BibTex RIS Kaynak Göster

PERCEPTIONS OF PERSONAL DEVELOPMENT OF TEACHER CANDIDATES AND PERSONAL DEVELOPMENT EFFORTS

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 2, 233 - 246, 20.06.2014

Öz

Personal development is the process related to that self-educating responsibility of
individuals are installed by themselves and they show personal effort requiring for
this responsibility in the extent of the possibilities in their whole life. The purpose of
this study is to reveal the pre-service teachers‟ perception about personal development
and efforts intended for personal development. According to views of preservice
teachers, their perceptions and efforts for personal development was tried to
identify in the study. The population of the study; dealt with the survey model, is
composed of pre-service teachers studying at Education Faculty of Çanakkale
Onsekiz Mart University in 2011-2012 academic year. Questionnaire; prepared for
putting forth the pre-service teachers‟ perceptions and efforts about personal development,
was used as a data collection tool of the study. As a result of the analysis,
pre-service teachers‟ admitting level to the importance of behaviors intended for
personal development is high but behaviors for personal development are not manifested
by them at the same rate. Additionally, most important and most exhibit personal
development dimension is the moral-spiritual development dimension according
to pre-service teachers and the least important personal development dimension
is social development dimension. Also, there is a significant difference between male
and female pre-service teachers in terms of admitting level to the importance of
behaviors intended for personal development and performing behaviors for personal
development and female pre-service teachers have more positive approach about
that. Behaviors for personal development are admitted by pre-service teachers as
important that is noteworthy for the future of education system. However, the situation
of displaying behaviors for personal development is not at the same rate. A
favorable environment will be needed to create by universities and academic staff in
terms of performing behaviors for personal development of pre-service teachers.

Kaynakça

  • Çevik, O, Yiğit, S. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin profillerinin belir- lenmesi - Amasya Üniversitesi örneği. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 33 No:1; 89-106.
  • Değirmenci, H. C. (2004). Kişisel Gelişim ve Pozitif Enerji. İstanbul: Bilge Karınca Yayınları.
  • Fındıkçı, İ. (1994). Bilgi toplumunda yöneticilerde kendini geliştirme. Ya- yımlanmamış doktora tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilim- ler Enstitüsü, İstanbul.
  • Irwıng, J.A. & Williams D. I. (1999). Personal growth and personal development: Guidance&Counselling. Nov; 27, 4. Health and medical complete. clarified. British Journal of
  • Özden, Y. (2002). Eğitimde yeni değerler (5. Baskı). Ankara: PegemA Ya- yıncılık.
  • Özer, B., Gelen, İ. (2008). Öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine sahip olma düzeyler hakkında öğretmen adayları ve öğretmenlerin gö- rüşlerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sos- yal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt: 5, Sayı 9.
  • Özkan, Z. (2003). Bilgeliğe yöneliş – Kişisel gelişimin dinamikleri. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Torun, O. (1996). Davranışsal bir süreç olarak yöneticilerde kendini geliş- tirme yaklaşımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ KİŞİSEL GELİŞİME YÖNELİK ALGILARI VE KİŞİSEL GELİŞİM ÇABALARI

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 2, 233 - 246, 20.06.2014

Öz

Kişisel gelişim, bireyin kendini eğitme sorumluluğunu kendisinin yüklenmesi ve tüm yaşamı boyunca bu sorumluluğun gerektirdiği kişisel çabayı, olanakları ölçüsünde göstermesi ile ilgili bir süreçtir. Bu çalışmanın amacı; öğretmen adaylarının kişisel gelişime yönelik algılarını ve kişisel gelişime yönelik çabalarını ortaya koymaktır. Çalışmada öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda, kişisel gelişime yönelik algıları ve kişisel gelişimlerine yönelik çabaları saptanmaya çalışılmıştır. Tarama modelinde ele alınan çalışmanın evrenini 2011–2012 eğitim-öğretim yılında Çanak-kale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi‟nde öğrenim gören öğretmen aday-ları oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğretmen adaylarının kişisel gelişime yönelik algılarını ve çabalarını ortaya koymaya yönelik olarak ha-zırlanmış anket formu uygulanmıştır. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının kişisel gelişime yönelik davranışları önemli görme düzeylerinin yüksek olduğu; fakat kişisel gelişime yönelik davranışları aynı oranda sergilemedikleri ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının en çok önemli gördüğü ve en çok sergiledikleri kişisel gelişim boyutunun ahlaki-manevi gelişim boyutu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının en az önemli gördükleri kişisel gelişim boyutunun sosyal gelişim boyutu olduğu ortaya çıkmıştır. Kadın öğretmen adayları gerek kişisel gelişime yönelik davranışları önemli görme düzeyi açısından gerekse de kişisel gelişime yönelik dav-ranışları sergileme açısından erkek öğretmen adaylarına göre daha olumlu bir yaklaşım içerisindedir ve aralarında anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. Öğretmen adaylarının kişisel gelişime yönelik davranışları önemli görmeleri eğitim sisteminin geleceği adına önemli bir adımdır. Ancak kişisel gelişime yönelik davranışları sergileme durumu aynı oranda değildir. Öğretmen adaylarının kişisel gelişime yönelik davranışları sergilemeleri açısından üniversitelerin ve öğretim elemanlarının uygun bir çevre oluşturmaları gerekmektedir.

Kaynakça

  • Çevik, O, Yiğit, S. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin profillerinin belir- lenmesi - Amasya Üniversitesi örneği. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 33 No:1; 89-106.
  • Değirmenci, H. C. (2004). Kişisel Gelişim ve Pozitif Enerji. İstanbul: Bilge Karınca Yayınları.
  • Fındıkçı, İ. (1994). Bilgi toplumunda yöneticilerde kendini geliştirme. Ya- yımlanmamış doktora tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilim- ler Enstitüsü, İstanbul.
  • Irwıng, J.A. & Williams D. I. (1999). Personal growth and personal development: Guidance&Counselling. Nov; 27, 4. Health and medical complete. clarified. British Journal of
  • Özden, Y. (2002). Eğitimde yeni değerler (5. Baskı). Ankara: PegemA Ya- yıncılık.
  • Özer, B., Gelen, İ. (2008). Öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine sahip olma düzeyler hakkında öğretmen adayları ve öğretmenlerin gö- rüşlerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sos- yal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt: 5, Sayı 9.
  • Özkan, Z. (2003). Bilgeliğe yöneliş – Kişisel gelişimin dinamikleri. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Torun, O. (1996). Davranışsal bir süreç olarak yöneticilerde kendini geliş- tirme yaklaşımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adil Çoruk

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2014
Gönderilme Tarihi 20 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çoruk, A. (2014). PERCEPTIONS OF PERSONAL DEVELOPMENT OF TEACHER CANDIDATES AND PERSONAL DEVELOPMENT EFFORTS. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 233-246.