Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Edwin E. Gordon’un 0-6 Yaş Müzik Öğrenimi Yaklaşımına İlişkin Uzman Görüşleri

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 2, 639 - 660, 29.12.2020

Öz

İnsan-müzik ilişkisi anne karnında başlamaktadır. Doğum sonrasında ise çevre yoluyla bu ilişki gelişmekte ve zenginleşmektedir. İnsan yaşamında öğrenmenin en yüksek olduğu ilk yıllar, gelecekteki öğrenmelere alt yapı oluşturmaktadır. Bu düşünceyle yola çıkan müzik eğitimcileri, erken yaşlardan itibaren başlayan çeşitli özel müzik eğitimi yaklaşımları geliştirmişlerdir. Amerikalı müzik eğitimcisi ve araştırmacı Edwin. E. Gordon’un geliştirdiği “Müziğe Eğitme Teorisi” de dünya çapında en bilinen ve kullanılan beş büyük müzik eğitimi yaklaşımı arasında gösterilmektedir. Doğum ile birlikte başlıyor olmasıyla diğer yaklaşımlardan ayrılan Müziğe Eğitme Teorisi, öğrenmenin en yüksek olduğu bebeklik döneminde ana dilin öğrenildiği yolla müziğin de öğrenilebileceği temeli üzerine kurulmuştur.
Bu araştırma, yöntemi bakımından niteldir. Araştırmanın türü ise temel nitel araştırma olarak belirlenmiştir. Araştırmanın amacı, Müziğe Eğitme Teorisi’nin 0-6 yaş grubunu kapsayan erken müzik öğrenimi yaklaşımına ilişkin uzman görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmacılar tarafından hazırlanan “yarı yapılandırılmış görüşme formu” İtalya ve İsviçre’deki Müziğe Eğitme Teorisi eğitmenlerine uygulanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Farklı uzmanların görüşleri doğrultusunda Müziğe Eğitme Teorisi 0-6 yaş grubu derslerinin çocukların müzikal gelişimlerine katkısı, derslerin müzikal katkıları haricinde çocuklar üzerindeki etkileri, grup ile ders yapmanın faydaları ve ders esnasında farklı yaş grupları ile karşılaşılan sorunlar ortaya konmuştur.

Destekleyen Kurum

Gazi Üniversitesi BAP

Proje Numarası

04/2020-01

Kaynakça

  • Bolton, B. (2016). Music as first language. Perspectives, 1(2), 5-7.
  • Bradford, P. R. (1995). The aural/oral difficulty levels of selected rhytm patterns among kindergarten children. Unpublished Doctoral Thesis, The University of Oklahoma, Oklahoma, USA.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pagem Akademi.
  • Edgar, S. N. (2017). Music education and social emotional learning: the heart of teaching music. Chicago: GIA.
  • Erdemli, M. (1995). Bilkent Üniversitesi erken müzik eğitimi programına devam eden 48-56 aylık çocukların müzik becerilerinin gelişiminin incelenmesi. Yayınlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Garner, A. M. (2009). Singing and moving: teaching strategies for audiation in children. Music Educators Journal, 95(4), 46-50.
  • Gerhardstein, R. C. (2001). Edwin Gordon: a biographical and historical account of an american music educator and researcher. Unpublished Doctoral Thesis, Temple University, USA.
  • Gordon, E. (1999). All about audiation and music aptitudes. Music Educators Journal, 86(2), 41-44.
  • Gordon, E. (1991). Guiding your child’s musical development. Chicago: GIA.
  • Gordon, E. (2007). Learning sequences in music. Chicago: GIA.
  • Gordon, E. (2013). Music learning theory for newborn and young children. Chicago: GIA.
  • Hicks, W. K. (1993). An investigattion of the initial stages of preparatory audiation. Unpublished Doctoral Thesis, Temple University, USA.
  • Holahan, J. M. (1983). The effects of four conditions of “same” and “different” instruction on the developmental music aptitudes of kindergarten children receiving tonal pattern training. Unpublished Doctoral Thesis, Temple University, USA.
  • Karasar, N. (2019). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • McNair, A. A. (2010). Joint music attention between toddlers and a music teacher. Unpublished Master Thesis, University of South Carolina, USA.
  • Manins, S. (1994). Bridge building in early-childhood music. Music Educators Journal, 80(5), 37-41.
  • Okuldaş, N. (2019). Edwin E. Gordon’un müziğe eğitme teorisi doğrultusunda 0-6 yaş grubu okulöncesi döneminin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Öztürk, F. (1996). Okulöncesi dönem (5-6 yaş grubu) müzik eğitiminde dramanın kullanımının etkinliği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Runfola, M., Taggart, C.C. (2005). The developmental and practical application of music learning theory. Chicaggo: Gia.
  • Turan, S. (Ed.). (2018). Nitel araştırma: desen ve uygulama için bir rehber. Ankara: Nobel.
  • Yazıcıoğlu, Y., Erdoğan, S. (2014). Spss uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay.

Expert Opinions On Edwin E. Gordon’s Approach About 0-6 Age Group’s Music Learning

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 2, 639 - 660, 29.12.2020

Öz

The human-music relationship begins before birth. After birth, this relationship develops and gets richer through the environment. The earliest years of learning in human life constitute the basis for future learning. Based on this opinion, music educators have developed a variety of approaches about special music education that starts from an early age. Music Learning Theory, developed by an American music educator and researcher Edwin E. Gordon, is among the five best known and used music education approaches worldwide. Music Learning Theory differs from other music education approaches because of its starting with birth and is founded on the basis that music can be learned in the way that the mother tongue is acquired during infancy.
The type of research is basic qualitative research. The aim of this research is to present the views of the experts about Music Learning Theory’s approach about early music learning of the 0-6 age group. For this purpose, a ‘semi-structured interview form’, which was prepared by the researchers, was applied to the Music Learning Theory instructors in Italy and Switzerland. The data obtained were analyzed by content analysis. The opinions of different experts are that the Music Learning Theory 0-6 age group lessons contribute to the musical development of children, and that there are the effects of the lessons on the children along with the musical benefits, the benefits of doing group lessons and the problems encountered with different ages during the lesson.

Proje Numarası

04/2020-01

Kaynakça

  • Bolton, B. (2016). Music as first language. Perspectives, 1(2), 5-7.
  • Bradford, P. R. (1995). The aural/oral difficulty levels of selected rhytm patterns among kindergarten children. Unpublished Doctoral Thesis, The University of Oklahoma, Oklahoma, USA.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pagem Akademi.
  • Edgar, S. N. (2017). Music education and social emotional learning: the heart of teaching music. Chicago: GIA.
  • Erdemli, M. (1995). Bilkent Üniversitesi erken müzik eğitimi programına devam eden 48-56 aylık çocukların müzik becerilerinin gelişiminin incelenmesi. Yayınlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Garner, A. M. (2009). Singing and moving: teaching strategies for audiation in children. Music Educators Journal, 95(4), 46-50.
  • Gerhardstein, R. C. (2001). Edwin Gordon: a biographical and historical account of an american music educator and researcher. Unpublished Doctoral Thesis, Temple University, USA.
  • Gordon, E. (1999). All about audiation and music aptitudes. Music Educators Journal, 86(2), 41-44.
  • Gordon, E. (1991). Guiding your child’s musical development. Chicago: GIA.
  • Gordon, E. (2007). Learning sequences in music. Chicago: GIA.
  • Gordon, E. (2013). Music learning theory for newborn and young children. Chicago: GIA.
  • Hicks, W. K. (1993). An investigattion of the initial stages of preparatory audiation. Unpublished Doctoral Thesis, Temple University, USA.
  • Holahan, J. M. (1983). The effects of four conditions of “same” and “different” instruction on the developmental music aptitudes of kindergarten children receiving tonal pattern training. Unpublished Doctoral Thesis, Temple University, USA.
  • Karasar, N. (2019). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • McNair, A. A. (2010). Joint music attention between toddlers and a music teacher. Unpublished Master Thesis, University of South Carolina, USA.
  • Manins, S. (1994). Bridge building in early-childhood music. Music Educators Journal, 80(5), 37-41.
  • Okuldaş, N. (2019). Edwin E. Gordon’un müziğe eğitme teorisi doğrultusunda 0-6 yaş grubu okulöncesi döneminin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Öztürk, F. (1996). Okulöncesi dönem (5-6 yaş grubu) müzik eğitiminde dramanın kullanımının etkinliği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Runfola, M., Taggart, C.C. (2005). The developmental and practical application of music learning theory. Chicaggo: Gia.
  • Turan, S. (Ed.). (2018). Nitel araştırma: desen ve uygulama için bir rehber. Ankara: Nobel.
  • Yazıcıoğlu, Y., Erdoğan, S. (2014). Spss uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Senim Çenberci

Enver Tufan 0000-0002-2037-2376

Proje Numarası 04/2020-01
Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çenberci, S., & Tufan, E. (2020). Edwin E. Gordon’un 0-6 Yaş Müzik Öğrenimi Yaklaşımına İlişkin Uzman Görüşleri. Eğitim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(2), 639-660.