2016 yılında yapılan LYS ve YGS sınavlarında yer alan fizik sorularının
Bloom Taksonomisine ve öğretim programında yer alan kazanımlar açısından
incelenmesi amacıyla yürütülen bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden
biri olan döküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini 13
Mart 2016 tarihinde yapılan YGS Fen Bilimleri testinde yer alan Fizik soruları
ile 25 Haziran 2016 tarihinde yapılan LYS-2 Fizik testindeki Fizik soruları
oluşturmaktadır. Soruların analizi iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Birinci
aşamada YGS ve LYS’de sorulan Fizik sorularının Talim ve Terbiye Kurulu
tarafından kabul edilen Ortaöğretim Fizik Dersi Öğretim programın (26/08/2011
tarih ve 130 sayılı kurul kararı ile öğretim programındaki değişiklikler) ile
İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim programlarındaki yer alan kazanımlara
göre incelenmiştir. İkinci aşamada ise Fizik sorularının Yenilenmiş Bloom
Taksonomisine göre analizleri gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunda elde
edilen veriler tablolar haline sunulmuş ve frekans değerleri ile birlikte
betimlenmiştir. İncelenen YGS Fen Bilimleri testinde yer alan Fizik sorularına
bakıldığında 5 sorunun 9. Sınıf Fizik öğretim programında yer alan kazanımlara
yönelik sorulduğu görülmektedir. Kalan sekiz sorunun 6 tanesi ilköğretim
(6,7,8) kazanımlardan geri kalan 2 sorununda
10. ve 11. Sınıf Fizik
programındaki kazanımlardan çıkmıştır. YGS’da tüm adayların ortak konulardan
sorumlu olmalarına rağmen 10. ve 11. Sınıflardan soruların gelmesi, bu
soruların ancak seçmeli fizik dersini alan öğrenciler tarafından
çözülebileceğini göstermektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 47 Sayı: 2 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved