Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Yöneticilerinin Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimini Gerçekleştirebilme Düzeylerine İlişkin Görüşleri

Year 2017, Volume: 7 Issue: 2, 618 - 634, 11.06.2017
https://doi.org/10.24315/trkefd.306344

Abstract

Okul yöneticilerinin
göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimini gerçekleştirebilme
düzeylerine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla oluşturulan bu araştırmada
tarama modelli kullanılmıştır. Veriler, görüşme tekniği kullanılarak toplanmış betimsel analiz
tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Kahramanmaraş, Kars
ve Çanakkale ilinde görev yapan 13 okul yöneticisi oluşturmaktadır.
Araştırmadan elde edilen bulgular her bir bulguya ait frekans dağılımın
verilmesi ile tablolaştırılmıştır. Bulguları desteklemesi bakımından okul
müdürlerinin her bir bulgu ile ilgili görüşleri sıralanmış, araştırmanın sonuç
ve önerileri sunulmuştur.
 

References

  • Akın, U. (2006). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Alkan, H. B. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin istenmeyen davranışlarla baş etme yöntemleri ve okulda şiddet. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Arı, R.& Saban, A. (1999). Sınıf yönetimi. Konya: Günay Yayınları.
  • Başar, H.(1997). Sınıf yönetimi (3.Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Berry, B. (2010). Getting real about teacher effectiveness and teacher retention. The Center for Teaching Quality, 4(1), 1-15.
  • Brophy, T. (1988). Educating teachers about managing classroom and students. Teaching and Teacher Education, Vol. 4(1). Ss. 1-18.
  • Celep, C. (2000). Sınıf yönetimi ve yisiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çağlar, A. (2010). 21. yy’da okulun değşen rolü ve yeni eğilimlere ilişkin iyimser bazı öngörüler.İçinde Oğuz, O., Okyay, A. & Ayhan, H. (edt). 21. yy’da eğitim ve Türk ğitim sistemi (s.57-67) Ankara: Nobel yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2000). Plandan uygulamaya öğretme sanatı. Ankara: Pegem yayıncılık.
  • Erol, Z. (2006). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi uygulamalarına ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Evertson, C.M. & Emmer, T.E. (2013). Classroom management for elementary teachers. United Stades of America:Prentice Hall
  • Hoş, R. & Toprak, M. (Edt) (2016) Sınıf yönetimi stratejileri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karasar, N.(2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel yayın Dağıtım.
  • Sağlam, F. (2007). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin derslerinde bilgi teknolojisi kaynaklarından yararlanma öz yeterlikleri ve etki algılarının değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sadık, F. (2016). Sınıf yönetiminde temel kavramlar. İçinde, Okul öncesinde sinif yönetimi. (edt) Arnas, Y.A. & Sadık, F. (s. 1-20). Ankara: pegem yayıncılık. Skelton, M.&Playfoot, D. (1995). Effective teaching. London: Primary File Publishing.
  • Terzi, A. (2002). Sınıf yönetimi açısından etkili öğretmen davranışları. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 155- 156.
  • Toprakçı, E. (2008). Sınıfa dayalı yönetim, Ankara:Pegem Yayınları.
  • Turanlı, A.& Yıldırım, A. (2000). Sınıf içi öğretmen ve öğrenci davranışlarının ve öğrenme ortamının bir öğretmenin iki değişik sınıfında gösterdiği farklılıklar. Eğitim ve Bilim, 118, 26-31.
  • Yalçınkaya, M.& Tonbul, Y. (2002). İlköğretim okulu sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algı ve gözlemleri. Ege Eğitim Dergisi, 1(2), 96-103.
  • Yıldırım, A.& Şimşek H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.
Year 2017, Volume: 7 Issue: 2, 618 - 634, 11.06.2017
https://doi.org/10.24315/trkefd.306344

Abstract

References

  • Akın, U. (2006). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Alkan, H. B. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin istenmeyen davranışlarla baş etme yöntemleri ve okulda şiddet. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Arı, R.& Saban, A. (1999). Sınıf yönetimi. Konya: Günay Yayınları.
  • Başar, H.(1997). Sınıf yönetimi (3.Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Berry, B. (2010). Getting real about teacher effectiveness and teacher retention. The Center for Teaching Quality, 4(1), 1-15.
  • Brophy, T. (1988). Educating teachers about managing classroom and students. Teaching and Teacher Education, Vol. 4(1). Ss. 1-18.
  • Celep, C. (2000). Sınıf yönetimi ve yisiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çağlar, A. (2010). 21. yy’da okulun değşen rolü ve yeni eğilimlere ilişkin iyimser bazı öngörüler.İçinde Oğuz, O., Okyay, A. & Ayhan, H. (edt). 21. yy’da eğitim ve Türk ğitim sistemi (s.57-67) Ankara: Nobel yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2000). Plandan uygulamaya öğretme sanatı. Ankara: Pegem yayıncılık.
  • Erol, Z. (2006). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi uygulamalarına ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Evertson, C.M. & Emmer, T.E. (2013). Classroom management for elementary teachers. United Stades of America:Prentice Hall
  • Hoş, R. & Toprak, M. (Edt) (2016) Sınıf yönetimi stratejileri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karasar, N.(2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel yayın Dağıtım.
  • Sağlam, F. (2007). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin derslerinde bilgi teknolojisi kaynaklarından yararlanma öz yeterlikleri ve etki algılarının değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sadık, F. (2016). Sınıf yönetiminde temel kavramlar. İçinde, Okul öncesinde sinif yönetimi. (edt) Arnas, Y.A. & Sadık, F. (s. 1-20). Ankara: pegem yayıncılık. Skelton, M.&Playfoot, D. (1995). Effective teaching. London: Primary File Publishing.
  • Terzi, A. (2002). Sınıf yönetimi açısından etkili öğretmen davranışları. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 155- 156.
  • Toprakçı, E. (2008). Sınıfa dayalı yönetim, Ankara:Pegem Yayınları.
  • Turanlı, A.& Yıldırım, A. (2000). Sınıf içi öğretmen ve öğrenci davranışlarının ve öğrenme ortamının bir öğretmenin iki değişik sınıfında gösterdiği farklılıklar. Eğitim ve Bilim, 118, 26-31.
  • Yalçınkaya, M.& Tonbul, Y. (2002). İlköğretim okulu sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algı ve gözlemleri. Ege Eğitim Dergisi, 1(2), 96-103.
  • Yıldırım, A.& Şimşek H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.
There are 20 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Sibel Güven

Çisem Özçelik This is me

Zafer Özkan This is me

Publication Date June 11, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Güven, S., Özçelik, Ç., & Özkan, Z. (2017). Okul Yöneticilerinin Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimini Gerçekleştirebilme Düzeylerine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 618-634. https://doi.org/10.24315/trkefd.306344
AMA Güven S, Özçelik Ç, Özkan Z. Okul Yöneticilerinin Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimini Gerçekleştirebilme Düzeylerine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. July 2017;7(2):618-634. doi:10.24315/trkefd.306344
Chicago Güven, Sibel, Çisem Özçelik, and Zafer Özkan. “Okul Yöneticilerinin Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimini Gerçekleştirebilme Düzeylerine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, no. 2 (July 2017): 618-34. https://doi.org/10.24315/trkefd.306344.
EndNote Güven S, Özçelik Ç, Özkan Z (July 1, 2017) Okul Yöneticilerinin Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimini Gerçekleştirebilme Düzeylerine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7 2 618–634.
IEEE S. Güven, Ç. Özçelik, and Z. Özkan, “Okul Yöneticilerinin Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimini Gerçekleştirebilme Düzeylerine İlişkin Görüşleri”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 2, pp. 618–634, 2017, doi: 10.24315/trkefd.306344.
ISNAD Güven, Sibel et al. “Okul Yöneticilerinin Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimini Gerçekleştirebilme Düzeylerine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/2 (July 2017), 618-634. https://doi.org/10.24315/trkefd.306344.
JAMA Güven S, Özçelik Ç, Özkan Z. Okul Yöneticilerinin Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimini Gerçekleştirebilme Düzeylerine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;7:618–634.
MLA Güven, Sibel et al. “Okul Yöneticilerinin Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimini Gerçekleştirebilme Düzeylerine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 2, 2017, pp. 618-34, doi:10.24315/trkefd.306344.
Vancouver Güven S, Özçelik Ç, Özkan Z. Okul Yöneticilerinin Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimini Gerçekleştirebilme Düzeylerine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;7(2):618-34.


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.