Research Article
BibTex RIS Cite

Bilim Uygulamaları Dersi Hakkında Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 16, 09.12.2016

Abstract

Bu araştırmanın temel amacı, 2012-2013 eğitim
öğretim yılından itibaren ortaokul programında yürürlüğe giren bilim
uygulamaları dersi hakkında öğrenci ve öğretmen görüşlerinin tespit
edilmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu; Ordu ilinde bilim uygulamaları
dersini alan Bilim Sanat Merkezi (BİLSEM)
(NB=10), İlçe Merkezi (Nİ=10) ve Köy (NK=9)
ortaokulları olmak üzere toplam 29 ortaokul 6. sınıf öğrencisi ve 6 fen bilgisi
öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin ve
öğretmenlerin görüşlerini belirlemek amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan iki farklı
anket formu kullanılmıştır. Anket formlarından elde edilen nitel veriler içerik
analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları incelendiğinde bilim
uygulamaları dersi hakkında öğrencilerin olumlu görüşlere sahip oldukları
sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin ise bazı eksiklerin tamamlanması ile
dersin daha yararlı olacağı konusunda hemfikir oldukları sonucuna ulaşılmıştır. 

References

  • Ayas, A. (1995). Fen bilimlerinde program geliştirme ve uygulama teknikleri üzerine bir çalışma: İki çağdaş yaklaşımın değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(11), 149-155.
  • Bağcı-Kılıç, G. (2002). Dünyada ve Türkiye’de Fen Öğretimi. <http://fedu.metu.edu/ufbmek-5/b_kitabi/PDF/Fen/Bildiri/t063DA.pdf> Erişim Tarihi: 07.11.2016.
  • Bozdoğan, B., Bozdoğan, A. E. & Şengül, Ü. (2014). “Bilim Uygulamaları” Dersi ile İlgili Öğretmen Görüşlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 96-109.
  • BUYDÖP (2013). Bilim Uygulamaları Dersi Öğretim Programı. <http://ttkb.meb.gov.tr/dosyalar/programlar/ilkogretim/bilimuygulamalari_ort.pdf>, Erişim tarihi: 10.01.2014.
  • Çamlıbel-Çakmak, Ö. (2010). Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılımı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(20), 1-18.
  • Çavuş, R. & Öztuna-Kaplan, A. (2013). Fen bilimleri öğretmenlerinin ortaokul 5. sınıf bilim uygulamaları dersine yönelik görüşleri. 22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Daniel, G. (2015). Patterns of parent involvement: A longitudinal analysis of family–school partnerships in the early years of school in Australia. Australasian Journal of Early Childhood, 40(1), 119-128.
  • DeLoatche, K.J., Bradley-Klug, K.L., Ogg, J., Kromrey, J.D. & Sundman-Wheat, A.N. (2015). Increasing Parent Involvement among Head Start Families: A Randomized Control Group Study. Early Childhood Education Journal. 43, 271–279. DOI 10.1007/s10643-014-0660-7.
  • Duban, N. (2008, Mayıs). İlköğretim fen öğretiminde niçin sorgulamaya dayalı öğrenme? In 8th International Educational Technology Conference (IETC 2008) Proceedings (802-805). Eskisehir.
  • Eke, C. (2013). Seçmeli “bilim uygulamaları” dersinin fen bilimlerinin öğretimi açısından önemi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi [Journal of Research in Education and Teaching], 2(2), 182-188.
  • Gömleksiz, M.N. & Bulut, İ. (2007). Yeni fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,32, 76-88.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB, 2004). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı. Ankara, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB, 2013a). Ortaokul Ve İmam Hatip Ortaokulu Bilim Uygulamaları Dersi (5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB, 2013b). İlköğretim Kurumları (İlkokullar Ve Ortaokullar) Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Öztuna-Kaplan, A., Çavuş, R., Toraman, S. & Yılmaz, M.M. (2013). Ortaokul öğrencilerinin bilimsel çıkarımda bulunma becerileri. Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • URL-1 Seçmeli Dersler Genelgesi, (2012). <http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2012_37/genelge2012_37.html>. Erişim tarihi: 10.01.2014.
  • URL-2 <file:///C:/Users/mavi/Downloads/Butunlesik_Ogretmenlik_Projesi_2016_._ST.pdf> Erişim Tarihi: 07.11.2016.
  • Ünal, S., Çoştu, B. & Karataş, F.Ö. (2004). Türkiye’de fen bilimleri eğitimi alanındaki program geliştirme çalışmalarına genel bir bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 183-202.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013) . Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara, Seçkin Yayınevi.

Students’ and Teachers' Views about the Science Implementations Course

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 16, 09.12.2016

Abstract

The
aim of this study was to examine the students’ and teachers’ views on science
implementations course that has been applied secondary school since 2012-2013
educational years. The working group of this study composed of total 29
secondary school 6th grade students who studied science implementations course
and 6 science teachers. 10 students studied at Science and Art Center (SCIAC) (NSci=10),
10 students studied at a secondary school in city center (Nc=10)
and also 10 students studied at a secondary school in a village (Nv=9). As data collecting tools were used two different
questionnaire forms composed of open ended questions. One of questionnaire forms
was prepared for determining the teachers’ views and the other one was prepared
for determining the students’ views on science implementations course. The
qualitative data obtained from questionnaire forms were analyzed with content
analysis method. Codes and themes were creative from these data. In results of
this study has been seen that students have positive views on science
implementations course. Science teachers think that if some insufficiencies
were completed, it will be more successful.

References

  • Ayas, A. (1995). Fen bilimlerinde program geliştirme ve uygulama teknikleri üzerine bir çalışma: İki çağdaş yaklaşımın değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(11), 149-155.
  • Bağcı-Kılıç, G. (2002). Dünyada ve Türkiye’de Fen Öğretimi. <http://fedu.metu.edu/ufbmek-5/b_kitabi/PDF/Fen/Bildiri/t063DA.pdf> Erişim Tarihi: 07.11.2016.
  • Bozdoğan, B., Bozdoğan, A. E. & Şengül, Ü. (2014). “Bilim Uygulamaları” Dersi ile İlgili Öğretmen Görüşlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 96-109.
  • BUYDÖP (2013). Bilim Uygulamaları Dersi Öğretim Programı. <http://ttkb.meb.gov.tr/dosyalar/programlar/ilkogretim/bilimuygulamalari_ort.pdf>, Erişim tarihi: 10.01.2014.
  • Çamlıbel-Çakmak, Ö. (2010). Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılımı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(20), 1-18.
  • Çavuş, R. & Öztuna-Kaplan, A. (2013). Fen bilimleri öğretmenlerinin ortaokul 5. sınıf bilim uygulamaları dersine yönelik görüşleri. 22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Daniel, G. (2015). Patterns of parent involvement: A longitudinal analysis of family–school partnerships in the early years of school in Australia. Australasian Journal of Early Childhood, 40(1), 119-128.
  • DeLoatche, K.J., Bradley-Klug, K.L., Ogg, J., Kromrey, J.D. & Sundman-Wheat, A.N. (2015). Increasing Parent Involvement among Head Start Families: A Randomized Control Group Study. Early Childhood Education Journal. 43, 271–279. DOI 10.1007/s10643-014-0660-7.
  • Duban, N. (2008, Mayıs). İlköğretim fen öğretiminde niçin sorgulamaya dayalı öğrenme? In 8th International Educational Technology Conference (IETC 2008) Proceedings (802-805). Eskisehir.
  • Eke, C. (2013). Seçmeli “bilim uygulamaları” dersinin fen bilimlerinin öğretimi açısından önemi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi [Journal of Research in Education and Teaching], 2(2), 182-188.
  • Gömleksiz, M.N. & Bulut, İ. (2007). Yeni fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,32, 76-88.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB, 2004). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı. Ankara, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB, 2013a). Ortaokul Ve İmam Hatip Ortaokulu Bilim Uygulamaları Dersi (5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB, 2013b). İlköğretim Kurumları (İlkokullar Ve Ortaokullar) Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Öztuna-Kaplan, A., Çavuş, R., Toraman, S. & Yılmaz, M.M. (2013). Ortaokul öğrencilerinin bilimsel çıkarımda bulunma becerileri. Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • URL-1 Seçmeli Dersler Genelgesi, (2012). <http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2012_37/genelge2012_37.html>. Erişim tarihi: 10.01.2014.
  • URL-2 <file:///C:/Users/mavi/Downloads/Butunlesik_Ogretmenlik_Projesi_2016_._ST.pdf> Erişim Tarihi: 07.11.2016.
  • Ünal, S., Çoştu, B. & Karataş, F.Ö. (2004). Türkiye’de fen bilimleri eğitimi alanındaki program geliştirme çalışmalarına genel bir bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 183-202.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013) . Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara, Seçkin Yayınevi.
There are 19 citations in total.

Details

Journal Section Research Article
Authors

Çiğdem Şahin

Tuba Koç This is me

Publication Date December 9, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Şahin, Ç., & Koç, T. (2016). Students’ and Teachers’ Views about the Science Implementations Course. Online Science Education Journal, 1(1), 1-16.
12285Online Science Education Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 4.0 License.