BibTex RIS Kaynak Göster

In-servıce traınıng for prıvate sector currıculum evaluatıon (organızatıons ın Qualıty evaluatıon sample of the auditor currıculum)

Yıl 2011, Sayı: 3, 83 - 103, 01.04.2011

Öz

The purpose of the survey, ASAŞ Packaging Printing Industry and Trade Inc. staff applied to the "Establishment of Internal Quality Auditors' service training curriculum called reviews. The study group's work, "Establishment of Internal Quality Auditors"participating in-service training curriculum ASAŞ Packaging Printing Industry and Trade Inc. has established personnel. Research, Karacaoğlu (2002) developed by the Curriculum Evaluation Survey Participant Comment by experts and researchers with the help of the application and was developed pre_test and post_test. Research participants needed for certain types of information, the participants were collected with the help of information form. The survey consists of 28 research articles and surveys of the alpha reliability coefficient (a) 0.88 respectively. In research, as pre_test and post_test the success of the multiple-choice test consists of 20 substances have been developed in conjunction with field experts. To investigate the data obtained, is solved by using the SPSS curriculum. Participants'responses to the survey are interpreted under the lightness of the frequency, percentage and arithmetic of the results. Comparison unrelated t test, unrelated t test, Krusskall-Wallis H test and Mann-Whitney U test was used. Through research, work experience, with fewer than 7years and the participants, those 8 years and more, who are graduates from faculty are more successful than other participants. Applied service curriculum, was successful in winning the desired goals and the participants were determined to be very effective according to the opinion.ln research,trouble with performing the curriculum are identified and some proposals abaout them are brougt.

Kaynakça

  • Kısakürek, M.A. (1983),"Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Geliştirilmesi", Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Cilt: 16, Sayı 1'den Ayrı Baskı
  • Morris, L., L., Gibbon, T., F. (1978), How to Deal With Goals and Objectives? (Çev. Gürkan,T. ve Gözütok, F., D.) (1998), Hedef ve Kazanımlarla Nasıl Başederiz? Ankara: Pegem Yayınları
  • Sönmez, V. (1994), Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı, Ankara: Anı Yayıncılık
  • The State of Queensland (The Office of the Queensland School Curriculum Council) (2001), "Curriculum Evaluation", Studies of Society and Environment, Initial In-service Materials
  • Tyler, W. R. (1993), Basic Principles of Curriculum and Instruction. U.S.A.: The Universty of Chicago Press
  • Varış, F. (1997), Eğitimde Program Geliştirme, "Teoriler Teknikler" Ankara: Alkım Kitapçılık ve Yayıncılık, 7. Baskı
  • Yalın, H. İ., Hedges, L., Özdemir, S. (1996), Hizmet İçi Eğitim Program Geliştirme El Kitabı, Ankara: Milli Eğitim Basımevi

Özel sektörde hizmet içi eğitim programlarını değerlendirme (kuruluş içi kalite denetçisi programını değerlendirme örneği)

Yıl 2011, Sayı: 3, 83 - 103, 01.04.2011

Öz

Araştırmanın amacı, ASAŞ Ambalaj Baskı Sanayi ve Ticaret A.Ş. personeline uygulanan "Kuruluş İçi Kalite Denetçisi" adlı hizmet içi eğitim programını değerlendirmektir. Araştırma, bir durum çalışması şeklinde yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, "Kuruluş İçi Kalite Denetçisi" hizmet içi eğitim programına katılan ASAŞ Ambalaj Baskı Sanayi ve Ticaret A.Ş. personeli oluşturmuştur. Araştırma, Karaca-oğlu (2002) tarafından geliştirilen Katılımcı Görüşlerine Göre Program Değerlendirme Anketi ve araştırmacının uzman yardımı ile geliştirdiği öntest-sontest uygulaması ile gerçekleşmiştir. Araştırmada, katılımcılara ait gereksinim duyulan bazı bilgiler, katılımcı bilgi formu yardımıyla toplanmıştır. Araştırmada kullanılan anket 28 maddeden oluşmaktadır ve anketin alfa güvenirlik katsayısı (U) 0,88'dir. Araştırmada öntest ve sontest olarak uygulanan çoktan seçmeli 20 maddeden oluşan başarı testi, alan uzmanları ile birlikte geliştirilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler, SPSS programı kullanılarak çözümlenmiştir. Katılımcıların ankete verdikleri yanıtlar frekanslardan, yüzdelerden ve aritmetik ortalamalardan elde edilen sonuçlar ışığında yorumlanmıştır. Karşılaştırmalarda İlişkisiz t Testi, Krusskall-Wallis H Testi ve Mann-Whitney U Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, iş tecrübesi 7 yıl ve daha az olan katılımcılar, 8 yıl ve daha fazla olanlardan, fakülte mezunu olanlar diğer katılımcılardan daha başarılıdır. Uygulanan hizmet içi eğitim programının, kazanılması istenen hedefler doğrultusunda başarılı olduğu ve katılımcı görüşlerine göre oldukça etkili olduğu belirlenmiştir. Araştırmada, programın uygulanması ile ilgili sorunlar belirlenmiş ve bunlara ilişkin öneriler getirilmiştir.

Kaynakça

  • Kısakürek, M.A. (1983),"Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Geliştirilmesi", Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Cilt: 16, Sayı 1'den Ayrı Baskı
  • Morris, L., L., Gibbon, T., F. (1978), How to Deal With Goals and Objectives? (Çev. Gürkan,T. ve Gözütok, F., D.) (1998), Hedef ve Kazanımlarla Nasıl Başederiz? Ankara: Pegem Yayınları
  • Sönmez, V. (1994), Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı, Ankara: Anı Yayıncılık
  • The State of Queensland (The Office of the Queensland School Curriculum Council) (2001), "Curriculum Evaluation", Studies of Society and Environment, Initial In-service Materials
  • Tyler, W. R. (1993), Basic Principles of Curriculum and Instruction. U.S.A.: The Universty of Chicago Press
  • Varış, F. (1997), Eğitimde Program Geliştirme, "Teoriler Teknikler" Ankara: Alkım Kitapçılık ve Yayıncılık, 7. Baskı
  • Yalın, H. İ., Hedges, L., Özdemir, S. (1996), Hizmet İçi Eğitim Program Geliştirme El Kitabı, Ankara: Milli Eğitim Basımevi
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Cem Karacaoğlu

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Gönderilme Tarihi 16 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Karacaoğlu, Ö. C. (2011). Özel sektörde hizmet içi eğitim programlarını değerlendirme (kuruluş içi kalite denetçisi programını değerlendirme örneği). Verimlilik Dergisi(3), 83-103.

                                                                                                          23139       23140           29293

22408  Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.