BibTex RIS Kaynak Göster

Üstbilişsel Ve İnternet Tabanlı Üstbilişsel Öğretim Yöntemlerinin Öğrencilerin Hücre Bölünmesi ve Kalıtım Konusundaki Tutumlarına ve Üstbilişsel Düşünme Düzeylerine Etkisi

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 13, 0 - 0, 16.06.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı; üstbiliş faaliyetleri ile zenginleştirilmiş internet tabanlı öğretim materyalinin ilköğretim sekizinci öğrencilerinin üstbilişsel düşünme dü- zeylerine ve tutumlarına etkisini incelemektir. Bu doğrultuda araştırma, ön testson test kontrol gruplu yarı deneysel desen üzerine modellenmiştir. Araştırma, 2010–2011 eğitim-öğretim yılında 125 sekizinci sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Araştırmanın deney grubunda bulunan öğrencilere (n=30), üstbiliş bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla, dokuz hafta süreyle üstbiliş faaliyetleri ile zenginleş- tirilmiş internet tabanlı öğretim materyali uygulanmıştır. Diğer deney grubunda (n=31) ise sadece üst bilişsel faaliyetler ile zenginleştirilmiş eğitim uygulanmıştır. Kontrol gruplarında (n=33 ve n=31) ise var olan normal sürecin devam etmesi sağlanmıştır. Araştırmada kullanılacak veriler, Üstbiliş Ölçeği ve Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. İnternet ortamında üstbilişsel faaliyetlere dayalı etkinliklerin kullanıldığı deney grubunun üstbilişsel faaliyetlere dayalı etkinliklerin kullanıldığı deney grubu ile kontrol gruplarına göre tutumları arasında anlamlı bir farka rastlanmıştır. Bu farkın internet tabanlı ortamda üstbilişsel faaliyetlere dayalı etkinliklerin kullanıldığı deney grubu lehine olduğu tespit edilmiştir. Açıklayıcı bilgi ve bilişsel strateji alt boyutlarında internet ortamında üstbilişsel faaliyetlere dayalı etkinliklerin kullanıldığı deney grubu ile kontrol grupları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Kendini kontrol alt boyutunda internet tabanlı üstbilişsel faaliyetlere katılan grup diğer deney grubuna göre daha olumlu yönde farklılaşmıştır. Koşulsal bilgi alt boyutu internet ortamında üstbilişsel faaliyetlerin kullanıldığı deney grubu lehine diğer üç gruptan olumlu yönde farklılaşma göstermiştir. Deney ve kontrol grupları yöntemsel bilgi, planlama, kendini değerlendirme ve kendini izleme alt boyutları açısından bir değişim göstermemişlerdir. Anahtar Kelimeler: Üstbiliş, internet tabanlı öğretim, fen eğitimi, tutum, üstbilişsel düşünme düzeyi

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 13, 0 - 0, 16.06.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim ve Toplum Sayı 13
Yazarlar

Abdulkadir Özkaya

Mustafa Aydoğdu

İlhan Çağıran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 16 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Özkaya, A., Aydoğdu, M., & Çağıran, İ. (2016). Üstbilişsel Ve İnternet Tabanlı Üstbilişsel Öğretim Yöntemlerinin Öğrencilerin Hücre Bölünmesi ve Kalıtım Konusundaki Tutumlarına ve Üstbilişsel Düşünme Düzeylerine Etkisi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 5(13).

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.