Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2024, Volume: 5 Issue: 1, 86 - 115
https://doi.org/10.52911/itall.1409203

Abstract

References

  • Ahmed, V. & Opoku, A. (2022). Technology supported learning and pedagogy in times of crisis: the case of Coıd-19 pandemic. Education and Information Technologies, 27(1), 365-405.
  • Akkaya, A. (2019). Bilgisayar donanımı konusunda web 2.0 araçlarıyla geliştirilen etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi-Balıkesir]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Altınçelik, B. (2009). İlköğretim düzeyinde öğrenmede kalıcılığı ve motivasyonu sağlaması yönünden akıllı tahtaya ilişkin öğretmen görüşleri. [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi-Sakarya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Arslan, M. (2007). Constructivist approaches in education. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 40(1), 41-61. DOI: 10.1501/Egifak_0000000150
  • Arslan, A. (2008). Web destekli öğretimin ve öğretimsel materyal kullanımının öğrencilerin matematik kaygısına, tutumuna ve başarısına etkisi. [Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Arslan, A. (2022). Erken çocukluk döneminde çocuğun gelişiminin desteklenmesinde aile. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi , 11 (4), 1676-1684
  • Atıcı, B. & Yıldırım, S. (2010). Web 2.0 uygulamalarının e-öğrenmeye etkisi. Akademik Bilişim, 10, 10-12.
  • Aysan, F., Tanrıöğen, G. & Tanrıöğen, A. (1996). Perceived causes of academic failure among the students at the faculty of education at buca. G. Karagözoğlu (Ed.), Teacher training for the twenty first century. Buca Eğitim Fakültesi Yay.
  • Bamoallem, B. & Altarteer, S. (2022). Remote emergency learning during covıd 19 and its impact on university students perception of blended learning in KSA. Education and Information Technologies, 27(1), 157-179.
  • Barış, F. (2009). TIMSS-R ve TIMSS-2007 sınavlarının öğrenci başarısını yordayan değişkenler açısından incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Baştürk, S. (2012). Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerin matematik dersindeki başarı ya da başarısızlığına atfettikleri nedenler-classroom teachers' causal attributions of student success or failure on mathematics. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 105-118.
  • Batı, E. (2021). TIMSS 2019 uygulamasına katılan öğrencilerin matematik başarılarının aile katılımı değişkenlerine göre yordanması. [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe dersinde motivasyona ve başarıya etkisi: kahoot örneği. [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Bekdemir, M. (2009). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin ve başarılarının değerlendirilmesi. Erzincan University Journal of Science and Technology, 2(2), 169-189.
  • Benzer, A. (2019). Dijital çağda öğretim teknolojileri ile Türkçe eğitimi. Eski Babil.
  • Bidaki, M. ve Mobasheri, N. (2013). Teachers’ views of the effects of the ınteractive white board (IWB) on teaching. Social and Behavioral Sciences 83, 140 – 144.
  • Bilgiç, H. G., Duman, D., & Seferoğlu, S. S. (2011). Dijital yerlilerin özellikleri ve çevrim içi ortamların tasarlanmasındaki etkileri. Akademik Bilişim, 2(4), 1-7.
  • Bindak, R. (2005). İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği. Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 17(2), 442-448.
  • Bolatli, Z. & Korucu, A. T. (2018). Secondary school students' feedback on course processing and collaborative learning with web 2.0 tools-supported STEM activities. Bartın University Journal of Faculty of Education, 7(2), 456-478.
  • Borich, G. D. (2017). Etkili öğretim yöntemleri (B. Acat, Trans.). Nobel Yayıncılık.
  • Blannin, J. (2015). The role of the teacher in primary school Web 2.0 use. Contemporary Educational Technology, 6(3), 188-205.
  • Bursalı, H. (2022). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarına, motivasyonlarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi. [Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi-Erzurum]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri, Pegem Akademi
  • Büyüköztürk, Ş. (2020). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni spss uygulamaları ve yorum, Pegem Akademi
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. & Turner, L. A. (2014). Research methods, design and analysis (12. baskı). Pearson.
  • Chou, C.M. (2011). Student teachers socialization development by teaching blog: Reflections and socialization strategies. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10 (2), 190-201.
  • Choudhury, N. (2014). World wide web and ıts journey from web 1.0 to web 4.0. International Journal of Computer Science and Information Technologies, 5(6), 8096-8100.
  • Cisco, J. (2014). Teaching the literature review: A practical approach for college instructors. Teaching and Learning Inquiry, 2(2), 41–57. doi.org/10.20343/teachlearninqu.2.2.41
  • Cohen J. (1988). The analysis of variance. In statistical power analysis for the behavioral sciences (second ed.). Lawrence Erlbaum Associates, 274-87.
  • Conole, G., & Alevizou, P. (2010). A literature review of the use of Web 2.0 tools in higher education. A Report Commissioned By The Higher Education Academy.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design. Sage.
  • Çakır, S. (2019). The effect of five different gamifıed student response applications on students’ vocabulary development and ıntrinsic motivatıon in efl. [Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Çavdar, D. (2015). TIMSS 2011 matematik başarısının öğrenci ve öğretmen özellikleri ile ilişkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Çetin, H. S. (2018). Implementation of the digital assessment tool kahoot in elementary school. International Technology Education Journal, 2(1), 9-20.
  • Çekinmez, M. (2009). Web 2.0 teknolojileri ve açık kaynak kodlu öğretim yönetim kullanılarak uzaktan eğitim sistemi uygulaması. [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi-Sakarya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Çoklar, A. N. & Tercan, İ. (2014). Akıllı tahta kullanan öğretmenlerin akıllı tahta kullanımına yönelik görüşleri. Elementary Education Online, 13(1), 48-61.
  • Darancık, Y. (2014). Eğitim setinin yabancı dil öğretiminde önemi ve derse etkisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8, 102-113.
  • Demir, S. & Eren, E. (2020). Değerlendirme aracı olarak oyunlaştırma platformlarının kullanımının öğrencilerin derse katılım ve motivasyonlarına etkisi. Asian Journal of Instruction, 8(1), 47- 65.
  • Deperlioğlu, Ö. & Köse, U. (2010). Web 2.0 teknolojilerinin eğitim üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşantısı. Akademik Bilişim, 10, 10-12.
  • Ekici, S., & Yılmaz, B. (2013). FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 317- 339.
  • Ekici, F. (2008). Akıllı tahta kullanımının ilköğretim öğrencilerinin matematik başarılarına etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Elmas, R., & Geban, O. (2012). Web 2.0 tools for 21st century teachers. International Online Journal of Educational Sciences, 4(1), 243-254.
  • Eren, Ö. (2013). Yabancı dili İngilizce olan öğrencilerin kelime bilgilerini web 2.0 araçları kullanarak geliştirme. [Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi-Mersin]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Erduran A. & Tataroğlu, B. (2009). Eğitimde akıllı tahta kullanımına ilişkin fen ve matematik öğretmenlerinin görüşlerinin karşılaştırılması. 9 th International Educational Technology Conference (IETC2009)
  • Eryılmaz, S. & Uluyol, Ç. (2015). 21. Yüzyıl becerileri ışığında fatih projesi değerlendirmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 209-229.
  • Eşgi N., Kocadağ Ünver T. (2018). Bilişim teknolojileri, öğretim teknolojileri, materyal geliştirme için web 2. 0 araçları. Nobel Akademi.
  • Fraenkel, J. R., Hyun, H. H. & Wallen, N. E. (2012). How to design and evaluate research in education (8. baskı). McGraw Hill.
  • Genç, G., & Öksüz, C. (2023). Technology-assisted circumference teaching. Journal of Educational Technology and Online Learning, 6(1), 146-161. https://doi.org/10.31681/jetol.1144151
  • Gezer, B. (2020). Dijital materyallerin ilkokul İkinci sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama düzeylerine etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Osman Gazi Üniversitesi-Eskişehir]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Gök, B. & Kesik, C. (2022). What do Turkish primary teachers think about integration of Web 2.0 literacy tools in primary schools during covid 19. Rumeli Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (31), 291-317. DOI: 10.29000/rumelide.1221762
  • Gününç S. (2017). Eğitimde teknoloji entegrasyonunun kuramsal temelleri. Anı Yayıncılık.
  • Gürleroğlu, L. (2019). 5E modeline uygun web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen bilimleri öğretiminin öğrenci başarısına motivasyonuna tutumuna ve dijital okuryazarlığına etkisinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Hillier, E., Beauchamp, G. & Whyte, S. (2013). A study of self-efficacy in the use of interactive whiteboards across educational settings: a european perspective from the IT LT project. Educationalfutures, 5(2), 3-23.
  • Horzum, M. B. (2007). Web tabanlı yeni öğretim teknolojileri: web 2.0 araçları. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6(12), 99-121.
  • Horzum, M. B. (2010). Öğretmenlerin web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 603-634.
  • Huang, Y., Jeng, Y. & Huang, T. (2009). An educational mobile blogging system for supporting collaborative learning. Journal of Educational Technology & Society, 12(2), 163-175.
  • İnce, M. (2011). Web 2.0 teknolojileri kullanımının farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerin İngilizce yazma becerilerine etkisinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Kara Elmas Üniversitesi-Zonguldak]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kabak, K. (2020). Dijital içerik tasarımı ile geliştirilen ara yüzün öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi-Konya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kandemir, M. (2015). Sınıf öğretmenlerinin teknoloji öz yeterliklerinin belirlenmesi ile teknolojiye yönelik tutumlarının kirkpatrick eğitim değerlendirme modeline göre incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi-Elâzığ]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kaur, A., Bhatia, M., & Stea, G. (2022). A survey of smart classroom literature. Education Sciences, 12(2), 86.
  • Kazancı A., Dönmez F. (2013). Okul 2.0 eğitimde sosyal medya ve mobil uygulamalar, Anı Yayıncılık.
  • Keklikci, H. (2011). İlköğretim öğrencilerinin matematik korkuları üzerine bir araştırma. İlköğretim öğrencilerinin matematik korkuları üzerine bir araştırma. [Yüksek Lisans Tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi-Tokat]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kesici, A. (2018). Matematik kaygısı ebeveynlerden çocuklara aktarılan kültürel bir miras mı?. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(20), 304-313.
  • Keskin, A. (2021). Web 2.0 uygulamalarının öğrencilerin Türkçe dersindeki akademik başarılarına ve Türkçe dersine yönelik tutumlarına etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi-Düzce]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kılıç, S. (2014). Etki büyüklüğü. Journal of Mood Disorders, 4 (1), 44-6. DOI: 10.5455/jmood.20140228012836
  • Koç, O. (2019). 4. ve 8.sınıf öğrencilerinin TIMSS 2015 matematik başarısını yordayan değişkenlerin belirlenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi-Antalya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Koğu, T. (2018). Akıllı tahta kullanımına ilişkin bilişim teknolojileri rehber öğretmen görüşleri (Malatya İli Örneği). [Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi-Malatya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Korucu, A. T. (2015). Mesleki ingilizce dersinde dinamik web teknolojileri kullanımının akademik başarıya ve derse karşı motivasyona etkisi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 16(3).
  • Küçükgöz, A. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının mikro öğretim kapsamında akıllı tahta kullanımı ile ilgili görüşleri. [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Mata, L., Lazar, G. & Lazar, I. (2016). Interactive whiteboards for teaching and learning science: ascertained research. journal of ınnovation in psychology, Education and Didactics, 20(2). 135-148.
  • MEB, (2016). fatihprojesi.meb.gov.tr. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/ adresinden alındı.
  • MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar).
  • MEB. (2020). FATİH Projesi. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/about.html adresinden erişilmiştir.
  • Mete, F. & Batıbay, E., F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot örneği. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1029-1047.
  • Metin, E. (2018). Eğitimde teknoloji kullanımı öğretmen eğitim: bir durum çalışması. [Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • O’Donoghue, P. (2012). Statistics for sport and exercise studies: An introduction. Routledge.
  • Önal, N. (2018). Etkinlik örnekleriyle zenginleştirilmiş eğitimde teknoloji uygulamaları, Önal, N. (Ed.). Pegem Akademi.
  • Özipek, K. (2019). Padlet uygulamasının öğrencilerin akademik başarıları ile teknolojiye ve Türkçe dersine karşı tutumlarına etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Öztürk, A. (2022). Sosyal bilgiler öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanılmasının ortaokul öğrencilerinin üstbilişsel farkındalık düzeyleri ve akademik başarılarına etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi-Antalya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Patton, M. Q. (2015). Qualitative research and evaluation methods. California: Sage Publishing.
  • Sarı, M. H., Arıkan, S. & Yıldızlı, H. (2017). 8. sınıf matematik akademik başarısını yordayan faktörler-TIMSS 2015. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 8(3), 246–265.
  • Sezgin, F., Koşar, D., Koşar, S. & Er, E. (2016). Teachers’ and school administrators’ views on reasons and prevention of academic failure in high schools. The Inonu University Journal of the Faculty of Education, 17(1), 95-111.
  • Süren, N. (2019). Kaygı ve motivasyonun matematik başarısına etkisinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi-Balıkesir]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Şahin, Y. L. (2013). Teknopedagojik eğitime dayalı öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, Kabakçı Yurdakul, I. (Ed.), Teknopedagojik eğitimde Web 2. 0 araçları (s. 163-192), Anı Yayıncılık.
  • Şahin, M.G., Çelik, Ö. C., & Yıldırım, Y. (2022). The relationships between teacher and student qualitiesin TIMSS 2019: a path analysis model. Psycho-Educational Research Reviews, 11(3), 443-461.
  • Şeker, Z. C. (2020). The effect of web 2.0 educational tools on the success of secondary school 5th grade students in affix-root teaching. European Journal of Alternative Education Studies, 5(1). doi:10.5281/zenodo.3758588
  • Tabuk, M. (2019). Matematiğe ilişkin tutum ile matematik başarısı arasındaki ilişki üzerine bir meta-analiz çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 49, 167–186.
  • Taşkın, E., Ezentaş, R. & Altun, M. (2018). Altıncı sınıf öğrencilerine verilen matematik okuryazarlığı eğitiminin öğrencilerin matematik okuryazarlığı başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2069–2079.
  • Tatlı, Z. (2017). Kavram öğretiminde Web 2.0, Tatlı, Z. (Ed.), Pixton, (s. 262-273) içinde. Pegem Akademi.
  • Türker, M. S. & Genç, A. (2018). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde blogların öğretim amaçlı kullanımı üzerine öğrenci ve öğretmen görüşleri. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi (39), 251-266.
  • Yakut, M. (2019). Müzik öğretmenlerinin akıllı tahta kullanma durumlarının incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi-Erzurum]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yalçınkaya, Y. (2016). Matematik dersi başarısızlık nedenleri ölçeğinin geliştirilmesi, Akademik Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 53 (2), 467-480.
  • Yapıcı, İ. Ü. & Karakoyun, F. (2017). Gamification in biology teaching: A sample of Kahoot application. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8(4).
  • Yavuz, H., Demirtaşlı, R., Yalçın, S., & İlgün Dibek, M. (2017). Türk öğrencilerin TIMSS 2007 ve 2011 matematik başarısında öğrenci ve öğretmen özelliklerinin etkileri. Eğitim ve Bilim, 42(189), 27–47.
  • Yıldırım, H. H. & Yıldırım, S. (2011). Hipotez testi, güven aralığı, etki büyüklüğü ve merkezi olmayan olasılık dağılımları üzerine. İlköğretim Online, 10(3), 1112-1123.
  • Yılmaz, H. R. ve Bindak, R. (2016). Ortaokul öğrencilerinde matematik başarısının matematik kaygısı, sınav kaygısı ve bazı demografik değişkenlerle ilişkisinin incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 30–42.
  • Yüksel, H. (2019). Türkçe dersinde kullanılan eğitsel dijital oyunların ders başarısı ve motivasyona etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Bülent Ecevit Üniversitesi-Zonguldak]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.

The Effect of Using Web 2.0 Tools on Smart Boards on Primary School Students' Mathematics Lesson Achievement, Anxiety, and Attitudes towards Smart Boards

Year 2024, Volume: 5 Issue: 1, 86 - 115
https://doi.org/10.52911/itall.1409203

Abstract

The purpose of this research is to examine the effects of web 2.0 tools on primary school first-grade students' mathematics lesson achievement, anxiety and attitudes towards the smart board. In the research, the quasi-experimental design with pretest-posttest control group was preferred. In this direction, the study was conducted with 25 students in the control group and 26 students in the experimental group for five weeks. Mathematics lessons were taught with smart boards and course materials in the control group and with web 2.0 tools and course materials on the smart board in the experimental group. Mathematics achievement test, smart board attitude survey and math anxiety scale were used as data collection tools. While analyzing the data, dependent and independent groups t-test analyses were used to compare the pre-test and post-test averages of the experimental and control groups. According to the results, there were significant differences in favor of the experimental group in the post-tests. It has been concluded that using web 2.0 tools for mathematics lessons has led to significant changes in the increase of students' achievement in mathematics lessons, the development of their attitudes towards the smart board, and the decrease of their mathematics anxiety level. The results are discussed in detail, and suggestions for practitioners and researchers are provided.

References

  • Ahmed, V. & Opoku, A. (2022). Technology supported learning and pedagogy in times of crisis: the case of Coıd-19 pandemic. Education and Information Technologies, 27(1), 365-405.
  • Akkaya, A. (2019). Bilgisayar donanımı konusunda web 2.0 araçlarıyla geliştirilen etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi-Balıkesir]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Altınçelik, B. (2009). İlköğretim düzeyinde öğrenmede kalıcılığı ve motivasyonu sağlaması yönünden akıllı tahtaya ilişkin öğretmen görüşleri. [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi-Sakarya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Arslan, M. (2007). Constructivist approaches in education. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 40(1), 41-61. DOI: 10.1501/Egifak_0000000150
  • Arslan, A. (2008). Web destekli öğretimin ve öğretimsel materyal kullanımının öğrencilerin matematik kaygısına, tutumuna ve başarısına etkisi. [Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Arslan, A. (2022). Erken çocukluk döneminde çocuğun gelişiminin desteklenmesinde aile. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi , 11 (4), 1676-1684
  • Atıcı, B. & Yıldırım, S. (2010). Web 2.0 uygulamalarının e-öğrenmeye etkisi. Akademik Bilişim, 10, 10-12.
  • Aysan, F., Tanrıöğen, G. & Tanrıöğen, A. (1996). Perceived causes of academic failure among the students at the faculty of education at buca. G. Karagözoğlu (Ed.), Teacher training for the twenty first century. Buca Eğitim Fakültesi Yay.
  • Bamoallem, B. & Altarteer, S. (2022). Remote emergency learning during covıd 19 and its impact on university students perception of blended learning in KSA. Education and Information Technologies, 27(1), 157-179.
  • Barış, F. (2009). TIMSS-R ve TIMSS-2007 sınavlarının öğrenci başarısını yordayan değişkenler açısından incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Baştürk, S. (2012). Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerin matematik dersindeki başarı ya da başarısızlığına atfettikleri nedenler-classroom teachers' causal attributions of student success or failure on mathematics. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 105-118.
  • Batı, E. (2021). TIMSS 2019 uygulamasına katılan öğrencilerin matematik başarılarının aile katılımı değişkenlerine göre yordanması. [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe dersinde motivasyona ve başarıya etkisi: kahoot örneği. [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Bekdemir, M. (2009). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin ve başarılarının değerlendirilmesi. Erzincan University Journal of Science and Technology, 2(2), 169-189.
  • Benzer, A. (2019). Dijital çağda öğretim teknolojileri ile Türkçe eğitimi. Eski Babil.
  • Bidaki, M. ve Mobasheri, N. (2013). Teachers’ views of the effects of the ınteractive white board (IWB) on teaching. Social and Behavioral Sciences 83, 140 – 144.
  • Bilgiç, H. G., Duman, D., & Seferoğlu, S. S. (2011). Dijital yerlilerin özellikleri ve çevrim içi ortamların tasarlanmasındaki etkileri. Akademik Bilişim, 2(4), 1-7.
  • Bindak, R. (2005). İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği. Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 17(2), 442-448.
  • Bolatli, Z. & Korucu, A. T. (2018). Secondary school students' feedback on course processing and collaborative learning with web 2.0 tools-supported STEM activities. Bartın University Journal of Faculty of Education, 7(2), 456-478.
  • Borich, G. D. (2017). Etkili öğretim yöntemleri (B. Acat, Trans.). Nobel Yayıncılık.
  • Blannin, J. (2015). The role of the teacher in primary school Web 2.0 use. Contemporary Educational Technology, 6(3), 188-205.
  • Bursalı, H. (2022). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarına, motivasyonlarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi. [Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi-Erzurum]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri, Pegem Akademi
  • Büyüköztürk, Ş. (2020). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni spss uygulamaları ve yorum, Pegem Akademi
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. & Turner, L. A. (2014). Research methods, design and analysis (12. baskı). Pearson.
  • Chou, C.M. (2011). Student teachers socialization development by teaching blog: Reflections and socialization strategies. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10 (2), 190-201.
  • Choudhury, N. (2014). World wide web and ıts journey from web 1.0 to web 4.0. International Journal of Computer Science and Information Technologies, 5(6), 8096-8100.
  • Cisco, J. (2014). Teaching the literature review: A practical approach for college instructors. Teaching and Learning Inquiry, 2(2), 41–57. doi.org/10.20343/teachlearninqu.2.2.41
  • Cohen J. (1988). The analysis of variance. In statistical power analysis for the behavioral sciences (second ed.). Lawrence Erlbaum Associates, 274-87.
  • Conole, G., & Alevizou, P. (2010). A literature review of the use of Web 2.0 tools in higher education. A Report Commissioned By The Higher Education Academy.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design. Sage.
  • Çakır, S. (2019). The effect of five different gamifıed student response applications on students’ vocabulary development and ıntrinsic motivatıon in efl. [Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Çavdar, D. (2015). TIMSS 2011 matematik başarısının öğrenci ve öğretmen özellikleri ile ilişkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Çetin, H. S. (2018). Implementation of the digital assessment tool kahoot in elementary school. International Technology Education Journal, 2(1), 9-20.
  • Çekinmez, M. (2009). Web 2.0 teknolojileri ve açık kaynak kodlu öğretim yönetim kullanılarak uzaktan eğitim sistemi uygulaması. [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi-Sakarya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Çoklar, A. N. & Tercan, İ. (2014). Akıllı tahta kullanan öğretmenlerin akıllı tahta kullanımına yönelik görüşleri. Elementary Education Online, 13(1), 48-61.
  • Darancık, Y. (2014). Eğitim setinin yabancı dil öğretiminde önemi ve derse etkisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8, 102-113.
  • Demir, S. & Eren, E. (2020). Değerlendirme aracı olarak oyunlaştırma platformlarının kullanımının öğrencilerin derse katılım ve motivasyonlarına etkisi. Asian Journal of Instruction, 8(1), 47- 65.
  • Deperlioğlu, Ö. & Köse, U. (2010). Web 2.0 teknolojilerinin eğitim üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşantısı. Akademik Bilişim, 10, 10-12.
  • Ekici, S., & Yılmaz, B. (2013). FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 317- 339.
  • Ekici, F. (2008). Akıllı tahta kullanımının ilköğretim öğrencilerinin matematik başarılarına etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Elmas, R., & Geban, O. (2012). Web 2.0 tools for 21st century teachers. International Online Journal of Educational Sciences, 4(1), 243-254.
  • Eren, Ö. (2013). Yabancı dili İngilizce olan öğrencilerin kelime bilgilerini web 2.0 araçları kullanarak geliştirme. [Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi-Mersin]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Erduran A. & Tataroğlu, B. (2009). Eğitimde akıllı tahta kullanımına ilişkin fen ve matematik öğretmenlerinin görüşlerinin karşılaştırılması. 9 th International Educational Technology Conference (IETC2009)
  • Eryılmaz, S. & Uluyol, Ç. (2015). 21. Yüzyıl becerileri ışığında fatih projesi değerlendirmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 209-229.
  • Eşgi N., Kocadağ Ünver T. (2018). Bilişim teknolojileri, öğretim teknolojileri, materyal geliştirme için web 2. 0 araçları. Nobel Akademi.
  • Fraenkel, J. R., Hyun, H. H. & Wallen, N. E. (2012). How to design and evaluate research in education (8. baskı). McGraw Hill.
  • Genç, G., & Öksüz, C. (2023). Technology-assisted circumference teaching. Journal of Educational Technology and Online Learning, 6(1), 146-161. https://doi.org/10.31681/jetol.1144151
  • Gezer, B. (2020). Dijital materyallerin ilkokul İkinci sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama düzeylerine etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Osman Gazi Üniversitesi-Eskişehir]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Gök, B. & Kesik, C. (2022). What do Turkish primary teachers think about integration of Web 2.0 literacy tools in primary schools during covid 19. Rumeli Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (31), 291-317. DOI: 10.29000/rumelide.1221762
  • Gününç S. (2017). Eğitimde teknoloji entegrasyonunun kuramsal temelleri. Anı Yayıncılık.
  • Gürleroğlu, L. (2019). 5E modeline uygun web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen bilimleri öğretiminin öğrenci başarısına motivasyonuna tutumuna ve dijital okuryazarlığına etkisinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Hillier, E., Beauchamp, G. & Whyte, S. (2013). A study of self-efficacy in the use of interactive whiteboards across educational settings: a european perspective from the IT LT project. Educationalfutures, 5(2), 3-23.
  • Horzum, M. B. (2007). Web tabanlı yeni öğretim teknolojileri: web 2.0 araçları. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6(12), 99-121.
  • Horzum, M. B. (2010). Öğretmenlerin web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 603-634.
  • Huang, Y., Jeng, Y. & Huang, T. (2009). An educational mobile blogging system for supporting collaborative learning. Journal of Educational Technology & Society, 12(2), 163-175.
  • İnce, M. (2011). Web 2.0 teknolojileri kullanımının farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerin İngilizce yazma becerilerine etkisinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Kara Elmas Üniversitesi-Zonguldak]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kabak, K. (2020). Dijital içerik tasarımı ile geliştirilen ara yüzün öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi-Konya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kandemir, M. (2015). Sınıf öğretmenlerinin teknoloji öz yeterliklerinin belirlenmesi ile teknolojiye yönelik tutumlarının kirkpatrick eğitim değerlendirme modeline göre incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi-Elâzığ]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kaur, A., Bhatia, M., & Stea, G. (2022). A survey of smart classroom literature. Education Sciences, 12(2), 86.
  • Kazancı A., Dönmez F. (2013). Okul 2.0 eğitimde sosyal medya ve mobil uygulamalar, Anı Yayıncılık.
  • Keklikci, H. (2011). İlköğretim öğrencilerinin matematik korkuları üzerine bir araştırma. İlköğretim öğrencilerinin matematik korkuları üzerine bir araştırma. [Yüksek Lisans Tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi-Tokat]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kesici, A. (2018). Matematik kaygısı ebeveynlerden çocuklara aktarılan kültürel bir miras mı?. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(20), 304-313.
  • Keskin, A. (2021). Web 2.0 uygulamalarının öğrencilerin Türkçe dersindeki akademik başarılarına ve Türkçe dersine yönelik tutumlarına etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi-Düzce]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kılıç, S. (2014). Etki büyüklüğü. Journal of Mood Disorders, 4 (1), 44-6. DOI: 10.5455/jmood.20140228012836
  • Koç, O. (2019). 4. ve 8.sınıf öğrencilerinin TIMSS 2015 matematik başarısını yordayan değişkenlerin belirlenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi-Antalya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Koğu, T. (2018). Akıllı tahta kullanımına ilişkin bilişim teknolojileri rehber öğretmen görüşleri (Malatya İli Örneği). [Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi-Malatya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Korucu, A. T. (2015). Mesleki ingilizce dersinde dinamik web teknolojileri kullanımının akademik başarıya ve derse karşı motivasyona etkisi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 16(3).
  • Küçükgöz, A. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının mikro öğretim kapsamında akıllı tahta kullanımı ile ilgili görüşleri. [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Mata, L., Lazar, G. & Lazar, I. (2016). Interactive whiteboards for teaching and learning science: ascertained research. journal of ınnovation in psychology, Education and Didactics, 20(2). 135-148.
  • MEB, (2016). fatihprojesi.meb.gov.tr. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/ adresinden alındı.
  • MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar).
  • MEB. (2020). FATİH Projesi. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/about.html adresinden erişilmiştir.
  • Mete, F. & Batıbay, E., F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot örneği. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1029-1047.
  • Metin, E. (2018). Eğitimde teknoloji kullanımı öğretmen eğitim: bir durum çalışması. [Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • O’Donoghue, P. (2012). Statistics for sport and exercise studies: An introduction. Routledge.
  • Önal, N. (2018). Etkinlik örnekleriyle zenginleştirilmiş eğitimde teknoloji uygulamaları, Önal, N. (Ed.). Pegem Akademi.
  • Özipek, K. (2019). Padlet uygulamasının öğrencilerin akademik başarıları ile teknolojiye ve Türkçe dersine karşı tutumlarına etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Öztürk, A. (2022). Sosyal bilgiler öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanılmasının ortaokul öğrencilerinin üstbilişsel farkındalık düzeyleri ve akademik başarılarına etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi-Antalya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Patton, M. Q. (2015). Qualitative research and evaluation methods. California: Sage Publishing.
  • Sarı, M. H., Arıkan, S. & Yıldızlı, H. (2017). 8. sınıf matematik akademik başarısını yordayan faktörler-TIMSS 2015. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 8(3), 246–265.
  • Sezgin, F., Koşar, D., Koşar, S. & Er, E. (2016). Teachers’ and school administrators’ views on reasons and prevention of academic failure in high schools. The Inonu University Journal of the Faculty of Education, 17(1), 95-111.
  • Süren, N. (2019). Kaygı ve motivasyonun matematik başarısına etkisinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi-Balıkesir]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Şahin, Y. L. (2013). Teknopedagojik eğitime dayalı öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, Kabakçı Yurdakul, I. (Ed.), Teknopedagojik eğitimde Web 2. 0 araçları (s. 163-192), Anı Yayıncılık.
  • Şahin, M.G., Çelik, Ö. C., & Yıldırım, Y. (2022). The relationships between teacher and student qualitiesin TIMSS 2019: a path analysis model. Psycho-Educational Research Reviews, 11(3), 443-461.
  • Şeker, Z. C. (2020). The effect of web 2.0 educational tools on the success of secondary school 5th grade students in affix-root teaching. European Journal of Alternative Education Studies, 5(1). doi:10.5281/zenodo.3758588
  • Tabuk, M. (2019). Matematiğe ilişkin tutum ile matematik başarısı arasındaki ilişki üzerine bir meta-analiz çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 49, 167–186.
  • Taşkın, E., Ezentaş, R. & Altun, M. (2018). Altıncı sınıf öğrencilerine verilen matematik okuryazarlığı eğitiminin öğrencilerin matematik okuryazarlığı başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2069–2079.
  • Tatlı, Z. (2017). Kavram öğretiminde Web 2.0, Tatlı, Z. (Ed.), Pixton, (s. 262-273) içinde. Pegem Akademi.
  • Türker, M. S. & Genç, A. (2018). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde blogların öğretim amaçlı kullanımı üzerine öğrenci ve öğretmen görüşleri. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi (39), 251-266.
  • Yakut, M. (2019). Müzik öğretmenlerinin akıllı tahta kullanma durumlarının incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi-Erzurum]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yalçınkaya, Y. (2016). Matematik dersi başarısızlık nedenleri ölçeğinin geliştirilmesi, Akademik Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 53 (2), 467-480.
  • Yapıcı, İ. Ü. & Karakoyun, F. (2017). Gamification in biology teaching: A sample of Kahoot application. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8(4).
  • Yavuz, H., Demirtaşlı, R., Yalçın, S., & İlgün Dibek, M. (2017). Türk öğrencilerin TIMSS 2007 ve 2011 matematik başarısında öğrenci ve öğretmen özelliklerinin etkileri. Eğitim ve Bilim, 42(189), 27–47.
  • Yıldırım, H. H. & Yıldırım, S. (2011). Hipotez testi, güven aralığı, etki büyüklüğü ve merkezi olmayan olasılık dağılımları üzerine. İlköğretim Online, 10(3), 1112-1123.
  • Yılmaz, H. R. ve Bindak, R. (2016). Ortaokul öğrencilerinde matematik başarısının matematik kaygısı, sınav kaygısı ve bazı demografik değişkenlerle ilişkisinin incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 30–42.
  • Yüksel, H. (2019). Türkçe dersinde kullanılan eğitsel dijital oyunların ders başarısı ve motivasyona etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Bülent Ecevit Üniversitesi-Zonguldak]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
There are 97 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Development of Science, Technology and Engineering Education and Programs
Journal Section Research Articles
Authors

Mahmut Elma 0000-0002-6200-0167

Sevda Küçük 0000-0002-2679-5177

Osman Samancı 0000-0003-3620-7604

Early Pub Date May 15, 2024
Publication Date
Submission Date December 24, 2023
Acceptance Date April 23, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Elma, M., Küçük, S., & Samancı, O. (2024). The Effect of Using Web 2.0 Tools on Smart Boards on Primary School Students’ Mathematics Lesson Achievement, Anxiety, and Attitudes towards Smart Boards. Instructional Technology and Lifelong Learning, 5(1), 86-115. https://doi.org/10.52911/itall.1409203

88x31.png

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.