Matematik eğitiminde, öğrencilerin matematiksel düşünme ve
anlama becerilerinin gelişimine yardımcı, kavramsal ve işlemsel bilginin uyumlu
olduğu, sınıf içi etkinliklerin geliştirilmesine ve uygulanmasına hemen her
konuda ihtiyaç duyulmaktadır. Özellikle öğrencilerin matematik dersine yönelik
yapılan uygulamalar ve etkinliklerle ilgili düşüncelerinin belirlenmesi,
eksikliklerin giderilmesi adına değerlidir. Bu nedenle çalışmanın amacı,
ortaokul öğrencilerinin matematiksel içerik ve matematik etkinliklerine yönelik
görüşlerinin belirlenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması
olarak tasarlanan araştırmada, çalışma grubunu 5. sınıf 20 öğrenci, 6. sınıf 17
öğrenci, 7. sınıf 22 öğrenci ve 8. sınıf 25 öğrenci olmak üzere toplam 84
öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenci görüşlerini belirlemek görüş formu uygulanarak
elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırmanın bulgularına
göre; sınıf seviyesi değiştikçe etkinliklere yönelik görüşlerin farklılaştığı,
öğrencilerin matematiksel içeriği uygulamalardan ziyade soru çözümü ve hazır
bilgi olarak almaya elverişli olduğu ortaya çıkmıştır. 5. sınıf ve 7. sınıf
öğrencilerinin derslerde matematik tarihi, çalışma yaprakları, bilgisayar
kullanımı gibi farklı uygulamalara karşı istekli olduğu, 8. sınıf
öğrencilerinin ise ulusal sınav sistemi nedeniyle sınav odaklı çalışmaları
benimsediği söylenebilir. Bu nedenle; öğrencilerin matematik dersine yönelik
olumlu deneyim yaşayabileceği öğrenme ortamlarının oluşturulması, matematiksel
içeriklerin zenginleştirilmesi; etkinliklerin farklı sınıf düzeylerine yönelik
geliştirilerek güncel örneklerin çoğaltılması gerekli görülmektedir. Bu
kapsamda öğrenci görüşlerinden yola çıkılarak durum tespiti yapılacak ve
önerilerde bulunulacaktır.
Matematik öğretimi; matematiksel içerik; matematik etkinlikleri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 3 Sayı: 2 |