Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Climate Change in Early Childhood Education

Yıl 2023, Sayı: 32, 100 - 114, 31.01.2023
https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1132048

Öz

On a global scale, it is a fact that climate change is among the most important environmental problems of our time. It is clear that its impact will increase in the future unless decisive action is taken in the necessary measures and mitigation efforts. It is very important to raise awareness of the society in the fight against global climate change. In this context, the education to be given to individuals plays a key role in raising awareness, awareness and attitude towards climate change. It is possible to say that the climate change education given in the early childhood period is important in terms of realizing the developmental periods (cognitive, affective and psychomotor) and personality development in this period, as well as gaining many behaviors and making these behaviors permanent. This study is a review article written to examine the concept of climate change in early childhood education. As the content of the study, the concept of climate change, the development of the concept of climate change from past to present, climate change education in early childhood and its importance are explained and related researches are included. It can be said that this study can be a pioneer in the light of the arrangements to be made in the education dimension to create the perception of climate change, an important global problem in early childhood education.

Kaynakça

  • Ahi, B. (2015). Okul öncesi eğitim programına kaynaştırılan çevre eğitimi programının çocukların çevre kavramı hakkındaki zihinsel model gelişimine etkisi. Doktora tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akyol, A. ve Örücü, Ö.(2019). İklim Değişimi Senaryoları ve Tür Dağılım Modeline Göre Kızılcık (Cornus mas L.) Türünün Odun Dışı Orman Ürünleri Kapsamında Değerlendirilmesi, Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, 17, 224-233

Erken Çocukluk Eğitiminde İklim Değişikliği

Yıl 2023, Sayı: 32, 100 - 114, 31.01.2023
https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1132048

Öz

Küresel boyutta, iklim değişikliği günümüzün en önemli çevre sorunları arasında olduğu bir gerçektir. Gerekli önlem ve azaltma çabalarında kararlılıkla hareket edilmediği sürece gelecekteki etkisinin daha da artacağı açıktır. Küresel iklim değişikliği ile mücadelede toplumun bilinçlendirilmesi oldukça önem taşımaktadır. Bu bağlamda, bireylere verilecek eğitim, iklim değişikliğine yönelik bilinç, farkındalık ve tutum kazandırılmasında kilit rol oynamaktadır. Özellikle erken çocukluk döneminde verilen iklim değişikliği eğitiminin, bu dönemde gelişim dönemlerinin (bilişsel, duyuşsal ve psikomotor) ve kişilik gelişiminin gerçekleşmesi, ayrıca, birçok davranışın kazandırılması ve bu davranışların kalıcı olması yönünden önemli olduğunu söylemek mümkündür. Bu çalışma, erken çocukluk eğitiminde iklim değişikliği kavramını incelemek amacıyla yazılmış derleme bir makale niteliğini taşımaktadır. Çalışmanın içeriği olarak, iklim değişikliği kavramı, iklim değişikliği kavramının geçmişten günümüze gelişimi, , erken çocuklukta iklim değişikliği eğitimi ve önemi açıklanarak, ilgili araştırmalara yer verilmiştir. Erken çocukluk eğitiminde önemli bir küresel sorun iklim değişikliği algısının oluşturulmasına yönelik, eğitim boyutunda yapılacak düzenlemeler ışığında, bu çalışmanın öncü olabileceği söylenebilir.

Kaynakça

  • Ahi, B. (2015). Okul öncesi eğitim programına kaynaştırılan çevre eğitimi programının çocukların çevre kavramı hakkındaki zihinsel model gelişimine etkisi. Doktora tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akyol, A. ve Örücü, Ö.(2019). İklim Değişimi Senaryoları ve Tür Dağılım Modeline Göre Kızılcık (Cornus mas L.) Türünün Odun Dışı Orman Ürünleri Kapsamında Değerlendirilmesi, Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, 17, 224-233
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Meltem Duran 0000-0003-0580-6997

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Duran, M. (2023). Erken Çocukluk Eğitiminde İklim Değişikliği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(32), 100-114. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1132048