Bu
araştırmanın amacı öğretmen görüşlerine dayalı olarak okul müdürlerinin sosyal
adalet liderliği davranışlarını ölçebilmek amacıyla bir ölçek geliştirmektir.
Araştırma, Ankara ilinde yer alan temel eğitim kurumlarında görevli 300
öğretmenin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, uzman
görüşlerine dayalı olarak kapsam geçerliği sağlanmış 24 maddelik Sosyal Adalet
Liderliği-Öğretmen Formu (SALÖ-ÖF) ile toplanmıştır. Toplanan veriler üzerinde
açımlayıcı (AFA) ve doğrulayıcı faktör analizleri (DFA) gerçekleştirilerek,
SALÖ-ÖF’ün yapı geçerliği değerlendirilmiştir. SALÖ-ÖF’ün ve alt-boyutlarının
güvenirliği ise Cronbach alfa katsayı değeri hesaplanarak incelenmiştir. AFA ve
DFA sonucunda SALÖ-ÖF’ün destek, eleştirel bilinç ve katılım olmak üzere üç
faktörlü ve 23 maddelik bir yapıda olduğu ortaya çıkartılmıştır. SALÖ-ÖF’ün
bütünü ile faktörleri üzerinde gerçekleştirilmiş olan Cronbach alfa katsayı
değerlerinin incelenmesi sonucunda ise SALÖ-ÖF’ün yüksek düzeyde güvenilir olduğu
gözlenmiştir. Bu bulgulara dayalı olarak SALÖ-ÖF’ün okullarda öğretmen
görüşlerine dayalı olarak okul müdürlerinin sosyal adalet liderliği
davranışlarını değerlendirmek amacıyla kullanılabilecek geçerli ve güvenilir
bir veri toplama aracı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 40 |
.