Çalışmanın
amacı öğretmen adaylarının problem çözme sürecini Toulmin’in argümantasyon
modeline göre analiz etmektir. Bu araştırma nitel araştırma desenlerinden durum
çalışması ile yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak Rutin Olmayan
Problem Testi ve katılımcıların argümantasyon sürecinin yer aldığı video kayıt
kullanılmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen veriler betimsel analize
tabi tutulmuştur. Araştırmanın katılımcıları gönüllülük esasına dayalı olarak,
ilköğretim matematik öğretmenliği bölümünde eğitim görmekte olan ölçüt temelli
örnekleme yöntemiyle seçilmiş, dört adet birinci sınıf öğrencisi
oluşturmaktadır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre; argümantasyon
öğelerinden en çok ‘iddia’ öğesinin kullanıldığı görülmüştür. Ayrıca,
öğrenciler yazılı argümanlarında öne sürdükleri iddiaların doğruluğunu
pekiştirecek destekleyicileri kullanmamışlardır. Öğrencilerde sorunun nasıl
cevaplanması gerektiğine ilişkin bir çaba bulunmakta ve sorunun nasıl çözülmesi
gerektiğini açıklamaktadırlar. Fakat problemin çözümü için seçtikleri yolun
nedenleri üzerine tartışma gerçekleşmemiştir. Öğrencilerin yazılı
argümanlarında öne sürdükleri iddia ve gerekçelerin neden doğru olabileceğine
yönelik destekleyicileri sunmadıkları görülmektedir. Argümanın güvenirliğini ve
kalitesini arttıran destekleyici, reddedici ve niteleyici öğeler öğrenci
davranışlarında gözlemlenmemiştir. Yani, öğrenciler cevaplarını destekleyici
verileri, gerekçeleri ya da çürütücüleri ortaya koymakta ve çözüm yollarını
kanıtlamakta zorlanmaktadırlar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Online First |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | June 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 4 Issue: 2 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.