Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 12, 174 - 194, 30.12.2018

Öz

Kaynakça

  • ADIGÜZEL, Ö. (2017). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Pegem Akademi.
  • AKTAŞ, Y. (1997). Üniversite Öğrencilerinin Uyum Düzeylerinin İncelenmesi: Uzunlamasına Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 107-110.
  • ARSLAN, M. ve Bayrakçı, M. (2006). Metaforik Düşünme ve Öğrenme Yaklaşımının Eğitim-Öğretim Açısından İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 171,100-108.
  • AYDIN, İ. H. (2006). Bir Felsefi Metafor “Yolda Olmak”. Dilbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, VI(3), 9-22.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • ÇELİKTEN, M. (2006). Kültür ve öğretmen metaforları. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21(2), 269-283.
  • DEMİR, K. (2017). Yaratıcı Drama Etkinlikleriyle Uygulanan Uyum Çalışmalarının Değerlendirilmesi. (Bildiri), 28. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, 23-26 Kasım 2017. Antalya.
  • GÜNER, N. (2013). Öğretmen adaylarının matematik hakkında oluşturdukları metaforlar. NWSA-Education Sciences, 8,(4), 428-440.
  • GÜVELİ, E., İpek, A.S., Atasoy, E. ve Güveli, H. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik kavramına yönelik metafor algıları. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitim Dergisi, 2(2), 140-159.
  • GÜVEN, S. ve Akhan, N.E. (2010). İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ilişkin öğeleri açıklamak için kullandıkları metaforlar üzerine bir araştırma. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14(1), 135-172.
  • KILCAN, B. (Ed.) (2017). Metaforlar ve Eğitimde Metaforik Çalışmalar İçin Bir Uygulama Rehberi içinde (önsöz). Ankara: Pegem Akademi.
  • MERTOL, H., Doğdu, M. ve Yılar, B. (2013). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin sosyal bilgiler dersine ilişkin metaforik algıları. Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1(3), 176-183.
  • MİLES, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • SELCİK, O. & Oğuz, A. (2015). The application of creative drama method in erasmus orientation programme. The Journal of International Social Research, 8(37), 811-815.
  • SHUELL, T. J. (1990). Teaching and learning as problem solving. Theory Into Practice, 29 (2), 102–108.
  • ŞAHİN, E. & Yağbasan, R. (2011). Implementation of creative drama based activities in introductory physics laboratory course. Western Anatolia Journal of Educational Sciences (WAJES), 247- 254.
  • YAŞAR, Ş. ve Girmen, P. (2012). İlköğretim öğrencilerinin türkçe dersi konuşma ve yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3),13-23.
  • YILDIRIM, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

EĞİTİM FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEYE UYUM PROGRAMI ÖNCESİ VE SONRASINDAKİ METAFORLARI

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 12, 174 - 194, 30.12.2018

Öz

Bu
araştırmanın amacı, eğitim fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin, “öğretmenlik mesleğine, üniversiteye,
fakülteye, alanlarına ve sınıflarına
” yönelik metaforlarının yaratıcı drama
yöntemi ile hazırlanmış üniversiteye uyum programı öncesinde ve sonrasındaki durumunu
ortaya koymaktır. Bu doğrultuda, 2018-2019 eğitim öğretim dönemi başında
Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi  “Okul
Öncesi Eğitimi, Sınıf Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi,
Türkçe Eğitimi, Matematik Eğitimi, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Eğitimi,
İngilizce Eğitimi, Özel Eğitim” bölümlerine gelen öğretmen adaylarına 16
saatlik üniversiteye uyum programı uygulanmış ve uyum programının ilk günü
çalışmalara katılan 180 öğrenci çalışma grubu olarak kabul edilmiştir. Çalışmada
ön test - son test kontrol grupsuz deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada
ölçme aracı olarak öğrencilerin “öğretmenlik
mesleğine, üniversiteye, fakülteye, alanlarına ve sınıflarına
” yönelik
algılarını öğrenmek için, uyum programından önce ve programın bitiminden sonra her
öğrenciye araştırmacılar tarafından hazırlanmış soru formu uygulanmıştır. Çalışma
grubundan elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir.
Araştırmanın sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde, çalışma grubundaki
öğretmen adaylarının ilk hafta katıldıkları uyum programının “öğretmenlik mesleğine, üniversiteye,
fakülteye, alanlarına ve sınıflarına
” yönelik algılarını olumlu yönde
etkilediğini söylemek mümkündür. 

Kaynakça

  • ADIGÜZEL, Ö. (2017). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Pegem Akademi.
  • AKTAŞ, Y. (1997). Üniversite Öğrencilerinin Uyum Düzeylerinin İncelenmesi: Uzunlamasına Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 107-110.
  • ARSLAN, M. ve Bayrakçı, M. (2006). Metaforik Düşünme ve Öğrenme Yaklaşımının Eğitim-Öğretim Açısından İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 171,100-108.
  • AYDIN, İ. H. (2006). Bir Felsefi Metafor “Yolda Olmak”. Dilbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, VI(3), 9-22.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • ÇELİKTEN, M. (2006). Kültür ve öğretmen metaforları. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21(2), 269-283.
  • DEMİR, K. (2017). Yaratıcı Drama Etkinlikleriyle Uygulanan Uyum Çalışmalarının Değerlendirilmesi. (Bildiri), 28. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, 23-26 Kasım 2017. Antalya.
  • GÜNER, N. (2013). Öğretmen adaylarının matematik hakkında oluşturdukları metaforlar. NWSA-Education Sciences, 8,(4), 428-440.
  • GÜVELİ, E., İpek, A.S., Atasoy, E. ve Güveli, H. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik kavramına yönelik metafor algıları. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitim Dergisi, 2(2), 140-159.
  • GÜVEN, S. ve Akhan, N.E. (2010). İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ilişkin öğeleri açıklamak için kullandıkları metaforlar üzerine bir araştırma. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14(1), 135-172.
  • KILCAN, B. (Ed.) (2017). Metaforlar ve Eğitimde Metaforik Çalışmalar İçin Bir Uygulama Rehberi içinde (önsöz). Ankara: Pegem Akademi.
  • MERTOL, H., Doğdu, M. ve Yılar, B. (2013). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin sosyal bilgiler dersine ilişkin metaforik algıları. Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1(3), 176-183.
  • MİLES, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • SELCİK, O. & Oğuz, A. (2015). The application of creative drama method in erasmus orientation programme. The Journal of International Social Research, 8(37), 811-815.
  • SHUELL, T. J. (1990). Teaching and learning as problem solving. Theory Into Practice, 29 (2), 102–108.
  • ŞAHİN, E. & Yağbasan, R. (2011). Implementation of creative drama based activities in introductory physics laboratory course. Western Anatolia Journal of Educational Sciences (WAJES), 247- 254.
  • YAŞAR, Ş. ve Girmen, P. (2012). İlköğretim öğrencilerinin türkçe dersi konuşma ve yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3),13-23.
  • YILDIRIM, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nadire Emel Akhan

Hüseyin Acar Bu kişi benim

Baysal Güngör

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Akhan, N. E., Acar, H., & Güngör, B. (2018). EĞİTİM FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEYE UYUM PROGRAMI ÖNCESİ VE SONRASINDAKİ METAFORLARI. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 174-194.