Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bilim Fuarları Sürecinin Yürütücü Öğretmenler Gözünden Değerlendirilmesi

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 3, 0 - 0, 31.07.2019
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.466417

Öz

Bu
araştırma, Mersin’de TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarları sürecine dahil olan okulların
proje yürütücüleri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacı bilim fuarı
sürecini proje yürütücüsü öğretmenlerin gözünden incelemektir. Araştırma
betimsel bir çalışmadır. Çalışma grubu, 2014-2015 eğitim öğretim yılında
Mersin’de TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarları başvurusu yapmış proje yürütücüsü 301
öğretmenden 214’üdür. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından
geliştirilen Bilim Fuarı Değerlendirme Anketi kullanılmıştır. Verilen
cevapların bir kısmı frekans ve yüzde kullanılarak, bir kısmı da içerik analizi
yöntemi ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak, yürütücü öğretmenler, bilim
fuarlarının,  okullar için olumlu
katkılar sağlayan bir organizasyon olduğunu belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Akpınar, E., Yıldız, E., Akpınar, D. ve Ergin, Ö., 2008. Fen eğitiminde proje çalışmaları ve bilim şenliklerine yansımaları. Çağdaş Eğitim Dergisi, 33(351), 14-20. Avcı, E., Su-Özenir, Ö., Yücel, E. (2016). TÜBİTAK ortaöğretim öğrencileri araştırma projeleri yarışmasına katılan öğrencilerin yarışma sürecindeki deneyimlerinin üniversite yaşamlarına yansıması. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3), 1-21. Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S., Bıçak, B. (2014). Geleneksel-tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri öğretmen el kitabı. Pegem Akademi, Ankara. Bell, S. (2010). Project-Based Learning for the 21st century: Skills for the future. The Clearing House, 83, 39–43. Bolat, A., Bacanak, A., Kaşıkçı, Y. ve Değirmenci, S. (2014). Bu benim eserim proje çalışması hakkında öğretmen ve öğrenci görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 100-110. Bulunuz, M. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının geçmiş öğretim kademelerindeki bilimsel araştırma projesi deneyimlerinin değerlendirilmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(4), 74-85. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: PEGEM. Çiçek, Ş. (2008). Lise 2 öğrencilerinin kimya dersinde başarıları ve tutumları üzerine bilim şenliklerinin etkisinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Çolakoğlu, M. H. (2018). TUBİTAK 4006 bilim fuarları desteğinin eğitim ve öğretime katkısı. Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat Eğitimi Dergisi, 1(1), 48-63. Demiray, P. (2013). Proje tabanlı öğrenme modelinin etkililiği: Bir meta analiz çalışması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Doppelt, Y. (2003). Implementaton and assessment of project-based learning in a flexible environment. International Journal of Technology and Design Education, 13, 255-272. Erdoğan, A. (2012). İnteraktif bir matematik sergisinin matematiğin popülerleştirilmesine olan katkısının incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 116-14. Grote, M. G. (1995). Teacher opinions concerning science projects and science fairs. Ohio Journal of Science, 95(4), 274-277. Karaca, D., Erduran Avcı, D. (2016). TÜBİTAK 4006 bilim fuarları hakkında öğretmen görüşleri Gaziantep ili örneği. 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon. Karadeniz, O., Ata, B. (2013). Sosyal bilgiler dersinde proje fuarının kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(14), 375-410. Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel. Kaşarcı, İ. (2013). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. Kavacık, İ., Kılınç, H., Kavacık, L. (2015). Ortaokul fen bilimleri öğretmenlerinin bu benim eserim proje yarışmasına proje hazırlama süreci ile ilgili görüşlerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. 24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde. Krajcik, J. S., Blumenfeld, P. C., Marx, R. W., & Soloway, E. (1994). A collaborative model for helping middle grade science teachers learn project-based instruction. The Elementary School Journal, 94, 483-497. Küfrevioğlu, R. M., Baydaş, Ö., Göktaş, Y. (2011). Proje ve beceri yarışmalarında elde edilen kazanımlar, karşılaşılan zorluklar ve öneriler. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ. Miles, B.M., Huberman, M.H. (1994). An expanded source book qualitative data analysis, Second Edition. California: Sage Publications. Özahioğlu, B. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde proje tabanlı öğrenmenin bilimsel süreç becerilerine, başarı ve tutum üzerine etkisi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale. Özel, M. ve Akyol, C., 2016. Bu benim eserim projeleri hazırlamada karşılaşılan sorunlar, nedenleri ve çözüm önerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 141-173. Railsback, J. (2002). Project-based instruction: Creating excitement for learning. Portland: Northwest Regional Educational Lab. Schneider, R. M., Krajcik, J., Marx, R. W. and Soloway, E. (2002).Performance of students in project-based science classroom on a national measure of science achievement. Journal of Research in Science Teaching, 39(5), 410-422. Solomon, G. (2003). Project based learning: A primer. Technology and Learning, 23 (6). Sontay, G., Anar, F. (2016). TÜBİTAK 4006 bilim fuarına katılan ortaokul öğrencilerinin bilim fuarı hakkındaki görüşleri. 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon. Soyuçok, H. (2018). TÜBİTAK 4006 bilim fuarları kapsamında hazırlanan fen projeleri hakkında çalışmalara katılan farklı kesimlerin görüşleri “Ağrı ili örneği”. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Ağrı. Sülün, Y., Ekiz, S. O., Sülün, A. (2009). Proje yarışmasının öğrencilerin fen ve teknoloji dersine olan tutumlarına etkisi ve öğretmen görüşleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 75-94. Şahin, E., Önder-Çelikkanlı, N. (2014). Bir ortaöğretim kurumunda gerçekleştirilen bilim sergisinin sergide görev alan öğrenciler üzerindeki etkileri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(2), 71-97. Şahin, Ş. (2012). Bilim şenliklerinin 10. sınıf öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumlarına olan etkisi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 89-103. Tezcan, S., Gülperçin, N. (2008). İzmir’de bilim fuarı ve eğitim bilim şenliği katılımcılarının böceklere bakışı. Türk Entomol. Dergisi, 32(2), 103-113. Thomas, J. W. (2000). A review of research on project-based learning executive summary. San Rafael, California. Retrieved on 12-July-2018, at URL: http://www.bie.org/index.php/site/RE/pbl_research/29. Tortop, H. S. (2013). Bu benim eserim bilim şenliğinin yönetici, öğretmen, öğrenci görüşleri ve fen projelerinin kalitesi odağından görünümü. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 255-308. Yavuz, S., Büyükekşi, C. ve Işık-Büyükekşi, S. (2014). Bilim şenliğinin bilimsel inanışlar üzerine etkisi. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 2(2014), 168-174. Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yıldız, Z. (2012). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının orta öğretim öğrencilerinin yaratıcı düşünme problem çözme ve akademik risk alma düzeylerine etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Yılmaz, F. N. (2015). Fen bilimleri öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının 6. sınıf öğrenci başarısı ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Denizli.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Esat Avcı

Özgül Su Özenir

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Avcı, E., & Su Özenir, Ö. (2019). Bilim Fuarları Sürecinin Yürütücü Öğretmenler Gözünden Değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 17(3). https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.466417
AMA Avcı E, Su Özenir Ö. Bilim Fuarları Sürecinin Yürütücü Öğretmenler Gözünden Değerlendirilmesi. İOO. Temmuz 2019;17(3). doi:10.17051/ilkonline.2018.466417
Chicago Avcı, Esat, ve Özgül Su Özenir. “Bilim Fuarları Sürecinin Yürütücü Öğretmenler Gözünden Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online 17, sy. 3 (Temmuz 2019). https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.466417.
EndNote Avcı E, Su Özenir Ö (01 Temmuz 2019) Bilim Fuarları Sürecinin Yürütücü Öğretmenler Gözünden Değerlendirilmesi. İlköğretim Online 17 3
IEEE E. Avcı ve Ö. Su Özenir, “Bilim Fuarları Sürecinin Yürütücü Öğretmenler Gözünden Değerlendirilmesi”, İOO, c. 17, sy. 3, 2019, doi: 10.17051/ilkonline.2018.466417.
ISNAD Avcı, Esat - Su Özenir, Özgül. “Bilim Fuarları Sürecinin Yürütücü Öğretmenler Gözünden Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online 17/3 (Temmuz 2019). https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.466417.
JAMA Avcı E, Su Özenir Ö. Bilim Fuarları Sürecinin Yürütücü Öğretmenler Gözünden Değerlendirilmesi. İOO. 2019;17. doi:10.17051/ilkonline.2018.466417.
MLA Avcı, Esat ve Özgül Su Özenir. “Bilim Fuarları Sürecinin Yürütücü Öğretmenler Gözünden Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online, c. 17, sy. 3, 2019, doi:10.17051/ilkonline.2018.466417.
Vancouver Avcı E, Su Özenir Ö. Bilim Fuarları Sürecinin Yürütücü Öğretmenler Gözünden Değerlendirilmesi. İOO. 2019;17(3).