Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ARE HOMEWORK AND EXTRA LESSONS NECESSARY FOR INCREASING SCIENCE ACHIEVEMENT?

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 48 - 62, 30.06.2018

Öz

The main purpose of this study is to determine whether there is a significant difference between the frequency of
schoolwork, spent time on homework and the science achievement of secondary school 8th-grade students in
Turkey. Moreover, it is also determined whether there is a significant difference between participation of the extra
lessons, spent time on extra lessons and the science achievement. The data are based on findings of the TIMSS
2015 of students (N=6,079), which were published on the official IEA site. This study is a descriptive research. In
this study, parametric tests were used in evaluating the quantitative data. An ANOVA test and the correlation were
used. The results show that there is a positive and a meaningful relationship between the homework, tutoring and
the science achievement. The results show that there is a meaningful difference between the frequency of
schoolwork, spent time on homework, participation status of the extra lessons, spent time on extra lessons and the
science achievement. Suggestions have been made to increase the positive impact of homework and tutoring on
science achievement. 

Kaynakça

  • Aladağ, C. Ve Doğu, S. (2009). Fen ve Teknoloji Dersinde Verilen Ödevlerin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 15-23.
  • Azar, A., Presley, A.İ. ve Balkaya, Ö. (2006). Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Başarı, Tutum, Hatırlama ve Bilişsel Süreç Becerilerine Etkisi, Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 30,45-54.
  • Babadoğan, C. (1990). Ev Ödevlerinin Eğitim Programları İçindeki Yeri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23(2), 745-767.
  • Barnes S. (2001). Ladder to Learning or Stairway to Stress: A study of Grade 4 Homework Practices, Unpublished Master of Education Thesis, University of Prince Edward Island, Canada.
  • Baş, G., Şentürk, C., ve Ciğerci, F. M. (2017). Homework and Academic Achievement: A Meta-Analytic Review of Research, Issues in Educational Research, 27(1), 31-50.
  • Başol, G. ve Zabun, E. (2014). Seviye Belirleme Sınavında Başarının Yordayıcılarının İncelenmesi: Dershaneye Gitme, Mükemmeliyetçilik, Ana-Baba Tutumu ve Sınav Kaygısı, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(1), 63-87.
  • Baştürk, S. ve Doğan, S. (2010). Lise Öğretmenlerinin Özel Dershaneler Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7, 2, 135-156.
  • Canpolat, U. ve Köçer, M. (2017). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının TEOG Bağlamında Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşlerine Dayalı Olarak İncelenmesi, Anadolu Journal of Educational Sciences International, 7(1): 123-154.
  • Cemaloğlu, N. (2017). Öğrenen Beynim, Erişim Adresi http://www.kamudanhaber.net /guncel/ogrenen-beynim-h348508.html, Erişim Tarihi 13.06.2017,09.28.Cercone, K. (2006). Brain-Based Learning, Enhancing Learning Through Technology edited by Elsebeth Korsgaard Sorensen and Daithi O Murchu, Information Science Publishing.
  • Cooper, H., Lindsay, J. J., Nye, B., & Greathouse, S. (1998). Relationships among attitudes about homework, amount of homework assigned and completed, and student achievement. Journal of Educational Psychology, 90, 70–83.
  • Copper, H., Robinson, J.C. ve Patall, E.A. (2006). Does Homework Improve Academic Achievement? A Synthesis of Research, 1987-2003, Review o f Educational Research; Spring 2006; 76, 1.
  • Çuhadır, H. (2008). Müzik ve Beyin, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17, Sayı 2, s.67–76.
  • Davis K, Christodoulou JA, Seider S, Gardner H. (2011). The Theory of Multiple Intelligences. In: Sternberg RJ, Kaufman SB Cambridge Handbook of Intelligence.
  • Akın, F. (2012). Okul İçi ve Okul Dışı Öğrenmelerin Öğrenci Başarısına Etkisi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Doğan, H. (2004). Beyin Paradoksları Bağlamlı Olarak Örtülü Bilgi Geliştirme Yöntemleri ve Organizasyon Yapıları Arasında İlişki Zinciri Analizi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (7), 105-119.
  • Duman, B. (2015). Neden Beyin Temelli Öğrenme, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Duru, S. ve Çöğmen, S. (2017). İlkokul ve Ortaokul Öğrencileri ile Velilerin Ev Ödevlerine Yönelik Görüşleri, İlköğretim Online, 16(1), 354-365, http://ilkogretim-online.org.tr.
  • Eğitim Reformu Girişimi. (2013). Dershanelerin Kapatılması Eğitimde Kalite Fırsat Eşitliğini Sağlar Mı?, Erişim Adresi: http://gazetesu.sabanciuniv.edu/sites/gazetesu. sabanciuniv.edu/files/2013/erg_dershaneler22kasim2013.pdf, Erişim Tarihi 16.11.2017.
  • Ersoy, A. ve Anagün, Ş.S. (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersi Ödev Sürecine İlişkin Görüşler, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) 3 (1), sayfa 58-79.
  • Falch, T. ve Rønning, M. (2012). Homework Assignment and Student Achievement in OECD Countries, Discussion Papers No. 711, Statistics Norway.
  • Gündüver, A. ve Gökdaş, (2011). İlköğretim Öğrencilerinin Seviye Belirleme Sınav Başarılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2), 30-47.
  • İlhan, A., Mirzeoğlu, D.E., Aktaş, İ. ve Demir, V. (2005). Çoklu Zeka Uygulamaları Doğrultusunda İşlenen Cimnastik ve Voleybol Ünitelerinin Öğrencilerin Bilişsel ve Devinişsel Yönden Gelişimlerine Olan Etkisi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, III (1) 5-10
  • Karaçay, B. (2010). Beyin, Hafıza ve Hafızanın Genleri, Bilim ve Teknik Dergisi, 46-51.
  • Kapıkıran, Ş. ve Kıran, H. (1999). Ev Ödevinin Öğrencinin Akademik Başarısına Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 54 - 60.
  • Keith, T.Z., Reimers, T.M., Fehrmann, P. and Aubey, L.W. (1986). Parental Involvement, Homework, and TV Time: Direct and Indirect Effects on High School Achievement, Journal of Educational Psychology, 78(5):373-380.
  • Keleş, E. ve Çepni, S. (2006). Beyin ve Öğrenme, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3 (2), 66-82.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2012). Sinir Sistemi, Milli Eğitim Bakanlığı Ortak Alanlar Yayını, Ankara.
  • Morgil, İ., Yılmaz, A. ve Geban, Ö. (2001). Özel Dershanelerin Üniversiteye Girişte Ögrenci Başarısına Etkileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 : 89-96.
  • Hancock, J. (2001). Homework: A Literature Review, Center for Research and Evaluation, Occasional Paper No. 37 .
  • Hong, E., Peng, Y. ve Rowell, L.L. (2009). Homework Self-Regulation: Grade, Gender, and Achievement-Level Differences, Learning and Individual Differences, 19, 269–276.
  • Özdemir, Y. (2015). Ortaokul Öğrencilerinde Okul Tükenmişliği: Ödev, Okula Bağlılık ve Akademik Motivasyonun Rolü, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 27-35.
  • Pulat Seren, L. ve Yakıncı, C. (2015). Tıp eğitiminde akılda kalıcılığı nasıl sağlarız?, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 58: 123-130.
  • Sunay, Ç. (2008). Beynimiz, Bilim ve Teknik Dergisi Yıldız Takımı 5, 14-17.
  • Stahl, S. M. (2013). Stahl's Essential Psychopharmacology Neuroscientific Basis and Practical Applications, Cambridge University Press.
  • Şeref, İ. ve Varışoğlu, B. (2015). İlköğretim 7. Ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersi Ödevleri Hakkında Görüşleri, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 93-105.
  • Talu, N. (1999). Çoklu Zeka Kuramı ve Eğitime Yansımaları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim FakÜltesi Dergisi 15 : 164 - 172. Trautwein, U., Köller, O., Schmitz, B. and Baumert, J.(2002). Do Homework Assignments Enhance Achievement? A Multilevel Analysis in 7th-Grade Mathematics, Contemporary Educational Psychology, 27, 26–50.
  • Valle, A., Regueiro, B., Núñez, J.C., Rodríguez, S., Piñeiro, I. and Rosário, P. (2016). Academic Goals, Student Homework Engagement, and Academic Achievement in Elementary School, Front. Psychol. 7:463. doi: 10.3389/fpsyg.2016.00463.
  • Yockel, J. (2010). "Homework’s Effect on Academic Achievement: Is There Any?, Mathematical and Computing Sciences Masters. Paper 15.
  • Yuladır, C. ve Doğan, S. (2009). Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrencilerin Ev Ödevi Performansını Arttırmaya Yönelik Bir Eylem Araştırması, Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, 12, 211-236.
  • Zimmerman, B.J. ve Kitsantas, A. (2005). Homework Practices and Academic Achievement: The Mediating Role of Self-Efficacy and Perceived Responsibility Beliefs, Contemporary Educational Psychology ,30, 397–417.

FEN BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN ÖDEVLER VE KURSLAR GEREKLİ MİDİR?

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 48 - 62, 30.06.2018

Öz

Bu
çalışmanın temel amacı ödevlerin verilme sıklığı, ödevlere ayrılan zaman,
kurslara katılma durumu ve süresi ile ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin fen
başarıları üzerinde anlamlı bir farklılığı olup olmadığını belirlemektir. Bu
çalışmada tabakalı örnekleme yöntemi sayesinde 2015 yılında seçilen 6079
sekizinci sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada kullanılan
Türkiye verileri, IEA kuruluşunun kendi resmi internet sitesinde yer alan TIMSS
(Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması) 2015’ten elde
edilmiştir. Ayrıca bu araştırma, betimsel bir çalışmadır. Ödevler ve kursla
ilgili seçilen öğrenci özellikleri ile fen başarısı arasında ilişkinin
istatiksel olarak anlamlı olup olmadıklarını ortaya koymak için ANOVA ile t-
testi kullanılmıştır. Sonuç olarak ödevlerin verilme sıklığı, ödevlere ayrılan
zaman, kurslara katılma durumu ve süresi ile fen başarısı arasında fark vardır.
Ödevlerin ve kursların fen başarısı üzerindeki olumlu etkisini arttırmak için
önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Aladağ, C. Ve Doğu, S. (2009). Fen ve Teknoloji Dersinde Verilen Ödevlerin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 15-23.
  • Azar, A., Presley, A.İ. ve Balkaya, Ö. (2006). Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Başarı, Tutum, Hatırlama ve Bilişsel Süreç Becerilerine Etkisi, Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 30,45-54.
  • Babadoğan, C. (1990). Ev Ödevlerinin Eğitim Programları İçindeki Yeri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23(2), 745-767.
  • Barnes S. (2001). Ladder to Learning or Stairway to Stress: A study of Grade 4 Homework Practices, Unpublished Master of Education Thesis, University of Prince Edward Island, Canada.
  • Baş, G., Şentürk, C., ve Ciğerci, F. M. (2017). Homework and Academic Achievement: A Meta-Analytic Review of Research, Issues in Educational Research, 27(1), 31-50.
  • Başol, G. ve Zabun, E. (2014). Seviye Belirleme Sınavında Başarının Yordayıcılarının İncelenmesi: Dershaneye Gitme, Mükemmeliyetçilik, Ana-Baba Tutumu ve Sınav Kaygısı, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(1), 63-87.
  • Baştürk, S. ve Doğan, S. (2010). Lise Öğretmenlerinin Özel Dershaneler Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7, 2, 135-156.
  • Canpolat, U. ve Köçer, M. (2017). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının TEOG Bağlamında Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşlerine Dayalı Olarak İncelenmesi, Anadolu Journal of Educational Sciences International, 7(1): 123-154.
  • Cemaloğlu, N. (2017). Öğrenen Beynim, Erişim Adresi http://www.kamudanhaber.net /guncel/ogrenen-beynim-h348508.html, Erişim Tarihi 13.06.2017,09.28.Cercone, K. (2006). Brain-Based Learning, Enhancing Learning Through Technology edited by Elsebeth Korsgaard Sorensen and Daithi O Murchu, Information Science Publishing.
  • Cooper, H., Lindsay, J. J., Nye, B., & Greathouse, S. (1998). Relationships among attitudes about homework, amount of homework assigned and completed, and student achievement. Journal of Educational Psychology, 90, 70–83.
  • Copper, H., Robinson, J.C. ve Patall, E.A. (2006). Does Homework Improve Academic Achievement? A Synthesis of Research, 1987-2003, Review o f Educational Research; Spring 2006; 76, 1.
  • Çuhadır, H. (2008). Müzik ve Beyin, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17, Sayı 2, s.67–76.
  • Davis K, Christodoulou JA, Seider S, Gardner H. (2011). The Theory of Multiple Intelligences. In: Sternberg RJ, Kaufman SB Cambridge Handbook of Intelligence.
  • Akın, F. (2012). Okul İçi ve Okul Dışı Öğrenmelerin Öğrenci Başarısına Etkisi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Doğan, H. (2004). Beyin Paradoksları Bağlamlı Olarak Örtülü Bilgi Geliştirme Yöntemleri ve Organizasyon Yapıları Arasında İlişki Zinciri Analizi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (7), 105-119.
  • Duman, B. (2015). Neden Beyin Temelli Öğrenme, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Duru, S. ve Çöğmen, S. (2017). İlkokul ve Ortaokul Öğrencileri ile Velilerin Ev Ödevlerine Yönelik Görüşleri, İlköğretim Online, 16(1), 354-365, http://ilkogretim-online.org.tr.
  • Eğitim Reformu Girişimi. (2013). Dershanelerin Kapatılması Eğitimde Kalite Fırsat Eşitliğini Sağlar Mı?, Erişim Adresi: http://gazetesu.sabanciuniv.edu/sites/gazetesu. sabanciuniv.edu/files/2013/erg_dershaneler22kasim2013.pdf, Erişim Tarihi 16.11.2017.
  • Ersoy, A. ve Anagün, Ş.S. (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersi Ödev Sürecine İlişkin Görüşler, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) 3 (1), sayfa 58-79.
  • Falch, T. ve Rønning, M. (2012). Homework Assignment and Student Achievement in OECD Countries, Discussion Papers No. 711, Statistics Norway.
  • Gündüver, A. ve Gökdaş, (2011). İlköğretim Öğrencilerinin Seviye Belirleme Sınav Başarılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2), 30-47.
  • İlhan, A., Mirzeoğlu, D.E., Aktaş, İ. ve Demir, V. (2005). Çoklu Zeka Uygulamaları Doğrultusunda İşlenen Cimnastik ve Voleybol Ünitelerinin Öğrencilerin Bilişsel ve Devinişsel Yönden Gelişimlerine Olan Etkisi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, III (1) 5-10
  • Karaçay, B. (2010). Beyin, Hafıza ve Hafızanın Genleri, Bilim ve Teknik Dergisi, 46-51.
  • Kapıkıran, Ş. ve Kıran, H. (1999). Ev Ödevinin Öğrencinin Akademik Başarısına Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 54 - 60.
  • Keith, T.Z., Reimers, T.M., Fehrmann, P. and Aubey, L.W. (1986). Parental Involvement, Homework, and TV Time: Direct and Indirect Effects on High School Achievement, Journal of Educational Psychology, 78(5):373-380.
  • Keleş, E. ve Çepni, S. (2006). Beyin ve Öğrenme, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3 (2), 66-82.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2012). Sinir Sistemi, Milli Eğitim Bakanlığı Ortak Alanlar Yayını, Ankara.
  • Morgil, İ., Yılmaz, A. ve Geban, Ö. (2001). Özel Dershanelerin Üniversiteye Girişte Ögrenci Başarısına Etkileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 : 89-96.
  • Hancock, J. (2001). Homework: A Literature Review, Center for Research and Evaluation, Occasional Paper No. 37 .
  • Hong, E., Peng, Y. ve Rowell, L.L. (2009). Homework Self-Regulation: Grade, Gender, and Achievement-Level Differences, Learning and Individual Differences, 19, 269–276.
  • Özdemir, Y. (2015). Ortaokul Öğrencilerinde Okul Tükenmişliği: Ödev, Okula Bağlılık ve Akademik Motivasyonun Rolü, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 27-35.
  • Pulat Seren, L. ve Yakıncı, C. (2015). Tıp eğitiminde akılda kalıcılığı nasıl sağlarız?, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 58: 123-130.
  • Sunay, Ç. (2008). Beynimiz, Bilim ve Teknik Dergisi Yıldız Takımı 5, 14-17.
  • Stahl, S. M. (2013). Stahl's Essential Psychopharmacology Neuroscientific Basis and Practical Applications, Cambridge University Press.
  • Şeref, İ. ve Varışoğlu, B. (2015). İlköğretim 7. Ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersi Ödevleri Hakkında Görüşleri, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 93-105.
  • Talu, N. (1999). Çoklu Zeka Kuramı ve Eğitime Yansımaları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim FakÜltesi Dergisi 15 : 164 - 172. Trautwein, U., Köller, O., Schmitz, B. and Baumert, J.(2002). Do Homework Assignments Enhance Achievement? A Multilevel Analysis in 7th-Grade Mathematics, Contemporary Educational Psychology, 27, 26–50.
  • Valle, A., Regueiro, B., Núñez, J.C., Rodríguez, S., Piñeiro, I. and Rosário, P. (2016). Academic Goals, Student Homework Engagement, and Academic Achievement in Elementary School, Front. Psychol. 7:463. doi: 10.3389/fpsyg.2016.00463.
  • Yockel, J. (2010). "Homework’s Effect on Academic Achievement: Is There Any?, Mathematical and Computing Sciences Masters. Paper 15.
  • Yuladır, C. ve Doğan, S. (2009). Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrencilerin Ev Ödevi Performansını Arttırmaya Yönelik Bir Eylem Araştırması, Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, 12, 211-236.
  • Zimmerman, B.J. ve Kitsantas, A. (2005). Homework Practices and Academic Achievement: The Mediating Role of Self-Efficacy and Perceived Responsibility Beliefs, Contemporary Educational Psychology ,30, 397–417.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Volkan Hasan Kaya

Elif Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kaya, V. H., & Kaya, E. (2018). FEN BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN ÖDEVLER VE KURSLAR GEREKLİ MİDİR?. Anadolu Öğretmen Dergisi, 2(1), 48-62.
AMA Kaya VH, Kaya E. FEN BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN ÖDEVLER VE KURSLAR GEREKLİ MİDİR?. AOD. Haziran 2018;2(1):48-62.
Chicago Kaya, Volkan Hasan, ve Elif Kaya. “FEN BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN ÖDEVLER VE KURSLAR GEREKLİ MİDİR?”. Anadolu Öğretmen Dergisi 2, sy. 1 (Haziran 2018): 48-62.
EndNote Kaya VH, Kaya E (01 Haziran 2018) FEN BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN ÖDEVLER VE KURSLAR GEREKLİ MİDİR?. Anadolu Öğretmen Dergisi 2 1 48–62.
IEEE V. H. Kaya ve E. Kaya, “FEN BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN ÖDEVLER VE KURSLAR GEREKLİ MİDİR?”, AOD, c. 2, sy. 1, ss. 48–62, 2018.
ISNAD Kaya, Volkan Hasan - Kaya, Elif. “FEN BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN ÖDEVLER VE KURSLAR GEREKLİ MİDİR?”. Anadolu Öğretmen Dergisi 2/1 (Haziran 2018), 48-62.
JAMA Kaya VH, Kaya E. FEN BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN ÖDEVLER VE KURSLAR GEREKLİ MİDİR?. AOD. 2018;2:48–62.
MLA Kaya, Volkan Hasan ve Elif Kaya. “FEN BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN ÖDEVLER VE KURSLAR GEREKLİ MİDİR?”. Anadolu Öğretmen Dergisi, c. 2, sy. 1, 2018, ss. 48-62.
Vancouver Kaya VH, Kaya E. FEN BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN ÖDEVLER VE KURSLAR GEREKLİ MİDİR?. AOD. 2018;2(1):48-62.