Bu çalışmanın amacı; ölçme ve değerlendirme dersinin uzaktan öğretime dayalı
problem tabanlı öğrenmeye göre nasıl düzenlenebileceğini göstermek ve bu
yönteme göre düzenlenen derse karşı öğrenci tutumlarını belirlemektir.
Araştırma, nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması ile
gerçekleştirilmiştir. Eylem araştırması döngüsü üç aşamadan oluşmuştur. Dersin
tasarımı “problem tabanlı öğrenme” anlayışına uygun olarak yapılandırılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde “amaçlı örnekleme” yöntemi
kullanılmıştır. Çalışma grubunu; Türkiye’de bir devlet üniversitesinde Okul
Öncesi Öğretmenliği bölümünde lisans eğitimi alan 48 üçüncü sınıf öğrencisi
oluşturmuştur. Öğrencilerden 38’i kız, 10’u ise erkektir. Verilerin
toplanmasında; “Süreç Değerlendirme Formu” ve “Öğrenci Mektupları”
kullanılmıştır. Veriler içerik analizi yaklaşımı ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin
sürecin başında dersin tasarımına yönelik olumsuz görüşleri olduğu, bu
görüşlerin süreç boyunca azaldığı belirlenmiştir. Süreç boyunca öğrencilerin
problem tabanlı öğrenmeye karşı tutumlarının olumlu yönde değişim gösterdiği
sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin iletişim platformlarından, iletişim
zamanlarından ve iletişimin niteliğinden şikâyet ettikleri görülmüştür. Zamanla
öğrencilerin sürece adapte olduğu, iletişimle ilgili olumsuz düşüncelerin oldukça
azaldığı, uzaktan eğitim sürecinde yapılan canlı derslerin öğrencilerin derse ve
problem çözmeye karşı tutumlarını olumlu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
Problem tabanlı öğrenme modelinin Ölçme ve Değerlendirme dersinin
gerektirdiği bütün bilgi ve becerilerin kazanılmasında etkili olduğu sonucuna
ulaşılmıştır
eylem araştırması öğrenci görüşleri ölçme ve değerlendirme dersi Problem tabanlı öğrenme uzaktan öğretim
The aim of this study is to show how the measurement and evaluation course can
be organized according to problem-based learning model based on distance
education and to determine the attitudes of students towards the course organized
according to this approach. The research was carried out with action research
designs. Research consisted of three action phases. Each action phase was
arranged to include four problem solutions. The "purposeful sampling" method
was used to determine the study group of the research. The study group consisted
of 48 third-year undergraduate students in the Pre-School Teaching Department
of a state university in Turkey. 38 of the students were girls and 10 were boys.
The design of the course is structured with the "problem-based learning"
approach. In data collection "Process Evaluation Form" and "Student Letters"
were used. Data analyses were carried out by the content analysis method. It was
determined that the students had negative opinions about the design of the course
at the beginning of the process, and it was concluded that students' opinions
towards problem-based learning changed positively throughout the process. It
was concluded that the students complained about the communication platforms,
times and quality.
Problem-based learning measurement and evaluation course distance learning student attitudes action research
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler - Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 2 |