Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship between Teachers’ Attitudes towards Educational Technologies and School Administrators’ Technology Leadership Roles

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 73 - 82, 31.12.2019
https://doi.org/10.19148/ijhbs.651095

Öz

This study examines the relationship between
school administrators’ technology leadership roles and elementary school
teachers’ attitudes towards educational technologies with an emphasis on their
potential indirect impacts on education quality provided, while exploring
existing state of the technology use among the school administrators and
teachers. In this study, two scales have been used. Both scales have been
administered to 283 teachers working at elementary schools in Çanakkale. The
findings show that teachers perceive their school administrators’ leadership
roles quite high. In the sub-dimensions, highest level is “Support” and lowest
level is “Vision”. In “Human-Centralism” sub-dimension, difference has been
observed according to branch, in “Vision” sub-dimension difference has been
observed according to branch and seniority, and in “Support” sub-dimension
difference has been observed according to gender. According to “seniority and
branch” variable, there is no significant difference in teachers’ attitudes
towards educational technologies. However, difference has been observed
according to gender. There was a correlation between primary school administrators’
technology leadership roles and teachers’ attitudes towards educational
technologies.

Kaynakça

  • Akbaba Altun, S. (2002). Okul yöneticilerinin teknolojiye karşı tutumlarının incelenmesi. Çağdaş Eğitim, 286, 8-14.
  • Aksoy, H. H. (2005). Medya ve bilgisayar teknolojisinin eğitimde kullanımının etkileri üzerine eleştirel görüşler. Eğitim Bilim Toplum, 3(11), 54-67.
  • Allport, W.G. (1935). “Attitudes” in C. Murchisoned. Handbook of social psychology. Worcester, Mass; Clark University Press.
  • Anderson, R. E., Dexter, S. (2005). School technology leadership: An empirical ınvestigation of prevalence and effect. Educational Administration Quarterly, 41(1), 49-82.
  • Aytaç, T. (2003). Geleceğin öğrenme biçimi: E-öğrenme. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 35.
  • Baş, E. D. (2012). İlköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rolleriyle okul iklimi arasındaki ilişki (Unpublished master thesis). Maltepe University/Graduate School of Social Sciences, İstanbul.
  • Binbaşıoğlu, C. (2005). Türk eğitim düşüncesi tarihi. Ankara: Anı.
  • Çınarer, G., Yurttakal, A. H., Ünal, S. & Karaman, İ. (2015). Öğretmenlerin teknolojik araçlarla eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi Yozgat ili örneği. EEB 2016 Elektrik-Elektronik ve Bilgisayar Sempozyumu. Tokat.
  • Ekici, G. (2008). Teknik öğretmenlerin ve teknik öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 42-55.
  • Engür, A. (2014). Teknoloji öğretmenlerinin okul müdürlerinin teknolojik liderlik becerileri hakkındaki görüşleri (Unpublished master thesis). Akdeniz University/Graduate School of Social Sciences, Antalya.
  • Erdoğan, İ. (1994). İşletmelerde davranış. İstanbul: İşletme Fakültesi.
  • Gençay, A. (2018). İlkokul ve ortaokul yöneticilerinin teknoloji liderliğine ilişkin yeterlilikleri (Keçiören ilçesi örneği) (Unpublished master thesis). Yıldız Teknik University/Graduate School of Social Sciences, İstanbul.
  • Gerçek, M.M. (2016). Özel okullarda görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre yöneticilerin teknolojik liderlik düzeyi ile yöneticilik etkililiği arasındaki ilişkinin incelenmesi (Unpublished master thesis). Afyon Kocatepe University/ Graduate School of Natural and Applied Sciences, Afyonkarahisar.
  • Görgülü, D. (2013). Bilgi toplumuna geçiş sürecinde okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlilikleri açısından incelenmesi (Konya ili örneği) (Unpublished master thesis). Atatürk University/ Graduate School of Educational Sciences, Erzurum.
  • Gürkan, H. (2017). Okul müdürlerinin teknoloji liderliği yeterlikleri ile yaşam boyu öğrenme yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Unpublished master thesis). İstanbul Sabahattin Zaim University/ Graduate School of Social Sciences, İstanbul.
  • Hayytov, D. (2013). Eğitim yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlik algıları ile öğretmenlerin teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişki (Unpublished master thesis). Gazi University/ Graduate School of Educational Sciences, Ankara.
  • Helvacı, M.A. (2008). Okul yöneticilerinin teknolojiye karşı tutumlarının incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41 (1), 115-133.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi (20th ed.). Ankara: Nobel Akademik.
  • Kaya, B. (2017). Sınıf öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum düzeyi ile mesleğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Unpublished master thesis). Ahi Evran University/ Graduate School of Social Sciences, Kırşehir.
  • Marulcu, İ. (2010). Eğitimsel liderlik ve teknoloji kullanımı (Unpublished master thesis). Süleyman Demirel University/ Graduate School of Natural and Applied Sciences, Isparta.
  • Pala, A. (2006). İlköğretim birinci kademe öğretmenlerinin eğitim teknolojilerine yönelik tutumları. Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16, 179-188.
  • Sincar, M. (2009). İlköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin bir inceleme (Gaziantep ili örneği) (Unpublished master thesis). İnönü University/ Graduate School of Social Sciences, Elazığ.
  • Sincar, M. & Aslan, B. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 571-595.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Boston: Pearson.
  • Teke, S. (2019). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerinin öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (Unpublished master thesis). Marmara University/ Graduate School of Educational Sciences, İstanbul.
  • Thannimalai, R. & Raman, A. (2018). The influence of principals’ technology leadership and professional development on teachers’ technology integration in secondary schools. Malaysian Journal of Learning and Instruction, 15(1), 203-228.
  • Topaloğlu, S. (2008). Bilgi teknolojisi sınıflarının kullanımına yönelik öğretmen tutumları: Adapazarı örneği (Unpublished master thesis). Sakarya University/ Graduate School of Social Sciences, Sakarya.
  • Yağcı, İ. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği) (Unpublished master thesis). Afyon Kocatepe University/ Graduate School of Health Sciences, Afyonkarahisar.
Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 73 - 82, 31.12.2019
https://doi.org/10.19148/ijhbs.651095

Öz

Kaynakça

  • Akbaba Altun, S. (2002). Okul yöneticilerinin teknolojiye karşı tutumlarının incelenmesi. Çağdaş Eğitim, 286, 8-14.
  • Aksoy, H. H. (2005). Medya ve bilgisayar teknolojisinin eğitimde kullanımının etkileri üzerine eleştirel görüşler. Eğitim Bilim Toplum, 3(11), 54-67.
  • Allport, W.G. (1935). “Attitudes” in C. Murchisoned. Handbook of social psychology. Worcester, Mass; Clark University Press.
  • Anderson, R. E., Dexter, S. (2005). School technology leadership: An empirical ınvestigation of prevalence and effect. Educational Administration Quarterly, 41(1), 49-82.
  • Aytaç, T. (2003). Geleceğin öğrenme biçimi: E-öğrenme. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 35.
  • Baş, E. D. (2012). İlköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rolleriyle okul iklimi arasındaki ilişki (Unpublished master thesis). Maltepe University/Graduate School of Social Sciences, İstanbul.
  • Binbaşıoğlu, C. (2005). Türk eğitim düşüncesi tarihi. Ankara: Anı.
  • Çınarer, G., Yurttakal, A. H., Ünal, S. & Karaman, İ. (2015). Öğretmenlerin teknolojik araçlarla eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi Yozgat ili örneği. EEB 2016 Elektrik-Elektronik ve Bilgisayar Sempozyumu. Tokat.
  • Ekici, G. (2008). Teknik öğretmenlerin ve teknik öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 42-55.
  • Engür, A. (2014). Teknoloji öğretmenlerinin okul müdürlerinin teknolojik liderlik becerileri hakkındaki görüşleri (Unpublished master thesis). Akdeniz University/Graduate School of Social Sciences, Antalya.
  • Erdoğan, İ. (1994). İşletmelerde davranış. İstanbul: İşletme Fakültesi.
  • Gençay, A. (2018). İlkokul ve ortaokul yöneticilerinin teknoloji liderliğine ilişkin yeterlilikleri (Keçiören ilçesi örneği) (Unpublished master thesis). Yıldız Teknik University/Graduate School of Social Sciences, İstanbul.
  • Gerçek, M.M. (2016). Özel okullarda görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre yöneticilerin teknolojik liderlik düzeyi ile yöneticilik etkililiği arasındaki ilişkinin incelenmesi (Unpublished master thesis). Afyon Kocatepe University/ Graduate School of Natural and Applied Sciences, Afyonkarahisar.
  • Görgülü, D. (2013). Bilgi toplumuna geçiş sürecinde okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlilikleri açısından incelenmesi (Konya ili örneği) (Unpublished master thesis). Atatürk University/ Graduate School of Educational Sciences, Erzurum.
  • Gürkan, H. (2017). Okul müdürlerinin teknoloji liderliği yeterlikleri ile yaşam boyu öğrenme yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Unpublished master thesis). İstanbul Sabahattin Zaim University/ Graduate School of Social Sciences, İstanbul.
  • Hayytov, D. (2013). Eğitim yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlik algıları ile öğretmenlerin teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişki (Unpublished master thesis). Gazi University/ Graduate School of Educational Sciences, Ankara.
  • Helvacı, M.A. (2008). Okul yöneticilerinin teknolojiye karşı tutumlarının incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41 (1), 115-133.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi (20th ed.). Ankara: Nobel Akademik.
  • Kaya, B. (2017). Sınıf öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum düzeyi ile mesleğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Unpublished master thesis). Ahi Evran University/ Graduate School of Social Sciences, Kırşehir.
  • Marulcu, İ. (2010). Eğitimsel liderlik ve teknoloji kullanımı (Unpublished master thesis). Süleyman Demirel University/ Graduate School of Natural and Applied Sciences, Isparta.
  • Pala, A. (2006). İlköğretim birinci kademe öğretmenlerinin eğitim teknolojilerine yönelik tutumları. Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16, 179-188.
  • Sincar, M. (2009). İlköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin bir inceleme (Gaziantep ili örneği) (Unpublished master thesis). İnönü University/ Graduate School of Social Sciences, Elazığ.
  • Sincar, M. & Aslan, B. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 571-595.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Boston: Pearson.
  • Teke, S. (2019). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerinin öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (Unpublished master thesis). Marmara University/ Graduate School of Educational Sciences, İstanbul.
  • Thannimalai, R. & Raman, A. (2018). The influence of principals’ technology leadership and professional development on teachers’ technology integration in secondary schools. Malaysian Journal of Learning and Instruction, 15(1), 203-228.
  • Topaloğlu, S. (2008). Bilgi teknolojisi sınıflarının kullanımına yönelik öğretmen tutumları: Adapazarı örneği (Unpublished master thesis). Sakarya University/ Graduate School of Social Sciences, Sakarya.
  • Yağcı, İ. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği) (Unpublished master thesis). Afyon Kocatepe University/ Graduate School of Health Sciences, Afyonkarahisar.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cem Efeoğlu Bu kişi benim

Adil Çoruk 0000-0001-5858-0317

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 26 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Efeoğlu, C., & Çoruk, A. (2019). The Relationship between Teachers’ Attitudes towards Educational Technologies and School Administrators’ Technology Leadership Roles. International Journal of Human and Behavioral Science, 5(2), 73-82. https://doi.org/10.19148/ijhbs.651095