Bu araştırmada üniversite öğrencilerinde
erken dönem uyumsuz şemaların depresif belirtilere etkisi incelenmiştir.
Araştırma 619 üniversite öğrencisiyle yapılmıştır. Öğrencilere Young Şema
Ölçeği Kısa Form-3 ve Beck Depresyon Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmada yöntem
olarak Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu ve Regresyon Analizi
kullanılmıştır. Üniversite öğrencilerinde bulunan, Duygusal Yoksunluk,
Başarısızlık, Karamsarlık, Sosyal İzolasyon/Güvensizlik, Duyguları Bastırma,
Onay Arayıcılık, İçe Geçme/Bağımlılık, Ayrıcalıklılık/Yetersiz Özdenetim,
Kendini Feda, Terk Edilme, Cezalandırılma, Kusurluluk, Tehditler Karşısında
Dayanıksızlık, Yüksek Standartlar şemalarının öğrencilerdeki depresif
belirtilere etkisi incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre duygusal
yoksunluk, başarısızlık, karamsarlık, duyguları bastırma,
ayrıcalıklılık/yetersiz özdenetim, terk edilme, cezalandırılma, tehditler
karşısında dayanıksızlık ve yüksek standartlar şemaları, depresif belirtileri
anlamlı bir şekilde yordamaktadır. Söz konusu değişkenler, üniversite
öğrencilerindeki depresif belirtilerin %47.2’sini açıklamaktadır.
Erken dönem uyumsuz şemalar depresyon üniversite öğrencileri
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 2 Sayı: 2 |