Popüler kültür, sanayi devriminin bir sonucu olarak toplumun her kesimine yayılmış ve geniş bir etki alanı kazanmıştır. Bu kültürel dönüşüm, özellikle sanat alanında pop sanat akımı olarak kendini göstermiştir. Popüler kültür, gençlerin algılarını ve düşünce yapılarını şekillendiren önemli bir etmen olarak ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda, ergenlik dönemindeki bireylerin çevresel ve dışsal etkenlerden etkilenme süreçleri bilinmektedir. Bu araştırma, görsel sanatlar dersi kapsamında öğrencilerin popüler kültürün bir parçası olan manga ve anime sanatına yönelik ilgisini ve bu ilginin yaygınlığını incelemek amacıyla tasarlanmıştır. Araştırma, Kilis'te Mübeccel Suphi-Yavaşça Sosyal Bilimler Lisesi'nin 9. ve 10. sınıflarında eğitim gören 30 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, öğrencilerin popüler kültürden ne ölçüde etkilendikleri ve bu etkileşimin nedenleri incelenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla yapılan nitel araştırmada, öğrencilerin popüler kültürle ilgili farkındalık düzeyleri, bu kültüre yönelimleri ve etkileşim süreçlerindeki aktif rolleri değerlendirilmiştir. Görüşmeler, popüler kültür algısının genel olarak nasıl şekillendiğini, trendleri takip etme eğilimlerini ve özgünlük kavramının nasıl algılandığını ortaya koymuştur. Sonuçlar, öğrencilerin büyük ölçüde popüler kültüre ve özellikle manga ve animeye yönelik ilgi duyduklarını göstermiştir. Bazı öğrenciler, popüler kültüre karşı olumsuz tutumlar sergilemelerine rağmen, bu kültürün sanatsal çalışmaları üzerindeki etkisinin farkında olduklarını belirtmişlerdir. Diğer bir grup ise, popüler kültürü çağdaşlık ve modernizmin bir parçası olarak kabul ederek bu kültüre ilgi duyduklarını ifade etmiştir. Bu bulgular, öğrencilerin popüler kültüre yönelik farklı tutum ve algılarının varlığını göstermektedir.
Gazi Üniversitesi
1
1
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fine Arts Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 1 |
Publication Date | December 25, 2023 |
Submission Date | October 8, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |