BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenlerinin Ev Ödevi Verme Kriterleri

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 1 - 15, 01.01.2019

Öz

Eğitim öğrencinin okul dışında geçirdiği zamanlarda da devam etmektedir. Öğrencilerin okul dışındaki zamanlarını verimli değerlendirmesi, sorumluluk bilinci geliştirmesi ve bireysel olarak okulda öğrendikleri konulara yönelik araştırma yapması ev ödevinin amaçlarındandır. Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin ev ödevi verme kriterlerini öğretmen görüşlerine göre incelemesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu İstanbul ili Kadıköy ilçesindeki ilkokullarda görevli 11 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış soru formları yoluyla yüz yüze görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiş ve anlamlı hale getirilmiştir. Araştırma bulguları incelendiğinde sınıf öğretmenlerinin ev ödevlerini öğrencilerin tekrar, pekiştirme, sorumluluk ve araştırma becerilerini geliştirme amaçlı verdikleri anlaşılmıştır. Araştırmaya katılan tüm öğretmenlerin MEB’in tatilde ödev vermeyin önerisini olumlu karşıladıkları, genelde öğrencilerine günübirlik ödevler verdikleri, sınıftaki tüm öğrencilere aynı ödevleri verdikleri, ödevini yapmayan öğrencilere ödevlerini gün içinde okulda yaptırdıkları ve ödev konusunda ailelerden yardım istemedikleri anlaşılmıştır

Kaynakça

  • Albayrak, M., Sağlam, S., Berber, K. ve Büyükkasap, E. (2002). ‘Öğretmenlerin Ders Dışı Etkinliklerine Yaklaşımları.’ Kastamonu Eğitim Dergisi. 10(2), 333-338.
  • Acar, E., Ersoy, E., Eser, N., & Vural, R. A. (2013). İlkokul 2. sınıf matematik dersi kapsamında verilen ev ödevlerinin incelenmesi. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 30(2), 48-85.
  • Arends, Richard. (1991). Learning to Teach. Second Edition. McGraw-Hill Book Company Inc.
  • Bempechat, J. (2004). The motivational benefits of homework: A social-cognitive perspective. Theoryin to practice, 43(3), 189-196.
  • Bryan, T.,& Sullivan-Burstein, K. (1997). Homework how-to's. Teaching Exceptional Children, 29(6), 32-37.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Cooper, H. (1989). Synthesis of research on homework. Educational Leadership, 47(3),85-91.
  • Cooper, H. (2001). Homework forAll-In Moderation. Educational Leadership. 58 (7), 34-38.
  • Creemers, B. P. M. (1994). The Effective Classroom. London ; New York, NY : Cassell.
  • Ektem, S. I..& Yıldız, B. S. (2017). İngilizce ev ödevlerine yönelik öğretmen görüşleri.Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26(3), 78-91.
  • Epstein, J. L. (1988). Homework practices, achievements, and behaviors of elementary school students. https://eric.ed.gov/?id=ED301322 adresinden 15/02/2019 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Falch, T. &Ronning, M. (2012). Homework assignment and stud entachievement in OECD countries. Discussion Papers-Statistics Norway Research department. 711, 3-32.
  • Foyle, H.C. &Bailey, G.D. (1986). Homework: The Human Relations Bridge Between School and Home. 41st Annual Conference of the Association for Supervision and Curriculum Development, California.2-13.
  • Forster, K. (2000). Homework: A bridge too far?, Issues In Educational Research, 10(1), 21-37.
  • Gümüşeli, A. İ. (2004). Ailenin Katılım ve Desteğinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Okullar Birliği Bülteni, 2(6) 14-17.
  • Gün, H. (1995). Eğitim Öğretimde Program-Öğretmen-Ödev Üçlüsü. Çağdaş Eğitim. Eylül, 41-43.
  • Gündoğan Özben, B. (2006). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersindeki Başarılarına Ev Ödevi Çalışmalarının Etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • İleri, S. A. (2013). TOBB ETÜ Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Ödevlere Karşı Tutumu ve Verilen Ödevlerin Öğrenci Başarısına Etkisi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kapkıran, Ş.,& Kıran, H. (1999). Ev ödevinin öğrencinin akademik başarısına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(5), 54-60.
  • Kaplan, G. (2018). Ortaokul Öğrencilerine Verilen Matematik Ödevleri Hakkında Öğrenci, Öğretmen ve Veli Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kralovec, E. ve Buell, J. (2001). End Homework Now. Educational Leadership. 58 (7), 39-42.
  • Kouzma, N. M.,& Kennedy, G. A. (2002). Homework, stress, and mood disturbance in seniorhigh school students. Psychological Reports, 91, 1, 193-8.
  • Kralovec, E. &Buell, J. (2001). End Homework Now. Educational Leadership. 58 (7), 39-42.
  • Öcal, S. (2009). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Ev Ödevlerine Yönelik Tutumlarının Oluşmasında Ailelerin ve Öğretmenlerin Rolü,Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi.
  • Şahin, Ç.,&Altınbay, Y. (2008). İlköğretimde ev ödevlerine yönelik etüt çalışmaları: Kavramsal bir analiz. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 41-52.
  • Şen, Ş. ve Gülcan, M. G. (2012). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda verilen ev ödevleri konusunda veli görüşleri. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı: 29, s.29-41
  • Üstünel, M. F. (2016). Ödevin Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması, Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Tan, Ş. ve Erdoğan, A. (2004). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme.Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Trautwein, U. & Köller, O. (2003). The relationship between homework and achievement – Still much of a mystery. Educational Psychology Review, 15, 2, 115-145.
  • Turanlı, A. S. (2007). Gerçek bir ikilem: Ödev vermek ya da vermemek. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 136-154.
  • Yeşilyurt, S. (2006). ‘Lise Öğrencilerinin Biyoloji derslerinde Verilen Ev Ödevlerine karşı Tutumları Üzerine Bir Çalışma.’ Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi. 8(1), 37-53.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. Eğitim ve Bilim, 23(112), 7-16.

Criteria of Assigning Homework by Classroom Teacher

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 1 - 15, 01.01.2019

Öz

The education continues at time when the student even spent outside of the school. The major aims of the homeworks for the students are to efficiently increase the value of their time outside of the school, to develop a sense of responsibility and conduct individual research on the subjects they have learned in school. The purpose of this study is to examine the criteria for assigning homework by classroom teacher. The study group consisted of 11 classroom teachers working in primary schools in Kadıköy, Istanbul. In this qualitative research, interview technique was used. Data were collected through faceto-face interviews with semi-structured questionnaires. The collected data were analyzed and made meaningful by using content analysis method. When the research findings were examined, it was found out the classroom teachers assigned homework to improve the students' repetition, reinforcement, responsibility and research skills. It was understood that all teachers who participated in the study have positive attitudes toward not assigning homework on vacation recommended by Ministry of education. In general, teachers assign daily homeworks to the students, and assign the same hoemeworks to all students in the class. Classroom teachers also claim that the students who do not do homeworks mostly not getting helps from parents

Kaynakça

  • Albayrak, M., Sağlam, S., Berber, K. ve Büyükkasap, E. (2002). ‘Öğretmenlerin Ders Dışı Etkinliklerine Yaklaşımları.’ Kastamonu Eğitim Dergisi. 10(2), 333-338.
  • Acar, E., Ersoy, E., Eser, N., & Vural, R. A. (2013). İlkokul 2. sınıf matematik dersi kapsamında verilen ev ödevlerinin incelenmesi. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 30(2), 48-85.
  • Arends, Richard. (1991). Learning to Teach. Second Edition. McGraw-Hill Book Company Inc.
  • Bempechat, J. (2004). The motivational benefits of homework: A social-cognitive perspective. Theoryin to practice, 43(3), 189-196.
  • Bryan, T.,& Sullivan-Burstein, K. (1997). Homework how-to's. Teaching Exceptional Children, 29(6), 32-37.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Cooper, H. (1989). Synthesis of research on homework. Educational Leadership, 47(3),85-91.
  • Cooper, H. (2001). Homework forAll-In Moderation. Educational Leadership. 58 (7), 34-38.
  • Creemers, B. P. M. (1994). The Effective Classroom. London ; New York, NY : Cassell.
  • Ektem, S. I..& Yıldız, B. S. (2017). İngilizce ev ödevlerine yönelik öğretmen görüşleri.Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26(3), 78-91.
  • Epstein, J. L. (1988). Homework practices, achievements, and behaviors of elementary school students. https://eric.ed.gov/?id=ED301322 adresinden 15/02/2019 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Falch, T. &Ronning, M. (2012). Homework assignment and stud entachievement in OECD countries. Discussion Papers-Statistics Norway Research department. 711, 3-32.
  • Foyle, H.C. &Bailey, G.D. (1986). Homework: The Human Relations Bridge Between School and Home. 41st Annual Conference of the Association for Supervision and Curriculum Development, California.2-13.
  • Forster, K. (2000). Homework: A bridge too far?, Issues In Educational Research, 10(1), 21-37.
  • Gümüşeli, A. İ. (2004). Ailenin Katılım ve Desteğinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Okullar Birliği Bülteni, 2(6) 14-17.
  • Gün, H. (1995). Eğitim Öğretimde Program-Öğretmen-Ödev Üçlüsü. Çağdaş Eğitim. Eylül, 41-43.
  • Gündoğan Özben, B. (2006). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersindeki Başarılarına Ev Ödevi Çalışmalarının Etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • İleri, S. A. (2013). TOBB ETÜ Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Ödevlere Karşı Tutumu ve Verilen Ödevlerin Öğrenci Başarısına Etkisi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kapkıran, Ş.,& Kıran, H. (1999). Ev ödevinin öğrencinin akademik başarısına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(5), 54-60.
  • Kaplan, G. (2018). Ortaokul Öğrencilerine Verilen Matematik Ödevleri Hakkında Öğrenci, Öğretmen ve Veli Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kralovec, E. ve Buell, J. (2001). End Homework Now. Educational Leadership. 58 (7), 39-42.
  • Kouzma, N. M.,& Kennedy, G. A. (2002). Homework, stress, and mood disturbance in seniorhigh school students. Psychological Reports, 91, 1, 193-8.
  • Kralovec, E. &Buell, J. (2001). End Homework Now. Educational Leadership. 58 (7), 39-42.
  • Öcal, S. (2009). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Ev Ödevlerine Yönelik Tutumlarının Oluşmasında Ailelerin ve Öğretmenlerin Rolü,Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi.
  • Şahin, Ç.,&Altınbay, Y. (2008). İlköğretimde ev ödevlerine yönelik etüt çalışmaları: Kavramsal bir analiz. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 41-52.
  • Şen, Ş. ve Gülcan, M. G. (2012). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda verilen ev ödevleri konusunda veli görüşleri. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı: 29, s.29-41
  • Üstünel, M. F. (2016). Ödevin Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması, Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Tan, Ş. ve Erdoğan, A. (2004). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme.Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Trautwein, U. & Köller, O. (2003). The relationship between homework and achievement – Still much of a mystery. Educational Psychology Review, 15, 2, 115-145.
  • Turanlı, A. S. (2007). Gerçek bir ikilem: Ödev vermek ya da vermemek. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 136-154.
  • Yeşilyurt, S. (2006). ‘Lise Öğrencilerinin Biyoloji derslerinde Verilen Ev Ödevlerine karşı Tutumları Üzerine Bir Çalışma.’ Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi. 8(1), 37-53.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. Eğitim ve Bilim, 23(112), 7-16.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Birol Susam

Mehmet Kaan Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

IEEE B. Susam ve M. K. Demir, “Sınıf Öğretmenlerinin Ev Ödevi Verme Kriterleri”, Researcher, c. 7, sy. 2, ss. 1–15, 2019.
  • Yayın hayatına 2013 yılında başlamış olan "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS) dergisi, 2020 Ağustos ayı itibariyle "Researcher" ismiyle Ankara Bilim Üniversitesi bünyesinde faaliyetlerini sürdürmektedir.
  • 2021 yılı ve sonrasında Mühendislik ve Fen Bilimleri alanlarında katkıda bulunmayı hedefleyen özgün araştırma makalelerinin yayımlandığı uluslararası indeksli, ulusal hakemli, bilimsel ve elektronik bir dergidir.
  • Dergi özel sayılar dışında yılda iki kez yayımlanmaktadır. Amaçları doğrultusunda dergimizin yayın odağında; Endüstri Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği ve Elektrik Elektronik Mühendisliği alanları bulunmaktadır.
  • Dergide yayımlanmak üzere gönderilen aday makaleler Türkçe ve İngilizce dillerinde yazılabilir. Dergiye gönderilen makalelerin daha önce başka bir dergide yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekmektedir.