Bu
çalışmada öğretmenlerin okul kültürüne ilişkin algıları ile motivasyon
düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel bir
çalışma olup ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın
örneklemini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş ili Merkezindeki
resmi okullarda görevli 313 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama
aracı olarak Okul Kültürü Ölçeği ve Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin
çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, Anova, Pearson
korelasyon ve Linear regresyon analizleri kullanılmıştır. Araştırıma sonucunda okul
kültürü ile motivasyon değişkenleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin
olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanında öğretmenlerin okul kültürüne yönelik
algılarının branşlarına göre anlamlı bir düzeyde farklılaştığı ortaya
çıkmıştır. Okul öncesi eğitimi öğretmenleri branş öğretmenlerine göre okul
kültürünü daha olumlu algılamışlardır. Branş değişkeni dışındaki demografik
değişkenlere göre öğretmenlerin okul kültürü algıları ve motivasyon düzeylerinin
farklılaşmadığı görülmüştür. Öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin bir kısmının
(R²=.26) okul kültürü tarafından yordandığı görülmüştür.
In this study, it is aimed to
investigate the relationship between teachers' perceptions on school culture
and their motivation levels. The study was a quantitative study and was
conducted in a relational screening model. The sample of the research consists
of 313 teachers in the official schools of Kahramanmaraş during
the 2016-2017 academic year . In
the study, School Culture Scale and
Motivation Scale were used as data collection tools . As a result of the
research, it was found that there is a meaningful relationship between the
variables of school culture and motivation in the positive direction. It was
found out that teachers differed significantly on perceptions of school
cultures according to their branches. Teachers of pre-school education
perceived school culture more positively than
other branch teachers. And it is also seen that some of the motivation
levels of teachers (R² = .26) were predicted by school culture.
Teacher School Management Productivity Motivation School Culture
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |