetin, O., & Şengezer, B. (2013). Ortaokul öğrencilerinin proje çalışmalarına ilişkin görüşleri. Ege Eğitim Dergisi, 14(1), 24-49.
  • Demirhan, E. (2018). Opinions of gifted students and prospective teachers on nature education program based on mentoring approach. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 19(3), 175-188.
  • Erdoğan, İ. (2018). Üstün yetenekli öğrencilerin bilimsel araştırma becerilerinin öğrencilerin yaptığı araştırmalara dayalı olarak incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Giorgi, A. (2009). The descriptive phenomenological method in psychology: A modified Husserlian approach. Pittsburg, PA: Duquesne University.
  • Gökdere, M., & Ayvacı, H. Ş. (2004). Determination of primary teacher’s knowledge level about giftedness concept. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 17-26.
  • Gültekin, Z. (2009). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme uygulamalarının öğrencilerin bilimin doğasıyla ilgili görüşlerine, bilimsel süreç becerilerine ve tutumlarına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Hart, J. (2019). Interdisciplinary project-based learning as a means of developing employability skills in undergraduate science degree programs. Journal of Teaching and Learning for Graduate Employability, 10(2), 50-66.
  • İdin, Ş., & Özdemir-Şimşek, P. (2016). Proje tabanlı öğrenme kapsamında gerçekleştirilen ders dışı egzersiz çalışmalarına ilişkin öğrenci görüşleri. İlköğretim Online, 15(3), 761-777.
  • Johnsen, S. K., & Goree, K. (2009). Independent study for gifted learners (Original work published 2005). Agency-One, Seoul: Academy Press.
  • Johnsen, S. K. (2004). Definitions, models, and characteristics of gifted students. In S. K. Johnsen (Ed.). Identifying gifted/talented students: A practical guide (pp. 1-21). Waco, TX: Prufrock Press.
  • Kaya, F. (2019). Yorumsamacı yaklaşımda anlama kavramının önemi ve pozitivizm eleştirisi. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(22), 271-280.
  • Kılıç, İ., & Özel, M. (2015). Proje tabanlı öğrenme yönteminin fen ve teknoloji derslerinde uygulamaları hakkında öğretmen ve veli görüşlerinin incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 7-20.
  • Lam, S. F., Cheng, R. W., & Choy, H. C. (2010). School support and teacher motivation to implement project-based learning. Learning and Instruction, 20, 487-497.
  • Levent, F. (2014). Üstün yetenekli çocukları anlamak. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Liu, Y., Lou, S., Shih, R., Meng, H., & Lee, C. (2010). A case study of online project-based learning: The beer king project. International Journal of Technology in Teaching and Learning, 6(1), 43-57.
  • MEB. (2015). Millî Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi. Erişim adresi: https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_10/07031350_bilsem_yonergesi.pdf
  • MEB. (2017). 2017‐2018 Bilim ve Sanat Merkezleri Öğrenci Tanılama Kılavuzu. Erişim adresi: https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_10/28150742_2017-2018_bilsem_tanilama_kilavuzu.pdf
  • Mills, P. (2003). Group project work with undergraduate veterinary science students. Assessment & Evaluation in Higher Education, 28(5), 527-538.
  • Mioduser, D., & Betzer, N. (2007). The contribution of project-based learning to high achievers’ acquisition of technological knowledge and skills. International Journal of Technology and Design Education, 18(1), 59-77.
  • Ocak, M. A., & Ulusoy, Ç. (2010). Investigation of college students’ intrinsicmotivation in project based learning. International Journal of Human Sciences, 7(1), 1152-1169.
  • Orbay, M., Gokdere, M., Tereci, H., & Aydin, M. (2010). Attitudes of gifted students towards science depending on some variables: A Turkish sample. Scientific Research and Essays, 5(7), 693-699.
  • Özarslan, M. (2015). Proje paydaşlarının BİLSEM biyoloji projeleri hakkındaki düşünceleri ve bu projelerin üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin biyoloji öğrenmeye yönelik motivasyonları ile bilimsel tutumlarına etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Özarslan, M. (2019). Üstün zekâlı ve yetenekli olan ve üstün zekâlı ve yetenekli olmayan öğrencilerin biyolojiye ilişkin algılarının karşılaştırılması: Metaforik çalışma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45, 310-334.
  • Özarslan, M., & Çetin, G. (2015). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin biyoloji proje çalışmalarına ilişkin görüş ve beklentileri. Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 3(2), 58-83.
  • Özarslan, M., & Çetin, G. (2018). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin biyoloji proje çalışmalarına ilişkin görüş ve beklentileri. Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 3(2), 58-83.
  • Özarslan, M., Çetin, G., & Yıldırım, O. (2017). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrenci ailelerinin bilsem biyoloji proje çalışmaları hakkındaki görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1411-1436.
  • Öztuna-Kaplan, A., & Diker-Coşkun, Y. (2012). Proje tabanlı öğretim uygulamalarında karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerilerine yönelik bir eylem araştırması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 137-159.
  • Powers, E. A. (2008). The use of independent study as a viable differentiation technique for gifted learners in the regular classroom. Gifted Child Today, 31(3), 57-65.
  • Raghavan, K., Coken-Regev, S., & Strobel, S. A. (2001). Student outcomes in a local systemic change project. School Science and Mathematics, 101, 268-281.
  • Rajan, K. P., Gopanna, A., & Thomas, S. P. (2019). A project based learning (pbl) approach ınvolving pet recycling in chemical engineering education. Recycling, 4(10), 1-16.
  • Renzulli, J. S. (1986). The treering conception of giftedness: A developmental model for creative productivity. Conception of giftedness. Cambridge: Press syndicate of the University of Cambridge.
  • Sarı, H., & Öğülmüş, K. (2014). Evaluation of the problems faced by teachers and students in science and art centers. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 254-265.
  • Sarıtaş, E., Şahin, Ü., & Çatalbaş, G. (2019). Velilerin gözüyle BİLSEM. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(1), 114-133.
  • Sezginsoy, B. (2007). Bilim ve sanat merkezi uygulamasının değerlendirilmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Stuart, T., & Beste, A. (2011). Farklı olduğumu biliyordum: Üstün yeteneklileri anlayabilmek (Çev: A. Gönenli). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Summers, E. J., & Dickinson, G. (2012). A longitudinal investigation of project-based instruction and student achievement in high school social studies. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 6(1), 82-103.
  • Tischler, K., & Vialle, W. J. (2009). Gifted students' perceptions of the characteristics of effective teachers. In D. Wood (Ed.), The gifted challenge: Challenging the gifted (pp. 115-124). Merrylands, Australia: NSWAGTC Inc.
  • Tortop, H. S. (2013). Bu benim eserim bilim şenliğinin yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşleri ve fen projelerinin kalitesi odağından görünümü. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 255-308.
  • Ülger, B. B. (2011). Bilim sanat merkezlerinde uygulanan fen eğitimi programlarının idareci, öğretmen ve öğrenci bakış açısından incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Bilim ve Sanat Merkezlerinde Yürütülen Proje Çalışmalarına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Year 2019, Volume: 15 Issue: 3, 220 - 236, 29.09.2019
https://doi.org/10.17244/eku.581804

Abstract

Bu
araştırmada Bilim ve Sanat Merkezleri’nde yürütülen proje çalışmalarına ilişkin
öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel
araştırma yöntemi desenlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu Doğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir Bilim ve
Sanat Merkezi’nde öğrenim gören, ulusal ve uluslararası proje çalışmalarına
katılmış ve çeşitli başarılar elde etmiş beş özel yetenekli öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış
görüşme kullanılmıştır. Görüşme formunun hazırlanmasında uzman görüşüne
başvurulmuştur. Veri analizinde içerik analizi yürütülmüş olup elde edilen
veriler doğrultusunda kodlar, kategoriler ve temalar oluşturulmuştur.
Katılımcılar, Bilim ve Sanat Merkezi’nde yürütülen proje çalışmalarının özgün
olduğunu ve problem çözme becerilerini geliştirme, işbirliğini ve özgüveni
arttırma gibi birçok faydası olduğunu ifade etmişlerdir. Bununla birlikte
katılımcılar proje çalışmalarında; konu belirleme, süreç, rapor yazma, jüri
üyeleri, projelerin sunumu ve malzemeye ulaşma açısından birçok problemlerle
karşılaştıklarını da belirtmişlerdir. 
Katılımcıların belirtikleri problemlere yönelik çözüm önerileri;  bilimselliğe dikkat edilerek alan yazının
detaylı taranması, farklı alanlarda çalışmalar yürüten kişilerden jüri üyelerinin
seçilmesi, üniversitelerin ve diğer kurumların proje çalışmalarına destek
vermesi yönündedir. Bu değerlendirmeler ışığında, proje çalışmalarının yoğun
olarak yürütüldüğü Bilim ve Sanat Merkezleri’nde öğrenim gören öğrencilere
proje çalışmalarına yönelik belli dönemlerde eğitimlerin verilmesi önem arz
etmektedir. Ayrıca, üniversitelerin proje çalışmaları yapan Bilim ve Sanat
Merkezi öğrencilerine malzeme temini ve bilgi paylaşımı yönünden gerekli
desteği vermesi önerilmektedir.

References

  • Abu, N. K. (2018). Üstün yetenekli öğrencilerin kaynaştırılmasına yönelik farklılaştırılmış fen etkinliklerinin değerlendirilmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Amasya Üniversitesi, Amasya.
  • Ay, Ş. (2013). Öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme ve geleneksel öğretime ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 53-67.
  • Aydın, M., & Çepni, S. (2011). Fen ve teknoloji öğretmenleri için geliştirilen proje tabanlı öğretim yöntemi (PTÖY) konulu bir destek programının öğretmenlerin ihtiyaçlarını giderme durumlarının incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8, 55-68.
  • Ayvacı, H. Ş., & Çoruhlu, T. (2010). Fen ve teknoloji dersi proje tabanlı öğretim uygulamasında ilköğretim öğrencilerinin karşılaştıkları güçlükler. Uludağ Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 43-59.
  • Baki, A., & Bütüner, S. Ö. (2009). Kırsal kesimdeki bir ilköğretim okulunda proje yürütme sürecinden yansımalar. İlköğretim Online, 8(1). 146-158.
  • Baykoç, N. (2014). Üstün akıl, zekâ, deha, yetenek, dâhiler-savantların gelişimleri ve eğitimleri. Ankara: Vize Basın Yayın.
  • Bell, S. (2010). Project-based learning for the 21st century: Skills for the future. Clear House, 83, 39-43.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Cappelleri, D. J., & Vitoroulis, N. (2013). The robotic decathlon: Project-based learning labs and curriculum design for an introductory robotics course. IEEE Transactions on Education, 56(1), 73-81.
  • Chandrasekaran, S., Stojcevski, A., Littlefair, G., & Joordens, M. (2012). Learning through projects in engineering education. In the proceedings of SEFI2012: Engineering Education 2020: Meet the Future: Proceedings of 40th SEFI Annual Conference, Thessaloniki, Greece, 23-26.
  • Clark, B. (2013). Growing up gifted. Cambridge: Pearson.
  • Corbin, J., & Strauss, A. (2007). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (Çev. Ed.: M. Bütün & S. B. Metin). Ankara: Siyasal Yayncılık.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (5. baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çetin, O., & Şengezer, B. (2013). Ortaokul öğrencilerinin proje çalışmalarına ilişkin görüşleri. Ege Eğitim Dergisi, 14(1), 24-49.
  • Demirhan, E. (2018). Opinions of gifted students and prospective teachers on nature education program based on mentoring approach. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 19(3), 175-188.
  • Erdoğan, İ. (2018). Üstün yetenekli öğrencilerin bilimsel araştırma becerilerinin öğrencilerin yaptığı araştırmalara dayalı olarak incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Giorgi, A. (2009). The descriptive phenomenological method in psychology: A modified Husserlian approach. Pittsburg, PA: Duquesne University.
  • Gökdere, M., & Ayvacı, H. Ş. (2004). Determination of primary teacher’s knowledge level about giftedness concept. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 17-26.
  • Gültekin, Z. (2009). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme uygulamalarının öğrencilerin bilimin doğasıyla ilgili görüşlerine, bilimsel süreç becerilerine ve tutumlarına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Hart, J. (2019). Interdisciplinary project-based learning as a means of developing employability skills in undergraduate science degree programs. Journal of Teaching and Learning for Graduate Employability, 10(2), 50-66.
  • İdin, Ş., & Özdemir-Şimşek, P. (2016). Proje tabanlı öğrenme kapsamında gerçekleştirilen ders dışı egzersiz çalışmalarına ilişkin öğrenci görüşleri. İlköğretim Online, 15(3), 761-777.
  • Johnsen, S. K., & Goree, K. (2009). Independent study for gifted learners (Original work published 2005). Agency-One, Seoul: Academy Press.
  • Johnsen, S. K. (2004). Definitions, models, and characteristics of gifted students. In S. K. Johnsen (Ed.). Identifying gifted/talented students: A practical guide (pp. 1-21). Waco, TX: Prufrock Press.
  • Kaya, F. (2019). Yorumsamacı yaklaşımda anlama kavramının önemi ve pozitivizm eleştirisi. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(22), 271-280.
  • Kılıç, İ., & Özel, M. (2015). Proje tabanlı öğrenme yönteminin fen ve teknoloji derslerinde uygulamaları hakkında öğretmen ve veli görüşlerinin incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 7-20.
  • Lam, S. F., Cheng, R. W., & Choy, H. C. (2010). School support and teacher motivation to implement project-based learning. Learning and Instruction, 20, 487-497.
  • Levent, F. (2014). Üstün yetenekli çocukları anlamak. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Liu, Y., Lou, S., Shih, R., Meng, H., & Lee, C. (2010). A case study of online project-based learning: The beer king project. International Journal of Technology in Teaching and Learning, 6(1), 43-57.
  • MEB. (2015). Millî Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi. Erişim adresi: https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_10/07031350_bilsem_yonergesi.pdf
  • MEB. (2017). 2017‐2018 Bilim ve Sanat Merkezleri Öğrenci Tanılama Kılavuzu. Erişim adresi: https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_10/28150742_2017-2018_bilsem_tanilama_kilavuzu.pdf
  • Mills, P. (2003). Group project work with undergraduate veterinary science students. Assessment & Evaluation in Higher Education, 28(5), 527-538.
  • Mioduser, D., & Betzer, N. (2007). The contribution of project-based learning to high achievers’ acquisition of technological knowledge and skills. International Journal of Technology and Design Education, 18(1), 59-77.
  • Ocak, M. A., & Ulusoy, Ç. (2010). Investigation of college students’ intrinsicmotivation in project based learning. International Journal of Human Sciences, 7(1), 1152-1169.
  • Orbay, M., Gokdere, M., Tereci, H., & Aydin, M. (2010). Attitudes of gifted students towards science depending on some variables: A Turkish sample. Scientific Research and Essays, 5(7), 693-699.
  • Özarslan, M. (2015). Proje paydaşlarının BİLSEM biyoloji projeleri hakkındaki düşünceleri ve bu projelerin üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin biyoloji öğrenmeye yönelik motivasyonları ile bilimsel tutumlarına etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Özarslan, M. (2019). Üstün zekâlı ve yetenekli olan ve üstün zekâlı ve yetenekli olmayan öğrencilerin biyolojiye ilişkin algılarının karşılaştırılması: Metaforik çalışma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45, 310-334.
  • Özarslan, M., & Çetin, G. (2015). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin biyoloji proje çalışmalarına ilişkin görüş ve beklentileri. Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 3(2), 58-83.
  • Özarslan, M., & Çetin, G. (2018). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin biyoloji proje çalışmalarına ilişkin görüş ve beklentileri. Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 3(2), 58-83.
  • Özarslan, M., Çetin, G., & Yıldırım, O. (2017). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrenci ailelerinin bilsem biyoloji proje çalışmaları hakkındaki görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1411-1436.
  • Öztuna-Kaplan, A., & Diker-Coşkun, Y. (2012). Proje tabanlı öğretim uygulamalarında karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerilerine yönelik bir eylem araştırması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 137-159.
  • Powers, E. A. (2008). The use of independent study as a viable differentiation technique for gifted learners in the regular classroom. Gifted Child Today, 31(3), 57-65.
  • Raghavan, K., Coken-Regev, S., & Strobel, S. A. (2001). Student outcomes in a local systemic change project. School Science and Mathematics, 101, 268-281.
  • Rajan, K. P., Gopanna, A., & Thomas, S. P. (2019). A project based learning (pbl) approach ınvolving pet recycling in chemical engineering education. Recycling, 4(10), 1-16.
  • Renzulli, J. S. (1986). The treering conception of giftedness: A developmental model for creative productivity. Conception of giftedness. Cambridge: Press syndicate of the University of Cambridge.
  • Sarı, H., & Öğülmüş, K. (2014). Evaluation of the problems faced by teachers and students in science and art centers. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 254-265.
  • Sarıtaş, E., Şahin, Ü., & Çatalbaş, G. (2019). Velilerin gözüyle BİLSEM. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(1), 114-133.
  • Sezginsoy, B. (2007). Bilim ve sanat merkezi uygulamasının değerlendirilmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Stuart, T., & Beste, A. (2011). Farklı olduğumu biliyordum: Üstün yeteneklileri anlayabilmek (Çev: A. Gönenli). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Summers, E. J., & Dickinson, G. (2012). A longitudinal investigation of project-based instruction and student achievement in high school social studies. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 6(1), 82-103.
  • Tischler, K., & Vialle, W. J. (2009). Gifted students' perceptions of the characteristics of effective teachers. In D. Wood (Ed.), The gifted challenge: Challenging the gifted (pp. 115-124). Merrylands, Australia: NSWAGTC Inc.
  • Tortop, H. S. (2013). Bu benim eserim bilim şenliğinin yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşleri ve fen projelerinin kalitesi odağından görünümü. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 255-308.
  • Ülger, B. B. (2011). Bilim sanat merkezlerinde uygulanan fen eğitimi programlarının idareci, öğretmen ve öğrenci bakış açısından incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 54 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Makaleler
Authors

Oğuzhan Nacaroğlu 0000-0001-8516-9152

Mehmet Arslan 0000-0003-0519-373X

Publication Date September 29, 2019
Submission Date June 24, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 15 Issue: 3

Cite

APA Nacaroğlu, O., & Arslan, M. (2019). Bilim ve Sanat Merkezlerinde Yürütülen Proje Çalışmalarına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 15(3), 220-236. https://doi.org/10.17244/eku.581804