BibTex RIS Kaynak Göster

The Issues That Teachers Encounter During Applicatıon of New Curricula (pp.45-58)

Yıl 2010, Cilt: 7 Sayı: 1, 45 - 58, 01.03.2010

Öz

Kaynakça

  • Anderson-Levitt, K. M. (2008). Globalization and Curriculum. In Connelly, F. M. The Sage Handbook of Curriculum and Instruction.
  • Gömleksiz, M.N. (2007). Yeni İlköğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. Eğitim Araştırmaları. (27), 69–82.
  • Gözütok, F. D. (2005). “Özensiz, altyapısı yetersiz bir program”. Öğretmen Dünyası Dergisi. Sayı: 298. 7–8
  • Gözütok, F. D., Akgün, Ö. E. ve Karacaoğlu, Ö. C. (2005). “İlköğretim Programlarının Öğretmen Yeterlikleri Açısından Değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. 17–40. Ankara: Sim Matbaası.
  • Jaques, D. (1985). Learning in Groups: New Patterns of Learning, Routledge: London
  • Karacaoğlu, Ö. C. (2006). “Türkiye’de Yeni Programların Anlayışı, Temelleri ve Eleştirilen Yönleri”. Türk Harb-İş Dergisi. Sayı: 222, 40–42.
  • MEB (2006). Programların Geliştirilmesini Gerekli Kılan Nedenler. Web (2006, Temmuz 11):
  • http://programlar.meb.gov.tr/prog_giris/prog_giris_1.html
  • Morphew, V. N. (2002) Chapter 1. Web-Based Learning and Instruction: A Constructivist Approach..1-15. in Web-Based Instructional Learning.
  • Perez, K. D. (2008). More Than 100 Brain-Friendly Tools and Strategies for Literacy Instruction, Corwin Press: Thousand Oaks, California.
  • Pesen, C. (2005). “Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Yeni İlköğretim Matematik Öğretimi Programının Değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. 272–281. Sim Matbaası: Ankara.
  • Yaşar, Ş., Gültekin, M., Türkkan, B., Yıldız, N. ve Girmen, P. (2005). “Yeni İlköğretim Programlarının Uygulanmasına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Hazır bulunuşluk Düzeylerinin ve Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi (Eskişehir İli Örneği)”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. 51–63. Sim Matbaası: Ankara.
  • Wilson, S.M. and Berne, J. (1999). Teacher learning and the acquisition of professional knowledge: An examination of research on contemporary professional development. In: Iran-Nejad, A. and Pearson, P.D., Editors, 1999. Review of research in education Vol. 24., American Educational Research Association, Washington, DC, 173–210.

Yenilenen Programların Uygulanmasında Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar (ss. 45-58)

Yıl 2010, Cilt: 7 Sayı: 1, 45 - 58, 01.03.2010

Öz

Türkiye’de hâlihazırda yenilenmiş bulunan programların (2005) uygulanmasında karşılaşılan sorunların ya da eksiklerin saptanması ve tanımlanması amacını benimseyen çalışmamızda, bir eğitim programının oluşturulma ve uygulama aşamalarında yer alan en önemli öğelerden biri olan öğretmen, fikirlerine başvurulan önemli bir kaynak olmuştur. Amacımıza ulaşmak için kullandığımız araştırma yöntemimiz nitel özellik taşımasının yani sıra, verilerin analizi esnasında istatistik kullanılması özelliğinden dolayı nicel bir özellik de taşımaktadır. Araştırma, mevcut durumu ortaya koymayı ve tanımlamayı hedeflediği için betimseldir. Çalışmadaki veriler, aslında yöntem kitaplarında bir tür tartışma yöntemi olarak geçen “kartopu” tekniği ile toplanmıştır. Araştırmanın bulguları, “süre” alt boyutunun çalışmadaki öğretmenler tarafından vurgulanan en fazla sorun olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ayrıca sırasıyla “ etkinlik, strateji, yöntem, teknik kullanımı-değerlendirme” ve “araç-gereç kullanımı ve bu araçgereci kullanma ortamı” ile ilgili problemler vurgulanmıştır

Kaynakça

  • Anderson-Levitt, K. M. (2008). Globalization and Curriculum. In Connelly, F. M. The Sage Handbook of Curriculum and Instruction.
  • Gömleksiz, M.N. (2007). Yeni İlköğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. Eğitim Araştırmaları. (27), 69–82.
  • Gözütok, F. D. (2005). “Özensiz, altyapısı yetersiz bir program”. Öğretmen Dünyası Dergisi. Sayı: 298. 7–8
  • Gözütok, F. D., Akgün, Ö. E. ve Karacaoğlu, Ö. C. (2005). “İlköğretim Programlarının Öğretmen Yeterlikleri Açısından Değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. 17–40. Ankara: Sim Matbaası.
  • Jaques, D. (1985). Learning in Groups: New Patterns of Learning, Routledge: London
  • Karacaoğlu, Ö. C. (2006). “Türkiye’de Yeni Programların Anlayışı, Temelleri ve Eleştirilen Yönleri”. Türk Harb-İş Dergisi. Sayı: 222, 40–42.
  • MEB (2006). Programların Geliştirilmesini Gerekli Kılan Nedenler. Web (2006, Temmuz 11):
  • http://programlar.meb.gov.tr/prog_giris/prog_giris_1.html
  • Morphew, V. N. (2002) Chapter 1. Web-Based Learning and Instruction: A Constructivist Approach..1-15. in Web-Based Instructional Learning.
  • Perez, K. D. (2008). More Than 100 Brain-Friendly Tools and Strategies for Literacy Instruction, Corwin Press: Thousand Oaks, California.
  • Pesen, C. (2005). “Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Yeni İlköğretim Matematik Öğretimi Programının Değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. 272–281. Sim Matbaası: Ankara.
  • Yaşar, Ş., Gültekin, M., Türkkan, B., Yıldız, N. ve Girmen, P. (2005). “Yeni İlköğretim Programlarının Uygulanmasına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Hazır bulunuşluk Düzeylerinin ve Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi (Eskişehir İli Örneği)”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. 51–63. Sim Matbaası: Ankara.
  • Wilson, S.M. and Berne, J. (1999). Teacher learning and the acquisition of professional knowledge: An examination of research on contemporary professional development. In: Iran-Nejad, A. and Pearson, P.D., Editors, 1999. Review of research in education Vol. 24., American Educational Research Association, Washington, DC, 173–210.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Ömer Cem Karacaoğlu

Yrd. Doç. Dr. Esin Acar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karacaoğlu, Y. D. D. Ö. C., & Acar, Y. D. D. E. (2010). Yenilenen Programların Uygulanmasında Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar (ss. 45-58). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 45-58.