Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of Out-Of-School Learning Environments On Health, Development and Sustainable Development Awareness of 4-6 Years Old Children

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 87 - 124, 30.06.2021

Öz

Out-of-school learning environments are thought to be effective in guiding individuals to explore, research, and claim modern and historical knowledge in order to raise awareness of sustainable development. The effective use of these environments, especially in the pre-school period, not only supports the development of many skills but also contributes to the development of sustainable development awareness. In the study, considering this importance of out-of-school learning environments, it was aimed to examine the opinions of pre-school prospective teachers about the effects of out-of-school learning environments on children's development, health and sustainable development awareness. In accordance with this purpose; the survey method was used in the research. The sample consists of a total of 206 pre-service teachers who volunteer to participate in the research from the first, second, third and fourth grade of Preschool Education Program, Fatih Faculty of Education in Trabzon University. 185 of the participants are women and 21 of them are men. “The Opinion Form About Out-of-School Learning Environments” (ODÖGBEF) and semi-structured interviews were used as data collection tools. The data were analyzed using content analysis. As a result, it has been observed that as the grade level increases, prospective teachers' awareness of out-of-school environments increases. While all the prospective teachers stated that the out-of-school/classroom environments positively affected the child in terms of developmental; only first grade prospective teachers stated that there would be problems in terms of hygiene.
As the grade level increases, the number of prospective teachers who think that children should go out-of-school/classroom environments with the same frequency every season is also increasing. While teacher candidates express similar views to the advantages and disadvantages of out-of-school/class environments for teachers and children, they also think that the Preschool Education Program does not encourage teachers to use out-of-school environments as learning environments.

Kaynakça

  • Ay, T. ve Erbasan, Ö. (2016). Sınıf öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarından yararlanmaya ilişkin görüşleri. Journal of Education and Future, 10, 35-50. Caner, Ö. (2019). Öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamlarında sürdürülebilir çevre eğitimine yönelik tutumları.Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.

Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının 4-6 Yaş Çocuklarının Sağlığı, Gelişimi ve Sürdürülebilir Kalkınma Bilinci Üzerindeki Etkileri

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 87 - 124, 30.06.2021

Öz

Sürdürülebilir kalkınma bilincini kazandırmak için bireyleri keşfetmeye, araştırmaya, modern ve tarihsel bilgiye sahip çıkmaya yönlendirmede okul dışı öğrenme ortamlarının etkili olduğu düşünülmektedir. Özellikle okul öncesi dönemdeki eğitim sürecinde bu ortamların etkili bir şekilde kullanılması birçok becerinin gelişimine destek olduğu gibi sürdürülebilir kalkınma bilincinin gelişmesine de katkı sağlamaktadır. Araştırmada, okul dışı öğrenme ortamlarının bu önemi göz önüne alınarak, okul öncesi öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamlarının çocukların gelişimine, sağlığına ve sürdürülebilir kalkınma bilincine etkileri hakkında görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında; araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu; Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Eğitim Programı birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıftan araştırmaya katılmaya gönüllü toplam 206 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcıların 185’i kadın, 21’i erkektir. Veri toplama aracı olarak, “Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüş Belirleme Formu (ODÖGBEF)” ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak, sınıf kademesi arttıkça öğretmen adaylarının okul dışı ortamlara yönelik farkındalıklarında artış olduğu gözlenmiştir. Tüm öğretmen adayları okul/sınıf dışı ortamların gelişimsel açıdan çocuğu olumlu etkilediğini belirtmişken; hijyen açısından problem yaşanacağını sadece 1. sınıf öğretmen adayları belirtmiştir. Sınıf kademesi arttıkça çocukların her mevsim aynı sıklıkta okul/sınıf dışı ortamlara çıkması gerektiğini düşünen öğretmen adaylarının sayısı da artmaktadır. Öğretmen adayları okul/sınıf dışı ortamların öğretmen ve çocuk açısından avantaj ve dezavantajlarına benzer görüşler belirtirken aynı zamanda Okul Öncesi Eğitim Programı’nın okul dışı ortamların öğrenme ortamı olarak kullanımına öğretmenleri yeteri kadar teşvik etmediğini düşünmektedirler. 

Kaynakça

  • Ay, T. ve Erbasan, Ö. (2016). Sınıf öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarından yararlanmaya ilişkin görüşleri. Journal of Education and Future, 10, 35-50. Caner, Ö. (2019). Öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamlarında sürdürülebilir çevre eğitimine yönelik tutumları.Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Beyza Daş

Ayşegül Aslan

Edanur Yadigaroğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Daş, B., Aslan, A., & Yadigaroğlu, E. (2021). Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının 4-6 Yaş Çocuklarının Sağlığı, Gelişimi ve Sürdürülebilir Kalkınma Bilinci Üzerindeki Etkileri. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 6(1), 87-124.