BibTex RIS Kaynak Göster

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖZÜNDEN NÜKLEER ENERJİ

Yıl 2013, Cilt: 14 Sayı: 3, 175 - 193, 01.08.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı; Erciyes Üniversitesi ve Ahi Evran Üniversitesi fen bilgisi öğretmenliği 3. sınıfında okuyan öğretmen adaylarının nükleer enerji ile ilgili düşüncelerini belirlemektir. Araştırmanın amacına yönelik verileri elde edebilmek için görüşme türlerinden biri olan yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Erciyes ve Ahi Evran Üniversitelerinin eğitim fakültelerinde 3. sınıfta öğrenim gören 10 Fen ve Teknoloji öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada öğretmen adaylarının nükleer enerji ile ilgili düşüncelerini öğrenmek adına araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılmıştır. Adaylar nükleer santraller ile ilgili gerekli önlemlerin alınmadığını ve çevreye zararlı maddelerin yayıldığını ayrıca ileriye dönük olarak gerekli önlemler alınmadığı takdirde nükleer atıkların yer altı sularına karışacağını ve nükleer santral kazalarında radyoaktif maddelerin sızacağını düşünmektedir. Bu çalışma ile ilgili olarak ilgi çekici başka bir sonuç ise öğretmen adayları nükleer santrallerin yaydıkları radyoaktif atıkların canlılar için tehlike arz ettiğini ve bölgede yaşayan bebek ve çocuklarda kanserlere sebep olduğunu düşünmektedirler.

Kaynakça

  • Ambusaidi, A., Boyes, E., Stanisstreet M., Taylor., N. (2012). Omani pre-service science teachers’ views about global warming: Beliefs about actions and willingness to act, International Journal of Environmental & Science, 7(2), 233-251.
  • Atila, B. (2004) Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Nükleer Konulardaki Bilgi Birikimi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 100s.
  • Ateş, H. (2013) Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Nükleer Enerji Hakkındaki Düşünceleri, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kayseri, 105s.
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi Teknikler ve Örnek Çalışmalar. Ankara. Siyasal Kitabevi 3, 12-15.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö, A., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara; Pegem Yayıncılık, 14. Baskı.
  • İskender, S., (2005). Türkiye’de ve Dünya’da Enerji & Nükleer Enerji Gerçeği. Türkiye Teknik Elemanlar Vakfı Yayınları, Ankara, 273 s.
  • Karagöz, C. (2007). Kimya öğretmen adaylarının nükleer enerjiye karsı ilgi ve tutumları, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 97s.
  • Kılınç, A., Boyes, E., Stanisstreet, M. (2012). Exploring students’ ideas about risks and benefits of nuclear power using risk perception theories. J Sci Educ Technol.
  • Lewisbeck, M., Bryman, A., Liao, T. M. (2004). Social Science Research Methods. The SAGE Publications.
  • Miles, M. B. and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: an expande sourcebook. (2nd edition). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Özdemir, Ç., Çobanoğlu, E. O. (2008). Türkiyede Nükleer Santrallerin Kurulması ve Nükleer Enerji Kullanumu Konusundaki Öğretmen Adaylarının Tutumları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 218-232
  • Pagnamenta R. (2009). Nuclear power needed to fill energy gap. Kılınç vd 2012’den aktarılmıştır.
  • Ratcliffe, M, Grace M (2003). Science education for citizenship. Open University Press, Maidenhead.
  • Ulutas B. H (2005) Determination of the appropriate energy policy for Turkey. Energy 30, 1146–1161. Web 1: http://www.nukleer.web.tr, (Erişim tarihi: Nisan 2013).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. basım). Ankara, Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, M., Örnek, İ. (2007). Enerjide Son Seçim: Nükleer Enerji, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (1), 32-44.

Pre-Service Science Teachers' Perspective about Nuclear Energy

Yıl 2013, Cilt: 14 Sayı: 3, 175 - 193, 01.08.2013

Öz

The purpose of this study is to investigate what pre-service science teachers who are juniors think about benefits and risks of nuclear energy. In this research, as research model, qualitative research method was applied. In order to obtain qualitative data, semi-structured interview technique which is a kind of interview was used. So as to collect qualitative data, 7 open-ended questions and to elaborate under these questions some questions were asked to pre-service teachers. 6 pre-service teachers from Ahi Evran University and 4 pre-service teachers from Erciyes University were contacted. When the results are examined, they think that there is no enough measure and nuclear power plants spread toxic substance over environment. Additionally, in the future if precautions are not taken, they believe nuclear waste and radioactive substances may leak out groundwater or environment on possible nuclear accidents. There is another case of interest in relation to work, pre-service teachers suppose that power plants which emit radioactive waste pose a danger to living organisms and cause cancers in infants and children living in the area

Kaynakça

  • Ambusaidi, A., Boyes, E., Stanisstreet M., Taylor., N. (2012). Omani pre-service science teachers’ views about global warming: Beliefs about actions and willingness to act, International Journal of Environmental & Science, 7(2), 233-251.
  • Atila, B. (2004) Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Nükleer Konulardaki Bilgi Birikimi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 100s.
  • Ateş, H. (2013) Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Nükleer Enerji Hakkındaki Düşünceleri, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kayseri, 105s.
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi Teknikler ve Örnek Çalışmalar. Ankara. Siyasal Kitabevi 3, 12-15.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö, A., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara; Pegem Yayıncılık, 14. Baskı.
  • İskender, S., (2005). Türkiye’de ve Dünya’da Enerji & Nükleer Enerji Gerçeği. Türkiye Teknik Elemanlar Vakfı Yayınları, Ankara, 273 s.
  • Karagöz, C. (2007). Kimya öğretmen adaylarının nükleer enerjiye karsı ilgi ve tutumları, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 97s.
  • Kılınç, A., Boyes, E., Stanisstreet, M. (2012). Exploring students’ ideas about risks and benefits of nuclear power using risk perception theories. J Sci Educ Technol.
  • Lewisbeck, M., Bryman, A., Liao, T. M. (2004). Social Science Research Methods. The SAGE Publications.
  • Miles, M. B. and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: an expande sourcebook. (2nd edition). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Özdemir, Ç., Çobanoğlu, E. O. (2008). Türkiyede Nükleer Santrallerin Kurulması ve Nükleer Enerji Kullanumu Konusundaki Öğretmen Adaylarının Tutumları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 218-232
  • Pagnamenta R. (2009). Nuclear power needed to fill energy gap. Kılınç vd 2012’den aktarılmıştır.
  • Ratcliffe, M, Grace M (2003). Science education for citizenship. Open University Press, Maidenhead.
  • Ulutas B. H (2005) Determination of the appropriate energy policy for Turkey. Energy 30, 1146–1161. Web 1: http://www.nukleer.web.tr, (Erişim tarihi: Nisan 2013).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. basım). Ankara, Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, M., Örnek, İ. (2007). Enerjide Son Seçim: Nükleer Enerji, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (1), 32-44.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hüseyin Ateş

Murat Saraçoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ateş, H., & Saraçoğlu, M. (2013). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖZÜNDEN NÜKLEER ENERJİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3), 175-193.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124