Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Preservice Preschool Teachers' Situation of Relationship Between Science Concepts and Daily Life in Kitchen, Bazaar, Bathroom, Market and Playground Environments

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 2, 166 - 204, 03.12.2021

Öz

The aim of this research is to examine preservice preschool teachers' associating science concepts with daily life. Case study was used as a research method. Participants consists of 27 second grade preservice preschool teaches’ who are determined by the appropriate sampling method, one of the purposeful sampling methods. The research was carried out in the Pre-School Science and Daily Life course. Data were collected via the activity plans and classroom observations prepared by preservice preschool teachers. The science concepts and activity types used in these data sources constitute the data of the research. Descriptive analysis was used for the science concepts associated in the activity plan, and content analysis was used to determine the prepared science activities. In the results of the research, it was determined that the associations between science and daily life were mostly associated with the concepts of sense and opposite themes, color theme was not used at all, and science concept associations were also made that were not included in Ministry of National Education Preschool Education Program, 2013. It is seen that most associate informal learning environments respectively were made with kitchen, bazaar, bathroom, playground, and market. It was determined that the activity plans were prepared in the form of an integrated activity plan using Science, Turkish, Mathematics, Play, Drama, Movement, Field Trip activity types

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2011). Okul dışında farklı bir öğrenme ortamı olarak çocuk müzeleri. Eğitim Bilim Toplum, 4(14), 32-41.
  • Akman, B. (2003). Bilim ve çocuk. Çoluk Çocuk Dergisi, 22, s. 23.
  • Akman, B., Üstün, E. & Güler, T. (2003). 6 yaş çocuklarının bilimsel süreçlerini kullanma yetenekleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 11-14.
  • Armağan, B. (2015). İlkokul dördüncü sınıf fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları: Bir eylem araştırması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Ayvacı, H. (2010). Okul öncesi dönem çocuklarının bilimsel süreç becerilerini kullanma yeterliliklerini geliştirmeye yönelik pilot bir çalışma. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(2), 1-24.
  • Ayvacı, H.Ş. & Yurt, O. (2016). Çocuk ve bilim eğitimi. Çocuk ve Medeniyet Dergisi, 1(1), 15-28.
  • Ayvacı, H.Ş., Devecioğlu, Y. & Yiğit, N. (2002). Okul öncesi öğretmenlerinin fen ve doğa etkinliklerindeki yeterliliklerinin belirlenmesi. 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, ODTÜ, Ankara.
  • Bostan Sarıoğlan, A. & Küçüközer, H. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili görüşlerinin araştırılması. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 2(1),1-15.
  • Bracken, B.A. & Crawford, E. (2010). Basic concepts in early childhood educational standards: A 50-state review. Early Childhood Education Journal, 37(5), 421–430.
  • Chaille, C. & Britain, L. (2003). The Young Child as Scientist: A Constructivist Approach to Early Science Education, (3rd ed.), New York: Harper Colins.
  • Cousins, L. (1996). Young scientist in kitchen. In L. Corrie (Ed.). Honouring young children: research, curriculum, and practice in early childhood education (p. 39-44). Perth, Australia: Edith Cowan University.
  • Creswell, J.W. (2011). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. (4th ed.), Boston: Pearson.
  • Creswell, J.W. (2015). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. (5th ed.), New Jersey: Pearson.
  • Çamlıbel Çakmak, Ö. (2012). Okul öncesi öğretmen adaylarının fen öğretime yönelik tutumları ile bazı fen kavramlarını anlama düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Turkish Science Education, 9(3), 40-51.
  • Demiriz, S. & Ulutaş, İ. (2001). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki fen ve doğa etkinlikleri ile ilgili uygulamaların belirlenmesi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Doğan, N., Çavuş, S. & Güngören, S. (2011). Investigating science concepts in the museum like treasure hunting. Creative Education, 2, 1-9.
  • Ertaş, H., Şen, A.İ. & Parmaksızoğlu, A. (2011). Okul dışı bilimsel etkinliklerin 9. sınıf öğrencilerinin enerji konusunu günlük hayatla ilişkilendirme düzeyine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(2), 178-198.
  • Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of Science Education and Technology, 16(2), 171-190.
  • French, L., Conezio, K. & Boynton, M. (2000). Using science as the hub of on early childhood curriculum: Science Starts curriculum. University of Illinois.
  • Gerber, B.L., Marek, E.A. & Cavallo, A.M. (2001). Development of an informal learning opportunities assay. International Journal of Science Education, 23(6), 569-583.
  • Gomes, J. & Fleer, M. (2020). Is science really everywhere? Teachers’ perspectives on science learning possibilities in the preschool environment. Research in Science Education, 50, 1961-1989.
  • Güler, T. (2009). Ekoloji temelli bir çevre eğitiminin öğretmenlerin çevre eğitimine karşı görüşlerine etkileri. Eğitim ve Bilim, 34(151), 30-43.
  • Güneş Koç, R.S. (2013). 5E modeli ile desteklenen bağlam temelli yaklaşımın yedinci sınıf öğrencilerinin ışık ünitesindeki başarılarına, bilgilerinin kalıcılığına ve fen dersine karşı olan tutumlarına etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Günther- Hanssen, A. (2020). A swing and a child: how scientific phenomena can come to matter for preschool children’s emergent science identities. Cultural Studies of Science Education, 15, 885-910.
  • Kallery, M. (2004). Early years teachers’ late concerns and perceived needs in science: an exploratory study. European Journal of Teacher Education, 2, 147-165.
  • Karaer, H. & Kösterelioğlu, M. (2005). Amasya ve Sinop illerinde çalışan okulöncesi öğretmenlerin fen kavramlarının öğretilmesinde kullandıkları yöntemlerin belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 447-454.
  • Karamustafaoğlu, S., Ayvalı, L. & Ocak, Y. (2018). Okul öncesi eğitimde informal ortamlara yönelik öğretmenlerin görüşleri. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 3(2), 38- 65.
  • Karamustafaoğlu, S. & Kandaz, U. (2006). Okul öncesi eğitimde fen etkinliklerinde kullanılan öğretim yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 65-81.
  • Karslı, G., Karamustafaoğlu, O. & Kurt, M. (2019). Botanik bahçesinin öğretim sürecinde öğrencilerin sosyobilimsel konulara olan bakışlarına etkisi: Sürdürülebilir çevre. Journal of Computer and Education Research, 7(14), 437-463.
  • Kefi, S., Çeliköz, N. & Erişen, Y. (2013). Okulöncesi eğitim öğretmenlerinin temel bilimsel süreç becerilerini kullanım düzeyleri. Journal of Research in Education and Teaching, 2(2), 300- 319.
  • King, D.T. & Ritchie, S.M. (2013). Academic success in context-based chemistry: Demonstrating fluid transitions between concepts and context. International Journal of Science Education, 35(7), 1159-1182.
  • Kubat, U. (2018). Okul dışı öğrenme ortamları hakkında fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 111-135.
  • Kurt, E. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin dil gelişimi ile ilgili kavram geliştirmeye yönelik görüşleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(4), 1332-1342.
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative Data Analysis. CA: Sage.
  • MEB. (2013). Okul Öncesi Eğitimi Programı. Ankara.
  • Olgan, R., Güner-Alpaslan, Z. & Öztekin, C. (2014). Okul öncesi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik sonuç beklentisi inançlarını etkileyen faktörler. Eğitim ve Bilim, 39(173), 288-300.
  • Ormancı, Ü. & Çepni, S. (2018). Türkiye’de fen eğitiminde günlük yaşamla ilişkilendirme konusunda yapılan çalışmaların tematik analizi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(2), 350-381.
  • Önal, T. & Sarıbaş, D. (2019). Okul öncesi dönemde fen eğitimi ve önemi. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 109-118.
  • Özbey, S. & Alisinanoğlu, F. (2008). Identifying the general ideas attitudes and expectations pertaining to science activities of the teachers employed in preschool education. Journal of Turkish Science Education, 5(2), 82-94.
  • Öztürk Yılmaztekin, E. & Tantekin Erden, F. (2017). Investigating early childhood teachers’ views on science teaching practices: the integration of science with visual art in early childhood settings. Early Child Development and Care, 187(7), 1194-1207.
  • Öztürk, E. & Tantekin Erden, F. (2010). Turkish preschool teachers’ beliefs on integrated curriculum: Integration of visual arts with other activities. Early Child Development and Care, 181(7), 891–907.
  • Parlakyıldız, B. & Aydın, F. (2011). Okulöncesinde fen öğretimine yönelik bir yaklaşım: Laboratuvarımız mutfak. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 April 2011, Antalya.
  • Patton, M.Q. (2015). Qualitative Research & Evaluation Methods: Integrating Theory and Practice. (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Sağlam, M. & Aral, N. (2015). Okul öncesi öğretmenlerin fen etkinlikleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 87-102.
  • Saumure, K. & Given, L.M. (2008). Convenience Sample. In L. M. Given (Ed.), The SAGE encyclopedia of qualitative methods. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Stake, R.E. (2005). Qualitative Case Studies. In. N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.). The Sage Handbook of Qualitative Research, London: Sage.
  • Şahin Çakır, Ç. & Uludağ, G. (2019). Okul öncesi dönemdeki çocukların “ışık” kavramına ilişkin bilgilerinin belirlenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences, 52(1), 163-189.
  • Trundle, K.C. (2015). The Inclusion of Science in Early Childhood Classrooms. In M. C. Trundle & M. Sackes (Eds.). Research in Early Childhood Science Education (pp. 1–6). The Netherlands: Springer.
  • Uludağ, G. (2017). Okul dışı öğrenme ortamlarının fen eğitiminde kullanılmasının okul öncesi dönemdeki çocukların bilimsel süreç becerilerine etkisi. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Ültay, N. & Ültay, E. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının bazı fen kavramları hakkındaki kavramsal bilgilerinin kesitsel olarak incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(41), 1046-1051.
  • Ültay, N. (2012). Asit ve baz konusuyla ilgili REACT stratejisine ve 5E modeline göre etkinliklerin geliştirilmesi, uygulanması ve karşılaştırılması. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Ültay, N., Ültay, E. & Çilingir, S. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin fen konularındaki uygulamalarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 773- 792.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yin R.K. (2003). Case Study Research: Design and Methods. (3rd ed.). Thousand Oaks: Sage.

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Fen Kavramları ile Mutfak, Pazar, Banyo, Market ve Oyun Parkı Ortamlarındaki Günlük Yaşamı İlişkilendirme Durumları

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 2, 166 - 204, 03.12.2021

Öz

Bu araştırmanın amacı; okul öncesi öğretmen adaylarının fen kavramları ile günlük yaşamı ilişkilendirme durumlarını incelemektir. Araştırma yöntemi olarak durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemiyle belirlenen 27 ikinci sınıf okul öncesi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri Okul Öncesinde Fen ile Günlük Yaşam dersinde toplanmıştır. Veriler öğretmen adayları tarafından hazırlanan etkinlik planları ve sınıf içi gözlemler aracılığıyla toplanmıştır. Bu veri kaynaklarında kullanılan fen kavramları ve etkinlik çeşitleri araştırmanın verilerini oluşturmaktadır. Etkinlik planında ilişkilendirilen fen kavramlarının incelenmesinde betimsel analiz, hazırlanan fen etkinliklerinin incelenmesinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarında fen ile günlük yaşam ilişkilendirmelerinin en çok duyu ve zıt temalarındaki fen kavramlarıyla yapıldığı, renk temasının hiç kullanılmadığı, ayrıca 2013 MEB Okul Öncesi Eğitimi Programında yer almayan fen kavramı ilişkilendirmelerinin de yapıldığı tespit edilmiştir. İnformal öğrenme ortamlarından sırası ile en çok ilişkilendirme mutfak, pazar, banyo, oyun parkı ve market ile yapılmıştır. Etkinlik planlarının Fen, Türkçe, Matematik, Oyun, Drama, Hareket, Alan Gezisi etkinlik çeşitleri kullanılarak bütünleştirilmiş etkinlik planı şeklinde hazırlandığı belirlenmiştir

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2011). Okul dışında farklı bir öğrenme ortamı olarak çocuk müzeleri. Eğitim Bilim Toplum, 4(14), 32-41.
  • Akman, B. (2003). Bilim ve çocuk. Çoluk Çocuk Dergisi, 22, s. 23.
  • Akman, B., Üstün, E. & Güler, T. (2003). 6 yaş çocuklarının bilimsel süreçlerini kullanma yetenekleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 11-14.
  • Armağan, B. (2015). İlkokul dördüncü sınıf fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları: Bir eylem araştırması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Ayvacı, H. (2010). Okul öncesi dönem çocuklarının bilimsel süreç becerilerini kullanma yeterliliklerini geliştirmeye yönelik pilot bir çalışma. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(2), 1-24.
  • Ayvacı, H.Ş. & Yurt, O. (2016). Çocuk ve bilim eğitimi. Çocuk ve Medeniyet Dergisi, 1(1), 15-28.
  • Ayvacı, H.Ş., Devecioğlu, Y. & Yiğit, N. (2002). Okul öncesi öğretmenlerinin fen ve doğa etkinliklerindeki yeterliliklerinin belirlenmesi. 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, ODTÜ, Ankara.
  • Bostan Sarıoğlan, A. & Küçüközer, H. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili görüşlerinin araştırılması. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 2(1),1-15.
  • Bracken, B.A. & Crawford, E. (2010). Basic concepts in early childhood educational standards: A 50-state review. Early Childhood Education Journal, 37(5), 421–430.
  • Chaille, C. & Britain, L. (2003). The Young Child as Scientist: A Constructivist Approach to Early Science Education, (3rd ed.), New York: Harper Colins.
  • Cousins, L. (1996). Young scientist in kitchen. In L. Corrie (Ed.). Honouring young children: research, curriculum, and practice in early childhood education (p. 39-44). Perth, Australia: Edith Cowan University.
  • Creswell, J.W. (2011). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. (4th ed.), Boston: Pearson.
  • Creswell, J.W. (2015). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. (5th ed.), New Jersey: Pearson.
  • Çamlıbel Çakmak, Ö. (2012). Okul öncesi öğretmen adaylarının fen öğretime yönelik tutumları ile bazı fen kavramlarını anlama düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Turkish Science Education, 9(3), 40-51.
  • Demiriz, S. & Ulutaş, İ. (2001). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki fen ve doğa etkinlikleri ile ilgili uygulamaların belirlenmesi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Doğan, N., Çavuş, S. & Güngören, S. (2011). Investigating science concepts in the museum like treasure hunting. Creative Education, 2, 1-9.
  • Ertaş, H., Şen, A.İ. & Parmaksızoğlu, A. (2011). Okul dışı bilimsel etkinliklerin 9. sınıf öğrencilerinin enerji konusunu günlük hayatla ilişkilendirme düzeyine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(2), 178-198.
  • Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of Science Education and Technology, 16(2), 171-190.
  • French, L., Conezio, K. & Boynton, M. (2000). Using science as the hub of on early childhood curriculum: Science Starts curriculum. University of Illinois.
  • Gerber, B.L., Marek, E.A. & Cavallo, A.M. (2001). Development of an informal learning opportunities assay. International Journal of Science Education, 23(6), 569-583.
  • Gomes, J. & Fleer, M. (2020). Is science really everywhere? Teachers’ perspectives on science learning possibilities in the preschool environment. Research in Science Education, 50, 1961-1989.
  • Güler, T. (2009). Ekoloji temelli bir çevre eğitiminin öğretmenlerin çevre eğitimine karşı görüşlerine etkileri. Eğitim ve Bilim, 34(151), 30-43.
  • Güneş Koç, R.S. (2013). 5E modeli ile desteklenen bağlam temelli yaklaşımın yedinci sınıf öğrencilerinin ışık ünitesindeki başarılarına, bilgilerinin kalıcılığına ve fen dersine karşı olan tutumlarına etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Günther- Hanssen, A. (2020). A swing and a child: how scientific phenomena can come to matter for preschool children’s emergent science identities. Cultural Studies of Science Education, 15, 885-910.
  • Kallery, M. (2004). Early years teachers’ late concerns and perceived needs in science: an exploratory study. European Journal of Teacher Education, 2, 147-165.
  • Karaer, H. & Kösterelioğlu, M. (2005). Amasya ve Sinop illerinde çalışan okulöncesi öğretmenlerin fen kavramlarının öğretilmesinde kullandıkları yöntemlerin belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 447-454.
  • Karamustafaoğlu, S., Ayvalı, L. & Ocak, Y. (2018). Okul öncesi eğitimde informal ortamlara yönelik öğretmenlerin görüşleri. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 3(2), 38- 65.
  • Karamustafaoğlu, S. & Kandaz, U. (2006). Okul öncesi eğitimde fen etkinliklerinde kullanılan öğretim yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 65-81.
  • Karslı, G., Karamustafaoğlu, O. & Kurt, M. (2019). Botanik bahçesinin öğretim sürecinde öğrencilerin sosyobilimsel konulara olan bakışlarına etkisi: Sürdürülebilir çevre. Journal of Computer and Education Research, 7(14), 437-463.
  • Kefi, S., Çeliköz, N. & Erişen, Y. (2013). Okulöncesi eğitim öğretmenlerinin temel bilimsel süreç becerilerini kullanım düzeyleri. Journal of Research in Education and Teaching, 2(2), 300- 319.
  • King, D.T. & Ritchie, S.M. (2013). Academic success in context-based chemistry: Demonstrating fluid transitions between concepts and context. International Journal of Science Education, 35(7), 1159-1182.
  • Kubat, U. (2018). Okul dışı öğrenme ortamları hakkında fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 111-135.
  • Kurt, E. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin dil gelişimi ile ilgili kavram geliştirmeye yönelik görüşleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(4), 1332-1342.
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative Data Analysis. CA: Sage.
  • MEB. (2013). Okul Öncesi Eğitimi Programı. Ankara.
  • Olgan, R., Güner-Alpaslan, Z. & Öztekin, C. (2014). Okul öncesi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik sonuç beklentisi inançlarını etkileyen faktörler. Eğitim ve Bilim, 39(173), 288-300.
  • Ormancı, Ü. & Çepni, S. (2018). Türkiye’de fen eğitiminde günlük yaşamla ilişkilendirme konusunda yapılan çalışmaların tematik analizi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(2), 350-381.
  • Önal, T. & Sarıbaş, D. (2019). Okul öncesi dönemde fen eğitimi ve önemi. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 109-118.
  • Özbey, S. & Alisinanoğlu, F. (2008). Identifying the general ideas attitudes and expectations pertaining to science activities of the teachers employed in preschool education. Journal of Turkish Science Education, 5(2), 82-94.
  • Öztürk Yılmaztekin, E. & Tantekin Erden, F. (2017). Investigating early childhood teachers’ views on science teaching practices: the integration of science with visual art in early childhood settings. Early Child Development and Care, 187(7), 1194-1207.
  • Öztürk, E. & Tantekin Erden, F. (2010). Turkish preschool teachers’ beliefs on integrated curriculum: Integration of visual arts with other activities. Early Child Development and Care, 181(7), 891–907.
  • Parlakyıldız, B. & Aydın, F. (2011). Okulöncesinde fen öğretimine yönelik bir yaklaşım: Laboratuvarımız mutfak. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 April 2011, Antalya.
  • Patton, M.Q. (2015). Qualitative Research & Evaluation Methods: Integrating Theory and Practice. (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Sağlam, M. & Aral, N. (2015). Okul öncesi öğretmenlerin fen etkinlikleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 87-102.
  • Saumure, K. & Given, L.M. (2008). Convenience Sample. In L. M. Given (Ed.), The SAGE encyclopedia of qualitative methods. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Stake, R.E. (2005). Qualitative Case Studies. In. N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.). The Sage Handbook of Qualitative Research, London: Sage.
  • Şahin Çakır, Ç. & Uludağ, G. (2019). Okul öncesi dönemdeki çocukların “ışık” kavramına ilişkin bilgilerinin belirlenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences, 52(1), 163-189.
  • Trundle, K.C. (2015). The Inclusion of Science in Early Childhood Classrooms. In M. C. Trundle & M. Sackes (Eds.). Research in Early Childhood Science Education (pp. 1–6). The Netherlands: Springer.
  • Uludağ, G. (2017). Okul dışı öğrenme ortamlarının fen eğitiminde kullanılmasının okul öncesi dönemdeki çocukların bilimsel süreç becerilerine etkisi. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Ültay, N. & Ültay, E. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının bazı fen kavramları hakkındaki kavramsal bilgilerinin kesitsel olarak incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(41), 1046-1051.
  • Ültay, N. (2012). Asit ve baz konusuyla ilgili REACT stratejisine ve 5E modeline göre etkinliklerin geliştirilmesi, uygulanması ve karşılaştırılması. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Ültay, N., Ültay, E. & Çilingir, S. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin fen konularındaki uygulamalarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 773- 792.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yin R.K. (2003). Case Study Research: Design and Methods. (3rd ed.). Thousand Oaks: Sage.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Pelin Aksüt Bu kişi benim

Seda Çavuş Güngören

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 27 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aksüt, P., & Çavuş Güngören, S. (2021). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Fen Kavramları ile Mutfak, Pazar, Banyo, Market ve Oyun Parkı Ortamlarındaki Günlük Yaşamı İlişkilendirme Durumları. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 9(2), 166-204.

Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.

Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.

Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.

EDİTÖR