Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on the Effects of Experiment and Game in Remembering, Analyzing, and Synthesizing Balance and Dissolution Concepts at 4th and 5th Grades

Yıl 2005, Cilt: 4 Sayı: 1, 11 - 19, 26.06.2005

Öz

This study examined the effects of experiment and game on remembering, analyzing,
and synthesizing previously taught concepts, balance and dissolutions, at 4th and 5th grade. Students
from different schools we9re included in the study. The students were divided into two groups as
control and experimental. In the experimental groups questionnaires were administered. Following the
questionnaire, a game was played with students. Towards the end of game, the game was stopped and
students were presented a question containing three different cases. Through this question, the
students’ ability of remembering the previous knowledge and its use were measured. The data were
analyzed by using statistical techniques. Based on the findings some suggestions for teaching and
curriculum development were provided.

Kaynakça

  • Akgün, Ş. (1985) Fen Bilgisi Öğretimi, Akgün Yayınları, Giresun.
  • Ayas, A., Karamustafaoğlu, O., Sevim, S. ve Karamustafaoğlu, S. (1996) Fen Bilgisi Öğrencilerinin Bilgilerini Günlük Yaşamla İlişkilendirebilme Seviyeleri. Fatih Eğitim Fak. Dergisi, Sayı: 18, s. 458-462.
  • Binbir, M. ve Salan, Ü. (1999) Fen Bilimleri Eğitiminde En Etkili Öğretim Metodunun Araştırılması. IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri (Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 1076, Eğitim Fak. Yayınları No: 51), Eskişehir.
  • Dodson, F. (1995) Çocuğunuzu Tanıyor musunuz? (yayına hazırlayan: Dr. Ahmet Gümüş) Denge yayınları.
  • Fidan, N. (1985) Anlamlı Öğrenme. Çağdaş Eğitim Dergisi, sayı: 104, s. 9-13.
  • Kaptan, F. (1997) Fen Bilgisi Öğretimi Nasıl Geliştirilir? Çağdaş Eğitim Dergisi, Sayı: 233, Yıl: 22.
  • Kaptan, F. (1999) Fen Bilgisi Öğretimi. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları: 3229, Bilim ve Kültür Eserleri Dizisi: 1144, Öğretmen Kitapları dizisi: 204, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Kaptan, F. ve Korkmaz, H. (2001), Mevcut Fen Bilgisi Programı ile 2001-2002 Öğretim Yılında Uygulamaya Konulacak olan Yeni Fen Bilgisi Programının Karşılaştırılması. Çağdaş Eğitim Dergisi, sayı 273, s. 33-38.
  • Leeds Üniversitesi Eğitim Fakültesi ders notları (1990) (Holding, B., Johnston, K. And Scott, P., Interactive Teaching In Science: Workshops For Training Courses, Workshop 9: Diagnostic Teaching In Science Classrooms, CLIS Project, Hatfield: Association For Science Education, Crown copyright, 1990)
  • Pınarbaşı, T. ve Canpolat, N. (2002) Fen Eğitiminde Kavramsal Değişim Yaklaşımı-II: Kavram Değiştirme Metinleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 10, s. 281-286.
  • Sökmen, N. (1999) Aktif Fen Eğitiminde Öğrenme Halkası Modeli, Çağdaş Eğitim Dergisi, 250, s. 25-28.

İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Terazi Dengesi ve Çözünmeyi Hatırlayarak Analiz ve Sentez Yapmada Deney ve Oyunun Etkisi

Yıl 2005, Cilt: 4 Sayı: 1, 11 - 19, 26.06.2005

Öz

Bu çalışmada farklı okullardaki ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencileri arasında daha önce
işlendiği öğretmen tarafından ifade edilen eşit kollu terazi dengesi ve katıların sıvılar içinde çözünmesi
ile ilgili kavramların farklı yöntemlere göre ne derece hatırlanarak analiz ve sentez edilebildiği
araştırılmıştır. Biri kontrol diğeri deney grubu olmak üzere iki farklı öğrenci grubuna uygulanan
çalışmada deney grubuna eşit kollu terazi dengesi ve katıların sıvılar içinde çözünmesi ile ilgili bir deney
oyun yoluyla uygulanmış deney sonuçlanma noktasında kesilerek deneyle ilgili olası 3 durum resimli
olarak bir sayfalık anket ile öğrencilere sorulmuştur. Aynı anket kontrol grubuna deneysiz olarak
uygulanmıştır. Böylelikle, farklı okul, sınıf ve çalışma grubundaki öğrencilerin okullarında aldıkları bilgi
ve bu bilgiyi kullanma yetenekleri ölçülmüştür. SPSS 11.0 paket programı yardımıyla elde edilen analiz
sonuçları değerlendirilerek, müfredatta bulunan ilgili kavramların daha iyi öğretilebilmesine ışık tutacağı
kanısıyla bazı önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Akgün, Ş. (1985) Fen Bilgisi Öğretimi, Akgün Yayınları, Giresun.
  • Ayas, A., Karamustafaoğlu, O., Sevim, S. ve Karamustafaoğlu, S. (1996) Fen Bilgisi Öğrencilerinin Bilgilerini Günlük Yaşamla İlişkilendirebilme Seviyeleri. Fatih Eğitim Fak. Dergisi, Sayı: 18, s. 458-462.
  • Binbir, M. ve Salan, Ü. (1999) Fen Bilimleri Eğitiminde En Etkili Öğretim Metodunun Araştırılması. IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri (Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 1076, Eğitim Fak. Yayınları No: 51), Eskişehir.
  • Dodson, F. (1995) Çocuğunuzu Tanıyor musunuz? (yayına hazırlayan: Dr. Ahmet Gümüş) Denge yayınları.
  • Fidan, N. (1985) Anlamlı Öğrenme. Çağdaş Eğitim Dergisi, sayı: 104, s. 9-13.
  • Kaptan, F. (1997) Fen Bilgisi Öğretimi Nasıl Geliştirilir? Çağdaş Eğitim Dergisi, Sayı: 233, Yıl: 22.
  • Kaptan, F. (1999) Fen Bilgisi Öğretimi. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları: 3229, Bilim ve Kültür Eserleri Dizisi: 1144, Öğretmen Kitapları dizisi: 204, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Kaptan, F. ve Korkmaz, H. (2001), Mevcut Fen Bilgisi Programı ile 2001-2002 Öğretim Yılında Uygulamaya Konulacak olan Yeni Fen Bilgisi Programının Karşılaştırılması. Çağdaş Eğitim Dergisi, sayı 273, s. 33-38.
  • Leeds Üniversitesi Eğitim Fakültesi ders notları (1990) (Holding, B., Johnston, K. And Scott, P., Interactive Teaching In Science: Workshops For Training Courses, Workshop 9: Diagnostic Teaching In Science Classrooms, CLIS Project, Hatfield: Association For Science Education, Crown copyright, 1990)
  • Pınarbaşı, T. ve Canpolat, N. (2002) Fen Eğitiminde Kavramsal Değişim Yaklaşımı-II: Kavram Değiştirme Metinleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 10, s. 281-286.
  • Sökmen, N. (1999) Aktif Fen Eğitiminde Öğrenme Halkası Modeli, Çağdaş Eğitim Dergisi, 250, s. 25-28.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selâmi Yeşilyurt

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yeşilyurt, S. (2005). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Terazi Dengesi ve Çözünmeyi Hatırlayarak Analiz ve Sentez Yapmada Deney ve Oyunun Etkisi. İlköğretim Online, 4(1), 11-19.
AMA Yeşilyurt S. İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Terazi Dengesi ve Çözünmeyi Hatırlayarak Analiz ve Sentez Yapmada Deney ve Oyunun Etkisi. İOO. Mart 2005;4(1):11-19.
Chicago Yeşilyurt, Selâmi. “İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Terazi Dengesi Ve Çözünmeyi Hatırlayarak Analiz Ve Sentez Yapmada Deney Ve Oyunun Etkisi”. İlköğretim Online 4, sy. 1 (Mart 2005): 11-19.
EndNote Yeşilyurt S (01 Mart 2005) İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Terazi Dengesi ve Çözünmeyi Hatırlayarak Analiz ve Sentez Yapmada Deney ve Oyunun Etkisi. İlköğretim Online 4 1 11–19.
IEEE S. Yeşilyurt, “İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Terazi Dengesi ve Çözünmeyi Hatırlayarak Analiz ve Sentez Yapmada Deney ve Oyunun Etkisi”, İOO, c. 4, sy. 1, ss. 11–19, 2005.
ISNAD Yeşilyurt, Selâmi. “İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Terazi Dengesi Ve Çözünmeyi Hatırlayarak Analiz Ve Sentez Yapmada Deney Ve Oyunun Etkisi”. İlköğretim Online 4/1 (Mart 2005), 11-19.
JAMA Yeşilyurt S. İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Terazi Dengesi ve Çözünmeyi Hatırlayarak Analiz ve Sentez Yapmada Deney ve Oyunun Etkisi. İOO. 2005;4:11–19.
MLA Yeşilyurt, Selâmi. “İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Terazi Dengesi Ve Çözünmeyi Hatırlayarak Analiz Ve Sentez Yapmada Deney Ve Oyunun Etkisi”. İlköğretim Online, c. 4, sy. 1, 2005, ss. 11-19.
Vancouver Yeşilyurt S. İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Terazi Dengesi ve Çözünmeyi Hatırlayarak Analiz ve Sentez Yapmada Deney ve Oyunun Etkisi. İOO. 2005;4(1):11-9.