Bu araştırmanın
amacı ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin ‘Vücudumuzdaki Sistemler’
ünitesine ait konuları günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerini tespit
etmektir. Araştırmanın örneklem grubu, Kocaeli’nin Karamürsel ilçesindeki
rastgele belirlenmiş dört ortaöğretim kurumunun 7. sınıfında öğrenim gören 195
öğrenciden (90 kız, 105 erkek) oluşmaktadır. Tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada
öğrencilere Şahin ve Bodur (2016) tarafından yedinci sınıf öğrencileri için
geliştirilen Vücudumuzdaki Sistemler Ünitesine Yönelik Günlük Yaşamla
İlişkilendirme Testi (GÜYİT) uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS.20
istatistik programında kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde hem testin
geneli hem de alt boyutları için öğrencilerin verdikleri cevaplara ait frekans
ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, testin genelinde
öğrencilerin %75.8’i doğru cevap verirken, %9.4’ü yanlış cevap vermiştir. Bulgular
her bir faktör için ayrı ayrı incelendiğinde doğru cevap verenlerin oranı
‘sindirim sistemi’ konusu için %84.4, ‘boşaltım sistemi’ konusu için %66.7,
‘sinir sistemi’ konusu için %84.2, ‘iç salgı bezleri’ konusu için %68.6, ‘duyu
organları’ konusu için %75.1, ‘vücudumuzdaki sistemlerin sağlığı’ konusu için
%85.9 ve ‘organ bağışı’ konusu için %63.3 olarak belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020Cilt: 5 Sayı: 1 |