Bu araştırmada,
ortaokul öğrencilerinin Fen-Teknoloji-Mühendislik ve Matematik (STEM)
mesleklerine yönelik ilgilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada, STEM’i oluşturan Fen, Teknoloji, Mühendislik
ve Matematik boyutlar aralarındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama
modelinin kullanıldığı araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında öğrenim
gören 611 ortaokul öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında,
Kier, Blanchard, Osborne, ve Albert (2014) tarafından geliştirilen, Koyunlu
Unlu, Dokme ve Unlu (2016) tarafından Türkçeye uyarlanarak geçerlik, güvenirlik
analizleri yapılan ‘‘Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Mesleklerine
Yönelik İlgi Ölçeği (FeTeMM-MYİÖ)’’ kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre,
ortaokul öğrencilerinin STEM mesleklerine olan ilgilerinde cinsiyet, akademik
başarı düzeyi, teknoloji kullanım sıklığına göre anlamlı farkın olduğu, uzun
süre yaşanılan yere göre ise anlamlı farkın olmadığı belirlenmiştir. Ortaokul
öğrencilerinin en yüksek ilgi düzeylerinin teknolojiye yönelik meslekler
üzerine olduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada, STEM’i oluşturan boyutlar
arasında pozitif bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 3 Sayı: 1 |