Research Article
BibTex RIS Cite

Fen Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinden Faydalanmanın Yeni ve Etkili Bir Yolu: Yavaş Geçişli Animasyonlar

Year 2011, Volume: 10 Issue: 2, 1 - 9, 26.06.2011

Abstract

-

References

  • Herrington, A., Herrington, J., Hoban, G., Reid, D., (2009), Transfer of Online Professional Learning to Teachers' Classroom Practice, Journal of Interactive Learning Research; 2009; 20, 2; ProQuest Education Journals pg. 189
  • Hoban, G. (2005). From claymation to slowmation: A teaching procedure to develop students' science understandings. Teaching Science: Australian Science Teachers Journal, 51(2), 26-30.
  • Hoban, G. (2007). Using slowmation to engage preservice elementary teachers in understanding science content knowledge. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 7(2), 1-9.
  • Hoban, G. (2008). Lights, Camera, Action Using Slowmation as a Common Teaching Approach to Promote a School Learning Community In A. Samaras, C. Beck, A. Freese & C. Kosnik (Eds.), Learning communities in practice (pp. 45-58). Dordrecht, The Netherlands: Springer.
  • Hoban, G. F. (2009). Facilitating learner-generated animations with slowmation. In L. Lockyer, S. J. Bennett, S. Agostinho & B. Harper (Eds.), Handbook of research on learning design and learning objects: issues, applications, and technologies (pp. 312-329). Hershey, USA: IGI Global.
  • Hoban, G., & Ferry, B. (2006). Teaching science concepts in higher education classes with slow motion animation (slowmation). Paper presented at the E-Learn 2006 World Conference on E- Learning in Corporate, Government, Healthcare & Higher Education, Honolulu, Hawaii. www.editlib.org
  • Hoban, G. F., Ferry, B., Konza, D., & Vialle, W. (2007). Slowmation: Exploring a new teaching approach in primary science classrooms. Paper presented at the Australian Teacher Education Association, University of Wollongong.
  • Hoban, G., McDonald, D., Ferry, B., & Hoban, S. (2009). Simplifying Animation to Encourage Preservice Teachers' Science Learning and Teaching Using "Slowmation". In C. Fulford & G. Siemens (Eds.), EDMEDIA World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications (pp. 2838-2847).
  • Kervin, K. (2007), Exploring the use of slow motion animation (slowmation) as a teaching strategy to develop year 4 students' understandings of equivalent fractions. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 7(2), 100-106.
  • Lowe, R. (2008). Learning from animation: Where to look, when to look. In R. Lowe., & W. Schnotz (Eds.), Learning with animation: Research implications for design (pp. 49-91). Cambridge: Cambridge University Press.
  • McDonald, D. & Hoban, G. (2009). Science knowledge gained through the use of Slowmation. The International Journal of Learning. 16 (6).
  • Meadows, J. (2004) Science and ICT in the Primary School: a Creative Approach to Big Ideas. London: David Fulton EKLER
  • EK 1. TASARIM CETVELİ

Fen Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinden Faydalanmanın Yeni ve Etkili Bir Yolu: Yavaş Geçişli Animasyonlar

Year 2011, Volume: 10 Issue: 2, 1 - 9, 26.06.2011

Abstract

Bu öğretim uygulaması, bilgi ve iletişim teknolojilerinin fen eğitiminde kullanılması için eğitimcilere ve öğrencilere, entegrasyon ve adaptasyon konusunda önemli bir araç olarak görülen ve tasarlanan Yavaş Geçişli Animasyonlar (Slow Motion Animations veya kısaca Slowmations “Hoban, 2005) hakkında bilgi sağlamak amacıyla kaleme alınmıştır. Bilişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişmeler ve bu gelişmelerin yeni ürünleri eğitim ortamlarında bu yeniliklerin uygulamalarını işe koşmada eğitimcilere esin kaynağı olmaktadır. Bu öğrenme etkinliği, bilişim teknolojilerinin avantajlarından faydalanmayı ve eğitim ortamlarında yapılandırmacı felsefe bağlamında öğrencileri merkeze alarak öğrenmelerini kolaylaştırmayı isteyen eğitimciler için pratik bir etkinlik olarak önerilebilir. Ülkemizde de bu yeni öğrenme tekniğinin yaygın bir şekilde kullanılması, fen eğitimi ve öğrenme ürünleri açısından önemli görülmektedir. Bu öğretim uygulaması çalışmasında, yakın bir geçmişte tasarlanan Yavaş Geçişli Animasyonların bir öğrenme tekniği olarak işleyişi görsel öğelerle sunularak özetlenmiş ve hakkında yapılan çalışmalara değinilerek fen eğitimi açısından avantajları ve dezavantajları ortaya konularak tartışılmıştır

References

  • Herrington, A., Herrington, J., Hoban, G., Reid, D., (2009), Transfer of Online Professional Learning to Teachers' Classroom Practice, Journal of Interactive Learning Research; 2009; 20, 2; ProQuest Education Journals pg. 189
  • Hoban, G. (2005). From claymation to slowmation: A teaching procedure to develop students' science understandings. Teaching Science: Australian Science Teachers Journal, 51(2), 26-30.
  • Hoban, G. (2007). Using slowmation to engage preservice elementary teachers in understanding science content knowledge. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 7(2), 1-9.
  • Hoban, G. (2008). Lights, Camera, Action Using Slowmation as a Common Teaching Approach to Promote a School Learning Community In A. Samaras, C. Beck, A. Freese & C. Kosnik (Eds.), Learning communities in practice (pp. 45-58). Dordrecht, The Netherlands: Springer.
  • Hoban, G. F. (2009). Facilitating learner-generated animations with slowmation. In L. Lockyer, S. J. Bennett, S. Agostinho & B. Harper (Eds.), Handbook of research on learning design and learning objects: issues, applications, and technologies (pp. 312-329). Hershey, USA: IGI Global.
  • Hoban, G., & Ferry, B. (2006). Teaching science concepts in higher education classes with slow motion animation (slowmation). Paper presented at the E-Learn 2006 World Conference on E- Learning in Corporate, Government, Healthcare & Higher Education, Honolulu, Hawaii. www.editlib.org
  • Hoban, G. F., Ferry, B., Konza, D., & Vialle, W. (2007). Slowmation: Exploring a new teaching approach in primary science classrooms. Paper presented at the Australian Teacher Education Association, University of Wollongong.
  • Hoban, G., McDonald, D., Ferry, B., & Hoban, S. (2009). Simplifying Animation to Encourage Preservice Teachers' Science Learning and Teaching Using "Slowmation". In C. Fulford & G. Siemens (Eds.), EDMEDIA World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications (pp. 2838-2847).
  • Kervin, K. (2007), Exploring the use of slow motion animation (slowmation) as a teaching strategy to develop year 4 students' understandings of equivalent fractions. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 7(2), 100-106.
  • Lowe, R. (2008). Learning from animation: Where to look, when to look. In R. Lowe., & W. Schnotz (Eds.), Learning with animation: Research implications for design (pp. 49-91). Cambridge: Cambridge University Press.
  • McDonald, D. & Hoban, G. (2009). Science knowledge gained through the use of Slowmation. The International Journal of Learning. 16 (6).
  • Meadows, J. (2004) Science and ICT in the Primary School: a Creative Approach to Big Ideas. London: David Fulton EKLER
  • EK 1. TASARIM CETVELİ
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Erhan Ekici

Fatma Ekici

Publication Date June 26, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Ekici, E., & Ekici, F. (2011). Fen Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinden Faydalanmanın Yeni ve Etkili Bir Yolu: Yavaş Geçişli Animasyonlar. İlköğretim Online, 10(2), 1-9.
AMA Ekici E, Ekici F. Fen Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinden Faydalanmanın Yeni ve Etkili Bir Yolu: Yavaş Geçişli Animasyonlar. EEO. June 2011;10(2):1-9.
Chicago Ekici, Erhan, and Fatma Ekici. “Fen Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinden Faydalanmanın Yeni Ve Etkili Bir Yolu: Yavaş Geçişli Animasyonlar”. İlköğretim Online 10, no. 2 (June 2011): 1-9.
EndNote Ekici E, Ekici F (June 1, 2011) Fen Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinden Faydalanmanın Yeni ve Etkili Bir Yolu: Yavaş Geçişli Animasyonlar. İlköğretim Online 10 2 1–9.
IEEE E. Ekici and F. Ekici, “Fen Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinden Faydalanmanın Yeni ve Etkili Bir Yolu: Yavaş Geçişli Animasyonlar”, EEO, vol. 10, no. 2, pp. 1–9, 2011.
ISNAD Ekici, Erhan - Ekici, Fatma. “Fen Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinden Faydalanmanın Yeni Ve Etkili Bir Yolu: Yavaş Geçişli Animasyonlar”. İlköğretim Online 10/2 (June 2011), 1-9.
JAMA Ekici E, Ekici F. Fen Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinden Faydalanmanın Yeni ve Etkili Bir Yolu: Yavaş Geçişli Animasyonlar. EEO. 2011;10:1–9.
MLA Ekici, Erhan and Fatma Ekici. “Fen Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinden Faydalanmanın Yeni Ve Etkili Bir Yolu: Yavaş Geçişli Animasyonlar”. İlköğretim Online, vol. 10, no. 2, 2011, pp. 1-9.
Vancouver Ekici E, Ekici F. Fen Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinden Faydalanmanın Yeni ve Etkili Bir Yolu: Yavaş Geçişli Animasyonlar. EEO. 2011;10(2):1-9.