Bu çalışmanın amacı T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan 2017 yılı Taslak Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı'nda yer alan kazanımların yenilenmiĢ Bloom taksonomisinin bilgi ve bilişsel süreç boyut basamaklarına göre hangi basamaklarda olduklarını tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda çalışma, nitel araĢtırma metodolojisi içerisinde yer alan doküman incelemesi kullanılarak gerçekleĢtirilmiĢtir. Taslak Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim programında yer alan 129 kazanım betimsel analiz kullanılarak incelenmiĢtir. Verilerin analizinde güvenirlik hesaplamaları yapılmış ve güvenirlik katsayıları .70‟den büyük bulunmuĢtur. Analiz bulgu- larına göre 2017 Taslak Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı kazanımlarının bilgi boyutlarına homojen olarak dağılmadığı tespit edilmiĢtir. Bilgi boyutunda; en çok kavramsal bilgi düzeyinde kaza- nıma, en az ise üstbiliĢsel bilgi düzeyinde kazanıma yer verildiği belirlenmiĢtir. Ayrıca kazanımların genel olarak biliĢsel süreç boyutu basamaklarına da homojen olarak dağılmadığı belirlenmiĢtir. BiliĢsel süreç boyutunda; en çok anlama düzeyinde kazanıma, en az ise değerlendirme düzeyinde kazanıma yer verildiği belirlenmiĢtir. Taslak Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı kazanımlarında üst düzey biliĢsel süreç boyutlarına ve öğrenci öğrenmelerini aktif kılıcı üst düzey bilgi boyutuyla ilgi kazanımlara yeteri kadar yer verilmediği sonucuna ulaĢılmıĢtır.
YenilenmiĢ Bloom Taksonomisi Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı Kimya Dersi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |