BibTex RIS Cite

FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ YAZILI SORULARININ YENİLENMİŞ BLOOM TAKSONOMİSİ’NE GÖRE İNCELENMESİ

Year 2011, Volume: 4 Issue: 4, - , 09.02.2012

Abstract

Bu çalışmada ilköğretim okullarında görev yapan fen ve teknoloji öğretmenlerinin yazılı sınav sorularının yenilenmiş Bloom Taksonomisi’nin bilişsel süreç boyutuna göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Kayseri ilinde yer alan çeşitli ilköğretim okullarında görev yapan fen ve teknoloji öğretmenlerinin 2010-2011 eğitim öğretim yılında yazılı sınavlarda sordukları 1061 soru analiz edilmiştir. Araştırmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin yazılı sınavlarda kullandıkları ölçme araçlarında, hatırlama (% 51.6) ve anlama (% 33.1) basamağındaki soruların ağırlıklı olduğu, uygulama (% 6.2) ve çözümleme (% 9.1) basamağındaki soru oranının bir hayli az olduğu saptanmıştır. Analizler sonucunda ulaşılan önemli bir diğer bulgu da bu ölçme araçlarında değerlendirme ve yaratma basamağında soruların yer almamasıdır. Bu bulgular ışığında öğretmenlerin ölçme araçlarının öğrencileri üst düzey düşünmeye sevk edecek nitelikte olmadığı, öğrencilerin hatırlama becerilerini ölçme üzerine yoğunlaştığı sonuçlarına ulaşılmıştır.

FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ YAZILI SORULARININ YENİLENMİŞ BLOOM TAKSONOMİSİ’NE GÖRE İNCELENMESİ

Year 2011, Volume: 4 Issue: 4, - , 09.02.2012

Abstract

Bu çalışmada ilköğretim okullarında görev yapan fen ve teknoloji öğretmenlerinin yazılı sınav sorularının yenilenmiş Bloom Taksonomisi’nin bilişsel süreç boyutuna göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Kayseri ilinde yer alan çeşitli ilköğretim okullarında görev yapan fen ve teknoloji öğretmenlerinin 2010-2011 eğitim öğretim yılında yazılı sınavlarda sordukları 1061 soru analiz edilmiştir. Araştırmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin yazılı sınavlarda kullandıkları ölçme araçlarında, hatırlama (% 51.6) ve anlama (% 33.1) basamağındaki soruların ağırlıklı olduğu, uygulama (% 6.2) ve çözümleme (% 9.1) basamağındaki soru oranının bir hayli az olduğu saptanmıştır. Analizler sonucunda ulaşılan önemli bir diğer bulgu da bu ölçme araçlarında değerlendirme ve yaratma basamağında soruların yer almamasıdır. Bu bulgular ışığında öğretmenlerin ölçme araçlarının öğrencileri üst düzey düşünmeye sevk edecek nitelikte olmadığı, öğrencilerin hatırlama becerilerini ölçme üzerine yoğunlaştığı sonuçlarına ulaşılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section SOS
Authors

Nagihan Tanık This is me

Sibel Saraçoğlu

Publication Date February 9, 2012
Published in Issue Year 2011 Volume: 4 Issue: 4

Cite

APA Tanık, N., & Saraçoğlu, S. (2012). FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ YAZILI SORULARININ YENİLENMİŞ BLOOM TAKSONOMİSİ’NE GÖRE İNCELENMESİ. TÜBAV Bilim Dergisi, 4(4).
ISSN: 1308 - 4941