Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE STUDY OF RELIABILITY AND VALIDITY OF SOCIAL CAPITAL SCALE

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 19 - 40, 30.06.2016

Öz

Social capital is a result of human relations that
depend on trust and is a non-material capital. Three important product of
social capital are trust, common values and the emotion of belongness created
by social networks. ---To know people and to be in touch with them is not
enough for the emergence of a social capital.--- To feel belonged to the people
that you know, to trust these people, and to believe that you are sharing
common values with these people are necessary for the social capital. The aim
of this research is to develop 5 distinct measurement tools for social capital
that measures each dimension separately. For this, three types of trust;
strategic trust, generalized trust, institutional trust; common values and
belongness were taken into consideration. Five separate measurement tools were
developed and were tested for their validity, and reliability. Tools used 590
subject that are university stundents and graduated.Due to the fact that the
validity and reliability tests have proved high, shows that these measurement
tools could be used in measuring whether the people of Turkey have social
capital and in measuring the details of their social capitals.

Kaynakça

  • Allik, J. ve Realo, A. (2004) Individualism-Collectivism and Social Capital, Journal of Cross-Cultural Psychology, Vol. 35, No. 1
  • Brewer, M. B. (1997). In-group bias in the minimal intergroup situation: A cognitive motivational analysis. Psychological Bulletin, 86, 307-324.
  • Becker, G. S. (1964). Human Capital. A theorical and emprical analysis, new york.
  • Bourdieu, P. (1986) “The Forms of Capital”. Handsbook of Theoery and Research fort he Sociology(ed: Richarson,J.G.) içinde. New york: Greenwood Press.
  • Bourdieu, P., Passeron, J. C. (1977). Reproduction in Education,Society and Culture. Londra Sage pup.
  • Brehm, J. and W. Rahn, (1997) "Individual Level Evidence for the Causes and Consequences of Social Capital," American Journal of Political Science, 41, 888-1023.
  • Coleman, J. S. (1994). Foundations of Social Theory. Belkaknap Pres. Cambridge MA.
  • Coleman, J. S. (1988).Social capital in the creation of human capital. American Jurnal of Socilogy,9-94. 95-120.
  • Erdoğan, E. (2003). http://www.ari.org.tr/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1.
  • Field, J. (2006). Sosyal Semeye. (Çev.B. Bilgen ve B. Şen)İstanbul Bilgi üniversitesi Yayınları. (Eserin orijinali 2003 yılında yayınlandı).
  • Fukuyama, F. (1998) Güven, Sosyal Erdemler ve Refahın Yaratılması, İstanbul T. İş Bankası
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1998). Kültürel Psikoloji, Kültür Bağlamında İnsan ve Aile. İstanbul: YKY Yayınevi.
  • Putnam, R. (1992). “Making Democracy Work: Civic Traditions in Modern Italy”, Princeton University Press.
  • Putnam, R. (2000). “Bowling Alone: The Collapse and Revival of American Community,Simon and Schuster.
  • Taylor, S., Peplau, L. A., Sears, D. O. (2007). Sosyal Psikoloji. (Çev: Ali Dönmez) Ankara İmge yay. (Eserin orijinali 2006 yılında yayınlandı).
  • Uslaner, E. M.( 20.9.2002). The Moral Foundation of Trust.University of Jyvaskya Finland Presantation for symposioum.
  • Ulsaner E. M.( 2004) “Trust as a Moral Value” Dario Castiglione, Jan W. van Deth, and Guglielmo Wolleb, eds., Handbook of Social Capital, Oxford University Press.

SOSYAL SERMAYE ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 19 - 40, 30.06.2016

Öz

Sosyal sermaye, güvene dayalı insan ilişkilerinin
ürünü olan ve maddi olmayan bir tür sermayedir. Sosyal sermayenin üç önemli
öğesi güven, ortak değerler ve iletişim ağları ile birbirine bağlanmanın
oluşturduğu grup aidiyeti duygusudur. Başka insanları tanıyor olmak ve o
insanlar ile iletişim halinde olmak bir yerde sosyal sermayenin oluşması için
yeterli değildir. Bu insanlara güvenmek kendinizi tanıdığınız insanlardan
oluşan bir gruba ait hissetmek ve iletişim kurduğunuz kişilerle bazı ortak
değerleri taşıdığınıza inanmak gerekir. Bu çalışmanın amacı Sosyal sermayenin
her bir boyutunu ayrı ayrı ölçen beş ölçek geliştirmektir. Bunun için güvenin
üç türü stratejik güven, genelleştirilmiş güven, kurumsal güven; ortak değerler
ve gruba ait olma özellikleri dikkate alınarak 5 ayrı ölçek geliştirilmiş
geçerlik ve güvenirlikleri yapılmıştır. Ölçekler 590 üniversite ve üniversite
uzununa uygulanmıştır. Stratejik Güven, genelleştirilmiş güven, Kurumsal güven,
Ortak değerler, Grup aidiyeti Ölçeklerini oluşturan maddelerin istendik
özelliklerde olması, ölçeğin güvenirliğinin ve geçerliğinin yüksek olması, bu
ölçeğin Türkiye’de insanların sosyal sermayeye sahip olup olmadıkları, Sahip
olanların özelliklerini gösterme durumunu belirmede kullanılabileceğini
göstermektedir.

Kaynakça

  • Allik, J. ve Realo, A. (2004) Individualism-Collectivism and Social Capital, Journal of Cross-Cultural Psychology, Vol. 35, No. 1
  • Brewer, M. B. (1997). In-group bias in the minimal intergroup situation: A cognitive motivational analysis. Psychological Bulletin, 86, 307-324.
  • Becker, G. S. (1964). Human Capital. A theorical and emprical analysis, new york.
  • Bourdieu, P. (1986) “The Forms of Capital”. Handsbook of Theoery and Research fort he Sociology(ed: Richarson,J.G.) içinde. New york: Greenwood Press.
  • Bourdieu, P., Passeron, J. C. (1977). Reproduction in Education,Society and Culture. Londra Sage pup.
  • Brehm, J. and W. Rahn, (1997) "Individual Level Evidence for the Causes and Consequences of Social Capital," American Journal of Political Science, 41, 888-1023.
  • Coleman, J. S. (1994). Foundations of Social Theory. Belkaknap Pres. Cambridge MA.
  • Coleman, J. S. (1988).Social capital in the creation of human capital. American Jurnal of Socilogy,9-94. 95-120.
  • Erdoğan, E. (2003). http://www.ari.org.tr/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1.
  • Field, J. (2006). Sosyal Semeye. (Çev.B. Bilgen ve B. Şen)İstanbul Bilgi üniversitesi Yayınları. (Eserin orijinali 2003 yılında yayınlandı).
  • Fukuyama, F. (1998) Güven, Sosyal Erdemler ve Refahın Yaratılması, İstanbul T. İş Bankası
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1998). Kültürel Psikoloji, Kültür Bağlamında İnsan ve Aile. İstanbul: YKY Yayınevi.
  • Putnam, R. (1992). “Making Democracy Work: Civic Traditions in Modern Italy”, Princeton University Press.
  • Putnam, R. (2000). “Bowling Alone: The Collapse and Revival of American Community,Simon and Schuster.
  • Taylor, S., Peplau, L. A., Sears, D. O. (2007). Sosyal Psikoloji. (Çev: Ali Dönmez) Ankara İmge yay. (Eserin orijinali 2006 yılında yayınlandı).
  • Uslaner, E. M.( 20.9.2002). The Moral Foundation of Trust.University of Jyvaskya Finland Presantation for symposioum.
  • Ulsaner E. M.( 2004) “Trust as a Moral Value” Dario Castiglione, Jan W. van Deth, and Guglielmo Wolleb, eds., Handbook of Social Capital, Oxford University Press.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ertuğrul Uçar

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 5 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uçar, E. (2016). SOSYAL SERMAYE ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 19-40.
Değerli Meslektaşlarımız,
IHEAD'ın son sayısının (Cilt 8-Sayı 2) yayımlandığını bildirmekten mutluluk duyarız. Sayının yayımlanmasında emeği geçen editör kurulu üyelerine, hakemlere ve yazarlara değerli katkılarından dolayı özel teşekkürlerimizi ifade etmek isteriz. Ayrıca, IHEAD'ın gelecek sayısını (Cilt 9-Sayı 1) haziran 2024 itibariyle yayımlamayı planlamaktayız. Ocak 2024 itibariyle dergimize Türkçe makalelerin yanı sıra İngilizce makaleler de kabul edeceğiz. Eğitimle ile ilgili makalelerinizi değerlendirmekten büyük bir memnuniyet duyacağımızı belirtmek isteriz. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederiz.
Editör Kurulu
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) by Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi içeriği CC BY-NC-SA 4.0. lisansına sahiptir.
by-nc-sa.svg

Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımlarından birisi olan iThenticate'i kullanmaktadır.

ithenticate-badge-rec-reverse.jpg


Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) açık erişimli bir dergidir.
Open-Access-logo.png