BibTex RIS Kaynak Göster

Rehber Materyallerin Öğrencilerin Olayları Nedenleri ile Açıklamaları Üzerine Etkisi: “Madde ve Isı” Örneği

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 27 - 42, 31.01.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, “Madde ve Isı” ünitesindeki kavramların günlük hayata transfer edilmesinde derinleştirme aşamasına uygun öğrenci ihtiyaçlarına yönelik kılavuz hazırlamak ve bu kılavuzun öğrencilerin olayları nedenleri ile birlikte açıklayabilmelerine yönelik etkisini araştırmaktır. Yarı deneysel yöntem kullanılarak yürütülen çalışmada, Madde ve Isı ünitesinin derinleştirme aşamasına yönelik kılavuz geliştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini 67 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Madde ve Isı ünitesi Olayları Nedenleri ile Açıklama Testinden faydalanılmıştır. Deney grubunda derinleşme aşamasındaki dersler hazırlanan kılavuz ile yürütülürken; kontrol grubunda ise dersler bu aşamada mevcut ders kitabı kullanılarak işlenmiştir. Yapılan uygulamalar sonrasında uygulanan kılavuzun deney grubu öğrencilerinin olayları nedenleri ile açıklamalarında anlamlı bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sibel Er Nas

Salih Çepni

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Er Nas, S., & Çepni, S. (2016). Rehber Materyallerin Öğrencilerin Olayları Nedenleri ile Açıklamaları Üzerine Etkisi: “Madde ve Isı” Örneği. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 2(1), 27-42.
AMA Er Nas S, Çepni S. Rehber Materyallerin Öğrencilerin Olayları Nedenleri ile Açıklamaları Üzerine Etkisi: “Madde ve Isı” Örneği. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi. Ocak 2016;2(1):27-42.
Chicago Er Nas, Sibel, ve Salih Çepni. “Rehber Materyallerin Öğrencilerin Olayları Nedenleri Ile Açıklamaları Üzerine Etkisi: ‘Madde Ve Isı’ Örneği”. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 2, sy. 1 (Ocak 2016): 27-42.
EndNote Er Nas S, Çepni S (01 Ocak 2016) Rehber Materyallerin Öğrencilerin Olayları Nedenleri ile Açıklamaları Üzerine Etkisi: “Madde ve Isı” Örneği. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 2 1 27–42.
IEEE S. Er Nas ve S. Çepni, “Rehber Materyallerin Öğrencilerin Olayları Nedenleri ile Açıklamaları Üzerine Etkisi: ‘Madde ve Isı’ Örneği”, Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 27–42, 2016.
ISNAD Er Nas, Sibel - Çepni, Salih. “Rehber Materyallerin Öğrencilerin Olayları Nedenleri Ile Açıklamaları Üzerine Etkisi: ‘Madde Ve Isı’ Örneği”. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 2/1 (Ocak 2016), 27-42.
JAMA Er Nas S, Çepni S. Rehber Materyallerin Öğrencilerin Olayları Nedenleri ile Açıklamaları Üzerine Etkisi: “Madde ve Isı” Örneği. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 2016;2:27–42.
MLA Er Nas, Sibel ve Salih Çepni. “Rehber Materyallerin Öğrencilerin Olayları Nedenleri Ile Açıklamaları Üzerine Etkisi: ‘Madde Ve Isı’ Örneği”. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 1, 2016, ss. 27-42.
Vancouver Er Nas S, Çepni S. Rehber Materyallerin Öğrencilerin Olayları Nedenleri ile Açıklamaları Üzerine Etkisi: “Madde ve Isı” Örneği. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 2016;2(1):27-42.