BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşlerinin Geliştirilmesi: Hizmetiçi Eğitim Programının Etkisi

Yıl 2011, Cilt: 40 Sayı: 40, 127 - 139, 01.06.2011

Öz

Birçok ülke; fen e itim programlar yla, etkili bir fen ö retme ve ö renme sürecinin düzenlenmesini verencilerin bilim okur-yazar olarak yeti tirilmesini hedefler. Bu hedefin gerçekle tirilmesinde en önemli rolü fen ö retmenleriüstlenmektedir. Bu do rultuda, bu çal man n amac ; ilkö retim fen ve teknoloji dersi ö retmenlerinin “Bilimin Do as ”hakk ndaki görü lerinin geli tirilmesinde, hizmetiçi e itim programhizmetiçi e itim program na 24’ü bayan 20’si erkek toplam 44 Fen ve Teknoloji dersi ö retmeni kat lmbilimin do as hakk nda görü lerini belirlemesinde, Aikenhead, Ryan ve Fleming (1989) taraf ndan geli tirilen “Fen, Teknoloji,Toplum Üzerine Görü ler” (Views On Science, Technology and Society; VOSTS) anketinin 14 sorusu ön-test ve son-test olarakkullan lmbilginin ssonras nda olumlu yönde geli ti i tespit edilmi tir. Bu sonuçlar; etkili düzenlenen hizmetiçi e itim programlaroldu unu ortaya koymaktad r

Yıl 2011, Cilt: 40 Sayı: 40, 127 - 139, 01.06.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nihal Doğan Bu kişi benim

Jale Çakıroğlu Bu kişi benim

Seda Çavuş

Kader Bilican Bu kişi benim

Orhan Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 40 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Doğan, N., Çakıroğlu, J., Çavuş, S., Bilican, K., vd. (2011). Öğretmenlerin Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşlerinin Geliştirilmesi: Hizmetiçi Eğitim Programının Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 127-139.