Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitimde “Bir Adım Ötesi” Tartışmalarının Kavramsal Çerçevesini Anlamak: Dijitalleşme Ve İnsanileşme (Etik ve Değerler) Kavramlarında Denge Kurma Arayışları

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 65 - 79, 15.05.2020

Öz

Eğitimde “bir adım ötesi” bağlamında yapılan tartışmalar ve hazırlanan raporlar irdelendiğinde, konunun kuramsal alt yapısı oluşturulmadan ve geleceğe dönük atılması gereken adımlarla ilgili bütüncül bir kavramsal çerçeve ortaya konulmadan bu alandaki tartışmaların sürüp gittiği değerlendirilmektedir. Bu makalenin amacı, eğitimde bir adım ötesi temasında vurgu yapılan kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri 2023 Vizyon belgesi ışığında ortaya koymaktır. Eğitimde bir adım ötesi temasının kuramsal alt yapısını oluşturmak için bilgi, kültür ve medeniyet kavramları ile eğitimin tanımı ve amacı arasındaki ilişkiler bağlamında değerler eğitimi ve dijitalleşme kavramlarının rolleri ve oluşturabilecekleri etkiler irdelenmiştir. Araştırmada yöntem olarak “bireysel yansıma raporu” kullanılmıştır. Bu konudaki ilgili alan yazınında ortaya çıkan ortak görüş, maddi değerlerle manevi değerlerin iç içe bir denge içerisinde okul hayatı boyunca öğrencilere kazandırılması gerektiği hususudur. Bu süreçte, diğer genel değerlere ek olarak, verimlilik, tasarruf, etkililik gibi değerlerin öğretim programlarda daha fazla yer alması gerektiği hususuna vurgu yapılmıştır. Özellikle ülkeler için en temel sorun haline gelen “liyakat” kavramının içinin doldurulması ve liyakat sahibi bireylerin eğitim alanında sahip olması gereken özelliklerin hem pedagojik hem de yönetimsel açıdan daha yoğun bir şekilde çalışılması gerektiği raporlanmıştır. İnsanileşme ve dijitalleşme sürecindeki değerlerin entegrasyonunda bütüncül yaklaşımın alt yapısını oluşturmak için alanda ileriye dönük olarak hangi sorunların öncelikli araştırma konuları olabileceği ve ülke olarak hangi adımların nasıl atılması gerektiği yönünde önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Adams, T., Jones, S., Holman & Ellis, C. (2015). Auto-ethnography: Understanding Qualitative Research. Oxford: University Press.
  • Ataman, M. (2019). Açılın Ben Çocuğum. Ankara: Elma Yayınları.
  • Altun, M., & Bozkurt, İ. (2018). A new classification of proposal for mathematics literacy questions. Eğitim ve Bilim Dergisi, 42(190), 171-188.
  • Ayas, A., Çepni, S., & Akdeniz, A. R. (1993). Development of the Turkish secondary science curriculum. Science Education, 77(4), 433-440.
  • Baki, A. (2019). Matematiği Öğretme Bilgisi, (2. Baskı). Pegem, Ankara.
  • Byczkowska-Owczarek, D. (2014). Researcher’spersonalexperiences as a method of embodimentresearch. Hexis. Theory, Society&Culture, 1(1), 11-18.
  • Cüceloğlu, D. (2019). http://www.egitimdebiradimotesi.com/konusmacilar/dogan-cuceloglu.
  • Çepni, S. (2019). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (12. Baskı). Celepler Matbaacılık. Trabzon.
  • Erdal, K. (2020). Örneklerle Değerler Eğitimi. Sentez Yayıncılık, Bursa.
  • Koral Gümüşoğlu, E. (2017). Yükseköğretimde dijital dönüşüm. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(4), 30-42.
  • Özdemir, S. (2009). The e-learningpuzzle in Turkey: Dejavu? In Olaniran, B. (Ed.). Cases on Successful E-Learning Practices in theDeveloped and Developing World: Methods for the Global Information Economy. USA: IGI Global Publishing. ISBN: 978-1-60566-942-7.
  • URL-1: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/agri-dijital-donusum-tanitim-toplantisi.aspx alıntı tarihi. 15 Mayıs, 2020)
  • U.S. Department of Education (1983). A Nation At Risk Report
  • 2023 Vizyon Belgesi (2019). 2023 Eğitim Vizyonu, Ankara.

Understanding the Conceptual Framework of the “One Step Ahead” Discussions in Education: Seekıng a Balance in the Concepts of Digitalization and Humanization (Ethics and Values)

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 65 - 79, 15.05.2020

Öz

When the discussions and reports in the context of “one step ahead” in education are examined, it is evaluated that the discussions in this field continue without establishing a theoretical background of the subject and providing a holistic conceptual framework regarding the steps to be taken for the future. The purpose of this article is to reveal the concepts emphasized in the theme “One Step Ahead in Education” and the relationships between these concepts in the light of the 2023 Vision document. In order to form the theoretical infrastructure of the “one step ahead” theme in education, the roles and effects of the concepts of value education and digitalization in the context of the relationship between the concepts of knowledge, culture and civilization and the definition and purpose of education are examined. "Individual reflection report" was used as a method in the study. The common view in the related literature on this subject is that material values and spiritual values should be brought to students throughout their school life in a balance. In addition to other general values, it was emphasized that values such as efficiency, savings and effectiveness should be included more in the curriculum. It has been reported that the concept of “merit”, which has become the most fundamental problem especially for countries, should be studied more intensively both in pedagogical and administrative terms and the qualities that individuals with merit should have in the field of education. In order to create the infrastructure of a holistic approach in the integration of values in the humanization and digitalization process, suggestions were made regarding which problems could be priority research issues in the field and which steps should be taken as a country.

Kaynakça

  • Adams, T., Jones, S., Holman & Ellis, C. (2015). Auto-ethnography: Understanding Qualitative Research. Oxford: University Press.
  • Ataman, M. (2019). Açılın Ben Çocuğum. Ankara: Elma Yayınları.
  • Altun, M., & Bozkurt, İ. (2018). A new classification of proposal for mathematics literacy questions. Eğitim ve Bilim Dergisi, 42(190), 171-188.
  • Ayas, A., Çepni, S., & Akdeniz, A. R. (1993). Development of the Turkish secondary science curriculum. Science Education, 77(4), 433-440.
  • Baki, A. (2019). Matematiği Öğretme Bilgisi, (2. Baskı). Pegem, Ankara.
  • Byczkowska-Owczarek, D. (2014). Researcher’spersonalexperiences as a method of embodimentresearch. Hexis. Theory, Society&Culture, 1(1), 11-18.
  • Cüceloğlu, D. (2019). http://www.egitimdebiradimotesi.com/konusmacilar/dogan-cuceloglu.
  • Çepni, S. (2019). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (12. Baskı). Celepler Matbaacılık. Trabzon.
  • Erdal, K. (2020). Örneklerle Değerler Eğitimi. Sentez Yayıncılık, Bursa.
  • Koral Gümüşoğlu, E. (2017). Yükseköğretimde dijital dönüşüm. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(4), 30-42.
  • Özdemir, S. (2009). The e-learningpuzzle in Turkey: Dejavu? In Olaniran, B. (Ed.). Cases on Successful E-Learning Practices in theDeveloped and Developing World: Methods for the Global Information Economy. USA: IGI Global Publishing. ISBN: 978-1-60566-942-7.
  • URL-1: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/agri-dijital-donusum-tanitim-toplantisi.aspx alıntı tarihi. 15 Mayıs, 2020)
  • U.S. Department of Education (1983). A Nation At Risk Report
  • 2023 Vizyon Belgesi (2019). 2023 Eğitim Vizyonu, Ankara.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Salih Çepni

Yayımlanma Tarihi 15 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çepni, S. (2020). Eğitimde “Bir Adım Ötesi” Tartışmalarının Kavramsal Çerçevesini Anlamak: Dijitalleşme Ve İnsanileşme (Etik ve Değerler) Kavramlarında Denge Kurma Arayışları. Fen Matematik Girişimcilik Ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 3(2), 65-79.
AMA Çepni S. Eğitimde “Bir Adım Ötesi” Tartışmalarının Kavramsal Çerçevesini Anlamak: Dijitalleşme Ve İnsanileşme (Etik ve Değerler) Kavramlarında Denge Kurma Arayışları. FMGT Eğitimi Dergisi. Mayıs 2020;3(2):65-79.
Chicago Çepni, Salih. “Eğitimde ‘Bir Adım Ötesi’ Tartışmalarının Kavramsal Çerçevesini Anlamak: Dijitalleşme Ve İnsanileşme (Etik Ve Değerler) Kavramlarında Denge Kurma Arayışları”. Fen Matematik Girişimcilik Ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 3, sy. 2 (Mayıs 2020): 65-79.
EndNote Çepni S (01 Mayıs 2020) Eğitimde “Bir Adım Ötesi” Tartışmalarının Kavramsal Çerçevesini Anlamak: Dijitalleşme Ve İnsanileşme (Etik ve Değerler) Kavramlarında Denge Kurma Arayışları. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 3 2 65–79.
IEEE S. Çepni, “Eğitimde ‘Bir Adım Ötesi’ Tartışmalarının Kavramsal Çerçevesini Anlamak: Dijitalleşme Ve İnsanileşme (Etik ve Değerler) Kavramlarında Denge Kurma Arayışları”, FMGT Eğitimi Dergisi, c. 3, sy. 2, ss. 65–79, 2020.
ISNAD Çepni, Salih. “Eğitimde ‘Bir Adım Ötesi’ Tartışmalarının Kavramsal Çerçevesini Anlamak: Dijitalleşme Ve İnsanileşme (Etik Ve Değerler) Kavramlarında Denge Kurma Arayışları”. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 3/2 (Mayıs 2020), 65-79.
JAMA Çepni S. Eğitimde “Bir Adım Ötesi” Tartışmalarının Kavramsal Çerçevesini Anlamak: Dijitalleşme Ve İnsanileşme (Etik ve Değerler) Kavramlarında Denge Kurma Arayışları. FMGT Eğitimi Dergisi. 2020;3:65–79.
MLA Çepni, Salih. “Eğitimde ‘Bir Adım Ötesi’ Tartışmalarının Kavramsal Çerçevesini Anlamak: Dijitalleşme Ve İnsanileşme (Etik Ve Değerler) Kavramlarında Denge Kurma Arayışları”. Fen Matematik Girişimcilik Ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, c. 3, sy. 2, 2020, ss. 65-79.
Vancouver Çepni S. Eğitimde “Bir Adım Ötesi” Tartışmalarının Kavramsal Çerçevesini Anlamak: Dijitalleşme Ve İnsanileşme (Etik ve Değerler) Kavramlarında Denge Kurma Arayışları. FMGT Eğitimi Dergisi. 2020;3(2):65-79.