Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Arrificial Emotions with Electricity Current; A STEM Story and Educational Potential

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 89 - 107, 15.01.2018

Öz

Kaynakça

  • 1.Geddes L.A., (1994) The first stimulators, IEEE Engineering in Medicine and Biology
  • 2.Tekin, L.H., (2006), Bir elektroakupunktur stimülatörü tasarımı ve gerçekleştirilmesi, Konya, Selçuk Ünv.
  • 3.Arar M.E., Güçlü B., Özkan M., (2016), Elektriksel uyaran tasarımı ve somatosensoriyel uyarılmış potansiyeller (SUP), 2014 IEEE 18th National Biomedical Engineering Meeting4.Çepni S., (2017), Kuramdan uygulamaya stem eğitimi, PEGEM, Ankara
  • 5. MEB, (2018), Ortaöğretim fizik dersi (9,10,11 ve 12, sınıflar) öğretim programı, Ankara,
  • 6. MEB, (2018), Ortaöğretim biyoloji dersi (9,10,11 ve 12, sınıflar) öğretim programı, Ankara,
  • 7. Jackson R.B., Urry L.A., Wasserman S.A., Minorsky P.V., Cain M.L. and Reece J.B., (2013), Campbell biyoloji 9. baskı, ( İ. Türkan, E. Gündüz, Çev. ), Palme Yayıncılık
  • 8. Aykaç A., Sinir kodlama ve bilgi iletimi, 10.01.2018, http://docs.neu.edu.tr/staff/asli.aykac/sinirsel%20kodlama_83.pdf
  • 9.Savaş K., (2015), Sinir iletim hızı dağılımı tahmini tekniklerinin karşılaştırmalı analizi, Antalya, Akdeniz Ü.
  • 10.Tanalp R. (1975), Duyu fizyolojisi, Ankara, Ankara Ünv.
  • 11. Canan S.,(2012), Duyu fizyolojisi ve deri duyuları 10.12.2017 http://www.ybu.edu.tr/sinancanan/contents/files/322009_Duyu.pdf
  • 12. Barutçu B., (2012), Elektrik akımını dokular üzerindeki etk. 10.12.2017 http://194.27.141.99/dosya-depo/ders-notlari/browser.php?dir=umit-bora-barutcu
  • 13 Kaya A., (2002), Elektroforez yöntemler, Dicle Tıp Dergisi S:29, Diyarbakır
  • 14.Guyton A.C., Hall J.E., (2006), Textbook of medical physiology, Elsever, China
  • 15.Koz M., ( ): İstirahat membran potansiyeli ve AP.(10.12.2017),https://acikders.ankara.edu.tr/pluginfile.php/8344/mod_resource/content/1/4.1.AksiyonPotansiyeli.pdf

Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 89 - 107, 15.01.2018

Öz

Duygu, biyolojik
temelleri olan ve çoğunlukla dıştan aldığımız uyaranlarla
beynimizde algıladığımız bir fenomendir. Çevremizle etkileşim
içinde, çevreyi algılayarak duygulanır ve davranışlarımızı
oluştururuz. Bu projemizin temel amacı: Çevre ile etkileşmeden
yapay olarak duygu oluşturulup oluşturulamayacağına cevap
aramaktır. Geliştirme sürecinde gerekli olan fen, matematik,
mühendislik ve teknoloji boyutları detaylı irdelenip temel
elektroteknik bilgisi, ucuzlayan teknolojik aletlerin kullanımı ve
tasarım becerimizle ve araştırma deneyimlerimizi de işe koşarak
ifade edilen amaca hizmet edecek bir araç olarak elektrikli
stimülatör geliştirilmiş ve denenmiştir. Böyle bir tasarımın
anlatıldığı çalışmada fen öğretimine katkısı boyutunda iki
alt hedef güttük; Birincisi stimülatörün nasıl
tasarlanabileceğini STEM perspektifinden teorik ve uygulamalı
olarak ortaya koymak, ikincisi cihazın nasıl geliştirildiğini
öğrencilerin de sürece aktif katılımı ile basamak basamak ve
uygulamalı olarak yürüterek onlara fen eğitimi için çok önem
arz eden bilimsel süreç becerilerini kazandırmak ve fen
bilimlerine olan ilgiyi bu yolla arttırmaktır.

Kaynakça

  • 1.Geddes L.A., (1994) The first stimulators, IEEE Engineering in Medicine and Biology
  • 2.Tekin, L.H., (2006), Bir elektroakupunktur stimülatörü tasarımı ve gerçekleştirilmesi, Konya, Selçuk Ünv.
  • 3.Arar M.E., Güçlü B., Özkan M., (2016), Elektriksel uyaran tasarımı ve somatosensoriyel uyarılmış potansiyeller (SUP), 2014 IEEE 18th National Biomedical Engineering Meeting4.Çepni S., (2017), Kuramdan uygulamaya stem eğitimi, PEGEM, Ankara
  • 5. MEB, (2018), Ortaöğretim fizik dersi (9,10,11 ve 12, sınıflar) öğretim programı, Ankara,
  • 6. MEB, (2018), Ortaöğretim biyoloji dersi (9,10,11 ve 12, sınıflar) öğretim programı, Ankara,
  • 7. Jackson R.B., Urry L.A., Wasserman S.A., Minorsky P.V., Cain M.L. and Reece J.B., (2013), Campbell biyoloji 9. baskı, ( İ. Türkan, E. Gündüz, Çev. ), Palme Yayıncılık
  • 8. Aykaç A., Sinir kodlama ve bilgi iletimi, 10.01.2018, http://docs.neu.edu.tr/staff/asli.aykac/sinirsel%20kodlama_83.pdf
  • 9.Savaş K., (2015), Sinir iletim hızı dağılımı tahmini tekniklerinin karşılaştırmalı analizi, Antalya, Akdeniz Ü.
  • 10.Tanalp R. (1975), Duyu fizyolojisi, Ankara, Ankara Ünv.
  • 11. Canan S.,(2012), Duyu fizyolojisi ve deri duyuları 10.12.2017 http://www.ybu.edu.tr/sinancanan/contents/files/322009_Duyu.pdf
  • 12. Barutçu B., (2012), Elektrik akımını dokular üzerindeki etk. 10.12.2017 http://194.27.141.99/dosya-depo/ders-notlari/browser.php?dir=umit-bora-barutcu
  • 13 Kaya A., (2002), Elektroforez yöntemler, Dicle Tıp Dergisi S:29, Diyarbakır
  • 14.Guyton A.C., Hall J.E., (2006), Textbook of medical physiology, Elsever, China
  • 15.Koz M., ( ): İstirahat membran potansiyeli ve AP.(10.12.2017),https://acikders.ankara.edu.tr/pluginfile.php/8344/mod_resource/content/1/4.1.AksiyonPotansiyeli.pdf
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Cem Özkan

Salih Çepni

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özkan, C., & Çepni, S. (2018). Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli. Fen Matematik Girişimcilik Ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 1(1), 89-107.
AMA Özkan C, Çepni S. Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli. FMGT Eğitimi Dergisi. Ocak 2018;1(1):89-107.
Chicago Özkan, Cem, ve Salih Çepni. “Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü Ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli”. Fen Matematik Girişimcilik Ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 1, sy. 1 (Ocak 2018): 89-107.
EndNote Özkan C, Çepni S (01 Ocak 2018) Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 1 1 89–107.
IEEE C. Özkan ve S. Çepni, “Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli”, FMGT Eğitimi Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 89–107, 2018.
ISNAD Özkan, Cem - Çepni, Salih. “Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü Ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli”. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 1/1 (Ocak 2018), 89-107.
JAMA Özkan C, Çepni S. Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli. FMGT Eğitimi Dergisi. 2018;1:89–107.
MLA Özkan, Cem ve Salih Çepni. “Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü Ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli”. Fen Matematik Girişimcilik Ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, c. 1, sy. 1, 2018, ss. 89-107.
Vancouver Özkan C, Çepni S. Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli. FMGT Eğitimi Dergisi. 2018;1(1):89-107.