BibTex RIS Cite

Öğretmenlerin Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşlerinin Geliştirilmesi: Hizmetiçi Eğitim Programının Etkisi

Year 2011, Volume: 40 Issue: 40, 127 - 139, 01.06.2011

Abstract

Birçok ülke; fen e itim programlar yla, etkili bir fen ö retme ve ö renme sürecinin düzenlenmesini verencilerin bilim okur-yazar olarak yeti tirilmesini hedefler. Bu hedefin gerçekle tirilmesinde en önemli rolü fen ö retmenleriüstlenmektedir. Bu do rultuda, bu çal man n amac ; ilkö retim fen ve teknoloji dersi ö retmenlerinin “Bilimin Do as ”hakk ndaki görü lerinin geli tirilmesinde, hizmetiçi e itim programhizmetiçi e itim program na 24’ü bayan 20’si erkek toplam 44 Fen ve Teknoloji dersi ö retmeni kat lmbilimin do as hakk nda görü lerini belirlemesinde, Aikenhead, Ryan ve Fleming (1989) taraf ndan geli tirilen “Fen, Teknoloji,Toplum Üzerine Görü ler” (Views On Science, Technology and Society; VOSTS) anketinin 14 sorusu ön-test ve son-test olarakkullan lmbilginin ssonras nda olumlu yönde geli ti i tespit edilmi tir. Bu sonuçlar; etkili düzenlenen hizmetiçi e itim programlaroldu unu ortaya koymaktad r

Year 2011, Volume: 40 Issue: 40, 127 - 139, 01.06.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Nihal Doğan This is me

Jale Çakıroğlu This is me

Seda Çavuş

Kader Bilican This is me

Orhan Arslan This is me

Publication Date June 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 40 Issue: 40

Cite

APA Doğan, N., Çakıroğlu, J., Çavuş, S., Bilican, K., et al. (2011). Öğretmenlerin Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşlerinin Geliştirilmesi: Hizmetiçi Eğitim Programının Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 127-139.