Bu
çalışmada beşinci sınıf öğrencilerinin “Çokgenler” ve “Dörtgenler” konularında
sahip oldukları kavram yanılgıları ve bu yanılgılara temel olan düşünme
biçimleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada kullanılan veri toplama
yöntemi, kavram yanılgılarını tespit etmek amacıyla hazırlanan teşhis testinden
oluşmuştur. Çoktan seçmeli bölümde verilen cevaplarla beraber ilgili gerekçe
bölümünde verilen cevaplar da dikkate alınmıştır. Çoktan seçmeli soru-İlgili
gerekçe tablosu hazırlanmış verilen cevap ve gerekçelerine göre farklı puanlama
yapılmıştır. Çalışmada Aydın ilindeki beşinci sınıf öğrencileri evren olarak
alınmış, Aydın merkez okullarından 3 tanesindeki 200 tane beşinci sınıf
öğrencisi örneklem olarak seçilmiştir. Araştırma bulgularında beşinci sınıf
öğrencilerinin çokgen, üçgen, kare, dikdörtgen, paralelkenar, eşkenar dörtgen,
beşgen, altıgen, yamuk, köşegen, yükseklik kavramları ile ilgili sahip
oldukları kavram yanılgıları tespit edilmiş ve alınması gereken önlemler
tartışılmıştır.
Geometrik Kavram Yanılgıları Geometrik Kavram-ların Öğretimi İlköğretimde Geometri Çokgenler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2019 |
Submission Date | September 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 |