Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 3, 600 - 618, 30.09.2022
https://doi.org/10.31681/jetol.1110578

Öz

Kaynakça

  • Akben, N., & Köseoğlu, F. (2015). Laboratuvar uygulamalarında sorgulayıcı araştırma ve 5E modeli: Sınıf öğretmeni adayları için geliştirilen mesleki gelişim programı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 48(1), 161-197.
  • Akgül, G. (2018). Fen ve teknoloji dersinde dijital öyküleme sürecinde yaratıcı drama kullanımının başarı, tutum ve bilimsel yaratıcılığa etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Barrett, H. C. (2005). Digital storytelling research design. Retrieved from https://electronicportfolios.com/portfolios/SITEStorytelling2006.pdf
  • Bayram, Z. (2015). Öğretmen adaylarının rehberli sorgulamaya dayalı fen etkinlikleri tasarlarken karşılaştıkları zorlukların incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 15-29.
  • Best, J. W., & Kahn, J. V. (2017). Nitel araştırma. O. Köksal (Ed.), Eğitimde araştırma yöntemleri (M. Durmuşçelebi, Çev.) içinde (s.257-311). Konya: Eğitim.
  • Bezen, S. (2019). Dalgalar konusunun sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı ile desteklenen 5E öğrenme modeline göre işlenmesi: Bir eylem araştırması (Yayınlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Borovay, L. A., Shore, B. M., Caccese, C., Yang, E., & Hua, O. (2019). Flow, achievement level, and inquiry-based learning. Journal of Advanced Academics, 30, 74-106. doi: 10.1177/1932202X18809659
  • Bruner, J. S. (2014). Eğitim süreci [Educational process]. T. Öztürk, (Translate). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyükcengiz, M. (2017). Dijital öyküleme metodunun ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve derse yönelik tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem.
  • Campbell, T. A. (2012). Digital storytelling in an elementary classroom: Going beyond entertainment. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 69, 385-393.
  • Chen, C.-H., & Howard, B. (2010). Effect of live simulation on middle school students’ attitudes and learning toward science. Educational Technology & Society, 13(1), 133-139.
  • Cheng, L.-T., Thomas J. S., Hong, Z.-R., & Lin, H.-S. (2021). Gender and STEM background as predictors of college students’ competencies in forming research questions and designing experiments in inquiry activities. International Journal of Science Education, 43(17), 2866-2883. doi: 10.1080/09500693.2021.1994167
  • Çamlıbel, D. (2018). Fen bilimleri öğretiminde etkileşimli tahta destekli araştırma sorgulamaya dayalı öğretim uygulamalarının etkililiği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kırıkkale Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (Geliştirilmiş 7. Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çiçek, M. (2018). Investigating the effects of digital storytelling use in sixth-grade science course: A miıxed method research study (PhD thesis). Middle East Technical University, Department of Computer Education and Instructional Technology, Ankara.
  • de Jong, T. (2006). Computer simulations-Technological advances in inquiry learning. Science, 312, 532-533.
  • Demirçalı, S. (2016). Modellemeye dayalı fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve zihinsel model gelişimlerine etkisi: 7. sınıf “Güneş sistemi ve ötesi - uzay bilmecesi” ünitesi örneği (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirkan, Z. A. (2016). Fen bilimleri dersinde araştırma sorgulamaya dayalı uygulamaların etkileri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Dogan, B., & Robin, B. R. (2008, March). Implementation of digital storytelling in the classroom by teachers trained in a digital storytelling workshop. Conference: Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference. https://www.researchgate.net/publication/233897526
  • Dorr, M. (2017). The effectiveness of project-based learning using digital storytelling technology on improving second-grade students’ performance of science standards (Master of thesis). University of Central Florida, Orlando, Florida.
  • Ebren Ozan, C., & Karamustafaoğlu, S. (2020). Yönlendirmeli sorgulamaya uygun öğretimin araştırma sorgulamaya dönük tutum ve öz yeterlilik algısı üzerine etkisi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 232-253.
  • Ebren Ozan, C., Korkmaz, Ö., & Karamustafaoğlu, S. (2016). Ortaokul öğrencileri için araştırma sorgulamaya dönük tutum ölçeği. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 483-509.
  • Ekinci, N. E., Yalçın, İ., Özer, Ö., & Kara, T. (2017). An investigation of the digital game addiction between high school students. Journal of Human Sciences, 14(4), 4989-4994. doi:10.14687/jhs.v14i4.4936
  • Ekiz, D., & Akbaş, Y. (2005). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin astronomi ile ilgili kavramları anlam düzeyi ve kavram yanılgıları. Milli Eğitim Dergisi, 165. https://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/165/ekiz.htm
  • Francis, M. F. (2018). Digital storytelling with project-based learning: Engaging high school males in space science to ımprove academic achievement (Phd thesis). Northcentral University, USA.
  • Gıannakou, O., & Klonarı, A. I. (2019). Digital storytelling in education using WeBGIS. European Journal of Geography, 10(3), 154-172.
  • Gibson, H. L., & Chase, C. (2002). Longitudinal impact of an inquiry-based science program on middle school students’ attitudes toward science. Science Education, 86(5), 693-705.
  • Gül, Z. (2011). Sorgulamaya dayalı öğrenme sürecinde alternatif bir araç ‘T-diyagramı’: Enzimler ve enzimlerin çalışmasına etki eden faktörler üzerinde örnek bir uygulama (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gülen, S., & Demirkuş, N. (2014). ‘‘Güneş Sistemi ve Ötesi Uzay Bilmecesi’’ ünitesinde görsel materyallerin öğrenci başarısına etkisi. Yüzüncüyıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 1-19.
  • Güler, N. (2011). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem.
  • Gülhan, F., & Yurdatapan, M. (2014). 5E modeline uygun araştırma sorgulamaya dayalı etkinliklerin 5. sınıf öğrencilerinin çevre ile ilgili tutum ve davranışlarına etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(27), 237-258.
  • Güney, S. (2014). Davranış bilimleri. Ankara: Nobel.
  • Habelliaa, R. C., & Suyantaa, S. (2019). The effectiveness of inquiry-based science web-module on the students’ thinking skills and positive attitudes towards science. Scientiae Educatia: Jurnal Pendidikan Sains, 8(1), 23-35.
  • Hung, C. M., Hwang, G. J., & Huang, I. (2012). A project-based digital storytelling approach for improving students’ learning motivation, problem-solving competence and learning achievement. Educational Technology & Society, 15(4), 368-379.
  • Huyugüzel Çavaş, P., & Çavaş, B. (2014). Fen öğretiminde duyuşsal özellikler. Anagün, S. Ş., & Duban, N. (Ed.), Fen bilimleri öğretimi içinde (s.115-130). Ankara: Nobel.
  • Kaplan Parsa, M. (2016). İşbirlikli sorgulamaya dayalı öğrenme ortamının yaratıcı, düşünmeye, sorgulayıcı öğrenme becerilerine, fen ve teknoloji dersine yönelik tutuma etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karakoyun, F. (2014). Çevrimiçi ortamda oluşturulan dijital öyküleme etkinliklerine ilişkin öğretmen adayları ve ilköğretim öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karamustafaoğlu, O., & Yaman, S. (2015). Fen eğitiminde özel öğretim yöntemleri I-II. Ankara: Anı.
  • Kim, H. (2011). Inquiry-based science and technology enrichment program: Green earth enhanced with inquiry and technology. Journal of Science Education Technology, 20, 803-814.
  • Kocaman Karoğlu, A. (2015). Öğretim sürecinde hikâye anlatımının teknolojiyle değişen doğası: Dijital hikâye anlatımı. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(2), 89-106.
  • Koyunlu Ünlü, Z. (2015). Fen ve teknoloji dersinde araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenmenin öğretim teknolojileri ile desteklenmesine yönelik bir eylem araştırması (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Köseoğlu, F., & Tümay, H. (2015). Fen eğitiminde yapılandırmacılık ve yeni öğretim yöntemleri. Ankara: Palme.
  • Kuhn, D., Black, J., Keselman, A., & Kaplan, D. (2000). The development of cognitive skills to support inquiry learning. Cognition and Instruction, 18(4), 495-523.
  • Loxley, P., Dawes, L., Nicholls, L., & Dore, B. (2016). İlköğretimde eğlendiren ve anlamayı geliştiren fen öğretimi. (Çev. Türkmen, H., Sağlam, M. ve Pekmez, E. Ş.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • MEB. (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB. (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Miklíková, H. (2018). Feeling-thinking balance and inquiry learning (Master of thesis). University of Twente, Faculty of Behavioral, Management & Social Sciences, Enschede.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (Second Edition). London: SAGE.
  • Niemi, Hh., Niu, S., Vivitsou, M., & Li, B. (2018). Digital storytelling for twenty-first-century competencies with math literacy and student engagement in China and Finland. Contemporary Educatıonal Technology, 9(4), 331-353. https://doi.org/10.30935/cet.470999
  • Öz, R. (2015). Araştırma ve sorgulamaya dayalı etkinliklerle desteklenmiş bilim merkezi uygulamalarının 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, bilim okuryazarlıklarına ve sorgulayıcı düşünme becerilerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özer, M. (2019). Teknoloji destekli araştırma sorgulamaya dayalı fen öğretiminin etkililiğinin değerlendirilmesi: Işık ve ses örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Giresun Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Giresun.
  • Öztürk, M. (2008). John Dewey’in eğitim felsefesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Robin, B. R. (2008). Digital storytelling: A powerful technology tool for the 21st century classroom. Theory Into Practice, 47(3), 220-228.
  • Sadeh, I., & Zion, M. (2012). Which type of inquiry project do high school biology students prefer: Open or guided?. Research in Science Education, 42, 831-848.
  • Sağlamer Yazgan, B. (2013). Araştırmaya dayalı sınıf dışı laboratuar etkinliklerinin öğrencilerin araştırma-sorgulama becerilerine ve çevreye karşı tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Sangkala, N. R., & Doorman, L. M. (2019). The influence of inquiry-based learning on Indonesian students’ attitude towards science. Journal of Physics: Conference Series, 1321. doi:10.1088/1742-6596/1321/3/032123
  • Saylan Kırmızıgül, A. (2019). Fen eğitiminde bilgisayar destekli, etkinlik temelli ve sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımlarının karşılaştırılması (Yayımlanmamış doktora tezi). Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Senemoğlu, N. (2012). Gelişim öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem.
  • Smilack, J. G. (2013). Steeped in history, light on technology: A genre analysis of digital storytelling guidebooks (Unpublished master thesis). University of Colorado, United States.
  • Şentürk, M. (2018). Mobil artırılmış gerçeklik uygulamalarının yedinci sınıf “Güneş sistemi ve ötesi” ünitesinde kullanılmasının öğrencilerin akademik başarı, motivasyon, fene ve teknolojiye yönelik tutumlarına etkisinin Solomon dört gruplu modelle incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.
  • Tatar, N. (2006). İlköğretim fen eğitiminde araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının bilimsel süreç becerilerine, akademik başarıya ve tutuma etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Toma, R. B. (2021). Effect of confirmation and structured inquiry on attitudes toward school science. School Science and Mathematics, 122, 16-23. https://doi.org/10.1111/ssm.12505
  • Trautmann, N., MaKinster, J., & Avery, L. (2004, April). What makes inquiry so hard? (And why is it worth it?). Paper presented at the annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Vancouver, BC, Canada.
  • Tuan, H.-L., Chin, C.-C., Tsai, C.-C., & Cheng, S.-F. (2005). Investigating the effectiveness of inquiry instruction on the motivation of different learning styles students. International Journal of Science and Mathematics Education, 3, 541-566.
  • Uysal, M. G., & Bostan Sarıoğlan, A. (2020). Teknoloji entegrasyonlu sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının ortaokul öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisi: Güneş tutulması örneği. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(44), 863-885.
  • Valkanova, Y., & Watts, M. (2007). Digital story telling in a science classroom: Reflective self‐learning (RSL) in action. Early Child Development and Care, 177(6-7), 793-807. doi: 10.1080/03004430701437252
  • van Joolingen, W. R., de Jong, T., & Dimitrakopoulout, A. (2006). Issues in computer supported inquiry learning in science. Journal of Computer Assisted Learning, 23, 111-119.
  • Waight, N., & Abd-El-Khalick, F. (2007). The impact of technology on the enactment of “inquiry” in a technology enthusiast’s sixth grade science classroom. Journal of Research in Science Teaching, 44(1), 154-182.
  • Xin, F., & Enshan, L. (2016). Using WISE materials to design an inquiry-based curriculum with the 5E instructional model. The American Biology Teacher, 78(3), 208-219. doi: 10.1525/abt.2016.78.3.208
  • Yanpar Yelken, T. (2015). Öğretim teknolojileri ve mateyal tasarımı. Ankara: Anı.
  • Yavuz Konokman, G., & Yanpar Yelken, T. (2016). Preparing digital stories through the inquiry-based learning approach: Its effect on prospective teachers’ resistive behaviors toward research and technology-based instruction. Educational Sciences: Theory & Practice, 16(6), 2141-2165.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Zion, M., & Mendelovici, R. (2012). Moving from structured to open inquiry: Challenges and limits. Science Education International, 23(4), 383-399.

Investigation of the effect of guided inquiry approach supported by digital stories on attitude towards inquiry

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 3, 600 - 618, 30.09.2022
https://doi.org/10.31681/jetol.1110578

Öz

This study aims to examine the effects of inquiry activities supported by digital storytelling on the attitudes of 6th-grade students towards inquiry, sub-dimensions of attitudes, and the change of attitudes depending on gender. The method of the study was determined as the embedded design, one of the mixed method research designs. The study was carried out with a total of 27 students, 12 female and 15 male. In the quantitative dimension of the study, one group pretest-posttest research design was used. Quantitative data were obtained through the Attitude Scale towards Research-Questioning. The qualitative dimension of the study was designed as a case study model. Qualitative data were obtained by using researcher diaries, student group diaries, and semi-structured weekly focus group interviews. As a result, a statistically significant difference was found between the students’ ASTRQ pretest-posttest scores in favor of the posttest. Similarly, a statistically significant difference was found between the pre-test and post-test scores of the sub-factors of signification and avoiding, excluding the curiosity factor, in the attitude scale. These results were also supported by the findings obtained from qualitative measurement tools. The students’ ASTRQ post-test scores differed statistically according to gender, which was in favor of female students.

Kaynakça

  • Akben, N., & Köseoğlu, F. (2015). Laboratuvar uygulamalarında sorgulayıcı araştırma ve 5E modeli: Sınıf öğretmeni adayları için geliştirilen mesleki gelişim programı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 48(1), 161-197.
  • Akgül, G. (2018). Fen ve teknoloji dersinde dijital öyküleme sürecinde yaratıcı drama kullanımının başarı, tutum ve bilimsel yaratıcılığa etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Barrett, H. C. (2005). Digital storytelling research design. Retrieved from https://electronicportfolios.com/portfolios/SITEStorytelling2006.pdf
  • Bayram, Z. (2015). Öğretmen adaylarının rehberli sorgulamaya dayalı fen etkinlikleri tasarlarken karşılaştıkları zorlukların incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 15-29.
  • Best, J. W., & Kahn, J. V. (2017). Nitel araştırma. O. Köksal (Ed.), Eğitimde araştırma yöntemleri (M. Durmuşçelebi, Çev.) içinde (s.257-311). Konya: Eğitim.
  • Bezen, S. (2019). Dalgalar konusunun sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı ile desteklenen 5E öğrenme modeline göre işlenmesi: Bir eylem araştırması (Yayınlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Borovay, L. A., Shore, B. M., Caccese, C., Yang, E., & Hua, O. (2019). Flow, achievement level, and inquiry-based learning. Journal of Advanced Academics, 30, 74-106. doi: 10.1177/1932202X18809659
  • Bruner, J. S. (2014). Eğitim süreci [Educational process]. T. Öztürk, (Translate). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyükcengiz, M. (2017). Dijital öyküleme metodunun ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve derse yönelik tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem.
  • Campbell, T. A. (2012). Digital storytelling in an elementary classroom: Going beyond entertainment. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 69, 385-393.
  • Chen, C.-H., & Howard, B. (2010). Effect of live simulation on middle school students’ attitudes and learning toward science. Educational Technology & Society, 13(1), 133-139.
  • Cheng, L.-T., Thomas J. S., Hong, Z.-R., & Lin, H.-S. (2021). Gender and STEM background as predictors of college students’ competencies in forming research questions and designing experiments in inquiry activities. International Journal of Science Education, 43(17), 2866-2883. doi: 10.1080/09500693.2021.1994167
  • Çamlıbel, D. (2018). Fen bilimleri öğretiminde etkileşimli tahta destekli araştırma sorgulamaya dayalı öğretim uygulamalarının etkililiği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kırıkkale Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (Geliştirilmiş 7. Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çiçek, M. (2018). Investigating the effects of digital storytelling use in sixth-grade science course: A miıxed method research study (PhD thesis). Middle East Technical University, Department of Computer Education and Instructional Technology, Ankara.
  • de Jong, T. (2006). Computer simulations-Technological advances in inquiry learning. Science, 312, 532-533.
  • Demirçalı, S. (2016). Modellemeye dayalı fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve zihinsel model gelişimlerine etkisi: 7. sınıf “Güneş sistemi ve ötesi - uzay bilmecesi” ünitesi örneği (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirkan, Z. A. (2016). Fen bilimleri dersinde araştırma sorgulamaya dayalı uygulamaların etkileri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Dogan, B., & Robin, B. R. (2008, March). Implementation of digital storytelling in the classroom by teachers trained in a digital storytelling workshop. Conference: Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference. https://www.researchgate.net/publication/233897526
  • Dorr, M. (2017). The effectiveness of project-based learning using digital storytelling technology on improving second-grade students’ performance of science standards (Master of thesis). University of Central Florida, Orlando, Florida.
  • Ebren Ozan, C., & Karamustafaoğlu, S. (2020). Yönlendirmeli sorgulamaya uygun öğretimin araştırma sorgulamaya dönük tutum ve öz yeterlilik algısı üzerine etkisi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 232-253.
  • Ebren Ozan, C., Korkmaz, Ö., & Karamustafaoğlu, S. (2016). Ortaokul öğrencileri için araştırma sorgulamaya dönük tutum ölçeği. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 483-509.
  • Ekinci, N. E., Yalçın, İ., Özer, Ö., & Kara, T. (2017). An investigation of the digital game addiction between high school students. Journal of Human Sciences, 14(4), 4989-4994. doi:10.14687/jhs.v14i4.4936
  • Ekiz, D., & Akbaş, Y. (2005). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin astronomi ile ilgili kavramları anlam düzeyi ve kavram yanılgıları. Milli Eğitim Dergisi, 165. https://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/165/ekiz.htm
  • Francis, M. F. (2018). Digital storytelling with project-based learning: Engaging high school males in space science to ımprove academic achievement (Phd thesis). Northcentral University, USA.
  • Gıannakou, O., & Klonarı, A. I. (2019). Digital storytelling in education using WeBGIS. European Journal of Geography, 10(3), 154-172.
  • Gibson, H. L., & Chase, C. (2002). Longitudinal impact of an inquiry-based science program on middle school students’ attitudes toward science. Science Education, 86(5), 693-705.
  • Gül, Z. (2011). Sorgulamaya dayalı öğrenme sürecinde alternatif bir araç ‘T-diyagramı’: Enzimler ve enzimlerin çalışmasına etki eden faktörler üzerinde örnek bir uygulama (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gülen, S., & Demirkuş, N. (2014). ‘‘Güneş Sistemi ve Ötesi Uzay Bilmecesi’’ ünitesinde görsel materyallerin öğrenci başarısına etkisi. Yüzüncüyıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 1-19.
  • Güler, N. (2011). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem.
  • Gülhan, F., & Yurdatapan, M. (2014). 5E modeline uygun araştırma sorgulamaya dayalı etkinliklerin 5. sınıf öğrencilerinin çevre ile ilgili tutum ve davranışlarına etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(27), 237-258.
  • Güney, S. (2014). Davranış bilimleri. Ankara: Nobel.
  • Habelliaa, R. C., & Suyantaa, S. (2019). The effectiveness of inquiry-based science web-module on the students’ thinking skills and positive attitudes towards science. Scientiae Educatia: Jurnal Pendidikan Sains, 8(1), 23-35.
  • Hung, C. M., Hwang, G. J., & Huang, I. (2012). A project-based digital storytelling approach for improving students’ learning motivation, problem-solving competence and learning achievement. Educational Technology & Society, 15(4), 368-379.
  • Huyugüzel Çavaş, P., & Çavaş, B. (2014). Fen öğretiminde duyuşsal özellikler. Anagün, S. Ş., & Duban, N. (Ed.), Fen bilimleri öğretimi içinde (s.115-130). Ankara: Nobel.
  • Kaplan Parsa, M. (2016). İşbirlikli sorgulamaya dayalı öğrenme ortamının yaratıcı, düşünmeye, sorgulayıcı öğrenme becerilerine, fen ve teknoloji dersine yönelik tutuma etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karakoyun, F. (2014). Çevrimiçi ortamda oluşturulan dijital öyküleme etkinliklerine ilişkin öğretmen adayları ve ilköğretim öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karamustafaoğlu, O., & Yaman, S. (2015). Fen eğitiminde özel öğretim yöntemleri I-II. Ankara: Anı.
  • Kim, H. (2011). Inquiry-based science and technology enrichment program: Green earth enhanced with inquiry and technology. Journal of Science Education Technology, 20, 803-814.
  • Kocaman Karoğlu, A. (2015). Öğretim sürecinde hikâye anlatımının teknolojiyle değişen doğası: Dijital hikâye anlatımı. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(2), 89-106.
  • Koyunlu Ünlü, Z. (2015). Fen ve teknoloji dersinde araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenmenin öğretim teknolojileri ile desteklenmesine yönelik bir eylem araştırması (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Köseoğlu, F., & Tümay, H. (2015). Fen eğitiminde yapılandırmacılık ve yeni öğretim yöntemleri. Ankara: Palme.
  • Kuhn, D., Black, J., Keselman, A., & Kaplan, D. (2000). The development of cognitive skills to support inquiry learning. Cognition and Instruction, 18(4), 495-523.
  • Loxley, P., Dawes, L., Nicholls, L., & Dore, B. (2016). İlköğretimde eğlendiren ve anlamayı geliştiren fen öğretimi. (Çev. Türkmen, H., Sağlam, M. ve Pekmez, E. Ş.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • MEB. (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB. (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Miklíková, H. (2018). Feeling-thinking balance and inquiry learning (Master of thesis). University of Twente, Faculty of Behavioral, Management & Social Sciences, Enschede.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (Second Edition). London: SAGE.
  • Niemi, Hh., Niu, S., Vivitsou, M., & Li, B. (2018). Digital storytelling for twenty-first-century competencies with math literacy and student engagement in China and Finland. Contemporary Educatıonal Technology, 9(4), 331-353. https://doi.org/10.30935/cet.470999
  • Öz, R. (2015). Araştırma ve sorgulamaya dayalı etkinliklerle desteklenmiş bilim merkezi uygulamalarının 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, bilim okuryazarlıklarına ve sorgulayıcı düşünme becerilerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özer, M. (2019). Teknoloji destekli araştırma sorgulamaya dayalı fen öğretiminin etkililiğinin değerlendirilmesi: Işık ve ses örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Giresun Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Giresun.
  • Öztürk, M. (2008). John Dewey’in eğitim felsefesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Robin, B. R. (2008). Digital storytelling: A powerful technology tool for the 21st century classroom. Theory Into Practice, 47(3), 220-228.
  • Sadeh, I., & Zion, M. (2012). Which type of inquiry project do high school biology students prefer: Open or guided?. Research in Science Education, 42, 831-848.
  • Sağlamer Yazgan, B. (2013). Araştırmaya dayalı sınıf dışı laboratuar etkinliklerinin öğrencilerin araştırma-sorgulama becerilerine ve çevreye karşı tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Sangkala, N. R., & Doorman, L. M. (2019). The influence of inquiry-based learning on Indonesian students’ attitude towards science. Journal of Physics: Conference Series, 1321. doi:10.1088/1742-6596/1321/3/032123
  • Saylan Kırmızıgül, A. (2019). Fen eğitiminde bilgisayar destekli, etkinlik temelli ve sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımlarının karşılaştırılması (Yayımlanmamış doktora tezi). Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Senemoğlu, N. (2012). Gelişim öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem.
  • Smilack, J. G. (2013). Steeped in history, light on technology: A genre analysis of digital storytelling guidebooks (Unpublished master thesis). University of Colorado, United States.
  • Şentürk, M. (2018). Mobil artırılmış gerçeklik uygulamalarının yedinci sınıf “Güneş sistemi ve ötesi” ünitesinde kullanılmasının öğrencilerin akademik başarı, motivasyon, fene ve teknolojiye yönelik tutumlarına etkisinin Solomon dört gruplu modelle incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.
  • Tatar, N. (2006). İlköğretim fen eğitiminde araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının bilimsel süreç becerilerine, akademik başarıya ve tutuma etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Toma, R. B. (2021). Effect of confirmation and structured inquiry on attitudes toward school science. School Science and Mathematics, 122, 16-23. https://doi.org/10.1111/ssm.12505
  • Trautmann, N., MaKinster, J., & Avery, L. (2004, April). What makes inquiry so hard? (And why is it worth it?). Paper presented at the annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Vancouver, BC, Canada.
  • Tuan, H.-L., Chin, C.-C., Tsai, C.-C., & Cheng, S.-F. (2005). Investigating the effectiveness of inquiry instruction on the motivation of different learning styles students. International Journal of Science and Mathematics Education, 3, 541-566.
  • Uysal, M. G., & Bostan Sarıoğlan, A. (2020). Teknoloji entegrasyonlu sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının ortaokul öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisi: Güneş tutulması örneği. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(44), 863-885.
  • Valkanova, Y., & Watts, M. (2007). Digital story telling in a science classroom: Reflective self‐learning (RSL) in action. Early Child Development and Care, 177(6-7), 793-807. doi: 10.1080/03004430701437252
  • van Joolingen, W. R., de Jong, T., & Dimitrakopoulout, A. (2006). Issues in computer supported inquiry learning in science. Journal of Computer Assisted Learning, 23, 111-119.
  • Waight, N., & Abd-El-Khalick, F. (2007). The impact of technology on the enactment of “inquiry” in a technology enthusiast’s sixth grade science classroom. Journal of Research in Science Teaching, 44(1), 154-182.
  • Xin, F., & Enshan, L. (2016). Using WISE materials to design an inquiry-based curriculum with the 5E instructional model. The American Biology Teacher, 78(3), 208-219. doi: 10.1525/abt.2016.78.3.208
  • Yanpar Yelken, T. (2015). Öğretim teknolojileri ve mateyal tasarımı. Ankara: Anı.
  • Yavuz Konokman, G., & Yanpar Yelken, T. (2016). Preparing digital stories through the inquiry-based learning approach: Its effect on prospective teachers’ resistive behaviors toward research and technology-based instruction. Educational Sciences: Theory & Practice, 16(6), 2141-2165.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Zion, M., & Mendelovici, R. (2012). Moving from structured to open inquiry: Challenges and limits. Science Education International, 23(4), 383-399.
Toplam 75 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Berika Kansoy 0000-0003-3352-9376

Ayşe Sert Çıbık 0000-0001-9648-3593

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Berika Kansoy, M., & Sert Çıbık, A. (2022). Investigation of the effect of guided inquiry approach supported by digital stories on attitude towards inquiry. Journal of Educational Technology and Online Learning, 5(3), 600-618. https://doi.org/10.31681/jetol.1110578


22029

JETOL is abstracted and indexed by ERIC - Education Resources Information Center.