Bu
çalışmanın amacı, Frankfurt Okulu’nun kuruluş tarihini, amacını, eleştirel düşünceleriyle
dikkat çeken Max Horkheimer, Theodor W. Adorno, Herbert Marcuse ve Jürgen
Habermas’ın fikirlerini irdelemek ve söz konusu fikirlerin eğitime
yansımalarına değinmektir. Bu çerçevede okulun kuruluşuna ilişkin çeşitli
dönemselleştirmeler sunulmuş, dönemlerin özellikleri ele alınmış, öncü fikir
insanlarının görüşleri incelenmiş ve “Eleştirel Teori” ile özdeşleşme sürecine
değinilmiştir. Diğer yandan “Frankfurt Okulu serüveni nedir? Eleştirel Teori
bakış açısıyla eğitim paydaşlarının bulundukları konumun önemi nedir? Eğitim
paydaşlarına düşen görevler nelerdir ve kültür endüstrisi eğitime nasıl
yansımaktadır?” gibi soruların muhtemel cevaplarına ilişkin değerlendirilmeler
yapılmıştır. Çalışma sonunda Eleştirel
Teori ile eğitim sistemi birlikte ele alınıp yorumlanmış ve eğitim paydaşlarına
çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 2 |