Bu araştırma üniversite öğrencilerinin şiddete yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelemesinin amaçlandığı tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 926 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. çalışma örneklemini 2021-2022 eğitim yılı bahar döneminde Kırıkkale Üniversitesi’nin on iki fakültesinde öğrenim gören öğrenciler yerleşme puan türlerine göre tabakalandırılarak Hukuk, İslami İlimler, Veterinerlik, Fen Edebiyat ile Güzel Sanatlar Fakültesi'nde öğrenimine devam eden öğrencilerin gönüllü katılımları esas alınarak, beş fakülteden 926 öğrenci oluşturmuştur.Veriler "Kişisel Bilgi Formu" ile Adıbelli, Saçan ve Türkoğlu (2018) tarafından geliştirilmiş "Üniversite Öğrencilerinde Şiddete Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler, Tek Yönlü ANOVA testi, bağımsız örneklem t testi analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; üniversite öğrencilerinin şiddeti kabul etmeme açısından olumlu tutumlara sahip olduğu, şiddete tanık olmadıklarını belirten öğrenciler ile kadın öğrencilerin şiddeti kabul etmeme açısından puan ortalamalarının ise yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin şiddete yönelik tutum ölçeğinin şiddetin türleri ve kadına yönelik şiddet alt boyut puan ortalamaları ile toplam ölçek puan ortalamalarında yerleştirme puan türünün, şiddetin farklı boyutları açısından aile yapısının anlamlı bir farklılık oluşturduğu saptanmıştır (p<.05).
Kırıkkale Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi
2022/073
This research is a descriptive study aiming to examine the attitudes of university students towards violence in terms of various variables. The study group of the research consisted of 926 university students. The study sample was stratified according to the placement score types of students studying in twelve faculties of Kırıkkale University in the spring semester of the 2021-2022 academic year based on the voluntary participation of students continuing their education in the Faculty of Law, Islamic Sciences, Veterinary Medicine, Science and Arts, 926 students from five faculties were formed.
Data were collected using the "Personal Information Form" and the "Attitude Scale towards Violence in University Students" developed by Adıbelli, Saçan, and Türkoğlu (2018). Descriptive statistics, One-Way ANOVA test, independent sample t-test analysis were used in the evaluation of the data. According to the research results; it has been determined that the university students have positive attitudes in terms of not accepting violence, and students who state that they have not witnessed violence and female students have a high mean score in terms of not accepting violence. In addition, it was determined that the types of violence and violence against women sub-dimension score averages of the students' attitude scale to violence and the placement score type in the total scale score averages and family structure in terms of different dimensions of violence were found to be significantly different (p<.05).
2022/073
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2022/073 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 24 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.