BibTex RIS Kaynak Göster

1950 ve 1980 Yılları Arasında Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Alanında Görülen Temel Eğilimler

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 4, 83 - 91, 23.07.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, 1950 ve 1980 yılları arasında Türkiye’de öğretmen yetiştirme alanında görülen temel eğilimlerin belirlenmesi ve günümüz öğretmen yetiştirme uygulamalarına ışık tutmasıdır. Tarama modeliyle gerçekleştirilen bu araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Konuya ilişkin bulunan makaleler, hazırlanan raporlar ve hükümet programları doküman analizi yöntemiyle amaca uygun olarak incelenmiştir. Araştırma sonunda 1950 ve 1980 yılları arasında Türkiye’de öğretmen yetiştirme alanında İlköğretmen Okullarının, Yüksek Öğretmen Okullarının ve Eğitim Enstitülerinin önemli görevler gördüğü, bu kurumların ise sık olarak hükümet değişiklikleri, ülkenin koalisyon hükümetleri yönetilmesi gibi nedenlerle sağlam bir politikanın oluşturulamadığı görülmüştür

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (2007). Türk Eğitim Tarihi, 11. Baskı, Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Avşar, N. G. (2007). Türkiye millî eğitim sisteminde 1963-1980 ile 1980-2006 yılları arasında öğretmen yetiştirme ve atama politikalarının değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Aydemir, T. (1966). Talat Aydemir konuşuyor, İstanbul.
  • Duman, T. (1991). Türkiye’de ortaöğretime öğretmen yetiştirme, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Eğitim Milli Komisyonu (1960). Eğitim milli komisyonu raporu, İstanbul: Millî Eğitim Basımevi.
  • Gelişli, Y. (2006). Öğretmen yetiştirmede Ankara Yüksek Öğretmen Okulu uygulaması, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Karahan, N. (2008). Öğretmen Yetiştirme Düzeni ve Türkiye Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Öztürk, C. (1999). 75 yılda eğitim: Cumhuriyet döneminde öğretmen yetiştirme, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
  • Öztürk, C. (2004). 21. yüzyıl eşiğinde Türkiye’de öğretmen yetiştirme, İçinde 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi, Ed. Orhan Oğuz, Ayla Oktay, Halis Ayhan. 2. Baskı, İstanbul: Dem Yayınları.
  • Sözer, E. (1991). Türk Üniversitelerinde Öğretmen Yetiştirme Sistemlerinin Öğretmenlik Davranışlarını Kazandırma Yönünden Etkililiği, Eskişehir,
  • Taşdemirci, E. (1984). Cumhuriyet dönemi Türk millî eğitim politikasının ana evreleri üzerine tahlili ve mukayeseli bir araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.

Main Tendencies About Teacher Training in Turkey between 1950-1980 Years

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 4, 83 - 91, 23.07.2016

Öz

The main aim of this study is to determine the main tendencies about teacher training in Turkey between 1950-1980 and its reflections on today’s teacher training applications. Descriptive survey method was used in this study and some documents were analyzed by document analysis method. All the articles, reports and government programs related with the topic were reviewed through document analysis. In conclusion of the study it is seen that School for Primary School Teachers, School for Higher Education Teachers and Education Institutes played an important role on teacher training history of Turkey. It is also seen that frequent changes of governments and so many coalition governments resulted in an unstable policy through teacher training policy in Turkey.

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (2007). Türk Eğitim Tarihi, 11. Baskı, Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Avşar, N. G. (2007). Türkiye millî eğitim sisteminde 1963-1980 ile 1980-2006 yılları arasında öğretmen yetiştirme ve atama politikalarının değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Aydemir, T. (1966). Talat Aydemir konuşuyor, İstanbul.
  • Duman, T. (1991). Türkiye’de ortaöğretime öğretmen yetiştirme, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Eğitim Milli Komisyonu (1960). Eğitim milli komisyonu raporu, İstanbul: Millî Eğitim Basımevi.
  • Gelişli, Y. (2006). Öğretmen yetiştirmede Ankara Yüksek Öğretmen Okulu uygulaması, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Karahan, N. (2008). Öğretmen Yetiştirme Düzeni ve Türkiye Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Öztürk, C. (1999). 75 yılda eğitim: Cumhuriyet döneminde öğretmen yetiştirme, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
  • Öztürk, C. (2004). 21. yüzyıl eşiğinde Türkiye’de öğretmen yetiştirme, İçinde 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi, Ed. Orhan Oğuz, Ayla Oktay, Halis Ayhan. 2. Baskı, İstanbul: Dem Yayınları.
  • Sözer, E. (1991). Türk Üniversitelerinde Öğretmen Yetiştirme Sistemlerinin Öğretmenlik Davranışlarını Kazandırma Yönünden Etkililiği, Eskişehir,
  • Taşdemirci, E. (1984). Cumhuriyet dönemi Türk millî eğitim politikasının ana evreleri üzerine tahlili ve mukayeseli bir araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA64JT77NF
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Güçlü

Yayımlanma Tarihi 23 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Güçlü, M. (2016). Main Tendencies About Teacher Training in Turkey between 1950-1980 Years. OPUS International Journal of Society Researches, 3(4), 83-91.