Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin Fen-Teknoloji-Mühendislik ve Matematik (STEM) mesleklerine yönelik ilgilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada, STEM’i oluşturan Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik boyutlar aralarındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 611 ortaokul öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında, Kier, Blanchard, Osborne, ve Albert (2014) tarafından geliştirilen, Koyunlu Unlu, Dokme ve Unlu (2016) tarafından Türkçeye uyarlanarak geçerlik, güvenirlik analizleri yapılan ‘‘Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Mesleklerine Yönelik İlgi Ölçeği (FeTeMM-MYİÖ)’’ kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, ortaokul öğrencilerinin STEM mesleklerine olan ilgilerinde cinsiyet, akademik başarı düzeyi, teknoloji kullanım sıklığına göre anlamlı farkın olduğu, uzun süre yaşanılan yere göre ise anlamlı farkın olmadığı belirlenmiştir. Ortaokul öğrencilerinin en yüksek ilgi düzeylerinin teknolojiye yönelik meslekler üzerine olduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada, STEM’i oluşturan boyutlar arasında pozitif bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
Subjects | Education, Scientific Disciplines |
---|---|
Journal Section | Online First |
Authors |
|
Publication Date | June 27, 2018 |
Application Date | January 6, 2018 |
Acceptance Date | May 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2018, Volume 3, Issue 1 |
Bibtex | @research article { ihead375789, journal = {Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi}, issn = {2528-9624}, eissn = {2528-9632}, address = {}, publisher = {Aksaray University}, year = {2018}, volume = {3}, number = {1}, pages = {36 - 53}, title = {ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN-TEKNOLOJİ-MÜHENDİSLİK-MATEMATİK (STEM) MESLEKLERİNE OLAN İLGİLERİ}, key = {cite}, author = {Karakaya, Ferhat and Avgın, Sakine Serap and Yılmaz, Mehmet} } |
APA | Karakaya, F. , Avgın, S. S. & Yılmaz, M. (2018). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN-TEKNOLOJİ-MÜHENDİSLİK-MATEMATİK (STEM) MESLEKLERİNE OLAN İLGİLERİ . Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi , 3 (1) , 36-53 . Retrieved from http://ihead.aksaray.edu.tr/en/pub/issue/36890/375789 |
MLA | Karakaya, F. , Avgın, S. S. , Yılmaz, M. "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN-TEKNOLOJİ-MÜHENDİSLİK-MATEMATİK (STEM) MESLEKLERİNE OLAN İLGİLERİ" . Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi 3 (2018 ): 36-53 <http://ihead.aksaray.edu.tr/en/pub/issue/36890/375789> |
Chicago | Karakaya, F. , Avgın, S. S. , Yılmaz, M. "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN-TEKNOLOJİ-MÜHENDİSLİK-MATEMATİK (STEM) MESLEKLERİNE OLAN İLGİLERİ". Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi 3 (2018 ): 36-53 |
RIS | TY - JOUR T1 - ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN-TEKNOLOJİ-MÜHENDİSLİK-MATEMATİK (STEM) MESLEKLERİNE OLAN İLGİLERİ AU - Ferhat Karakaya , Sakine Serap Avgın , Mehmet Yılmaz Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 36 EP - 53 VL - 3 IS - 1 SN - 2528-9624-2528-9632 M3 - UR - Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Ihlara Journal Educational Research ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN-TEKNOLOJİ-MÜHENDİSLİK-MATEMATİK (STEM) MESLEKLERİNE OLAN İLGİLERİ %A Ferhat Karakaya , Sakine Serap Avgın , Mehmet Yılmaz %T ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN-TEKNOLOJİ-MÜHENDİSLİK-MATEMATİK (STEM) MESLEKLERİNE OLAN İLGİLERİ %D 2018 %J Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi %P 2528-9624-2528-9632 %V 3 %N 1 %R %U |
ISNAD | Karakaya, Ferhat , Avgın, Sakine Serap , Yılmaz, Mehmet . "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN-TEKNOLOJİ-MÜHENDİSLİK-MATEMATİK (STEM) MESLEKLERİNE OLAN İLGİLERİ". Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi 3 / 1 (June 2018): 36-53 . |
AMA | Karakaya F. , Avgın S. S. , Yılmaz M. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN-TEKNOLOJİ-MÜHENDİSLİK-MATEMATİK (STEM) MESLEKLERİNE OLAN İLGİLERİ. IHEAD. 2018; 3(1): 36-53. |
Vancouver | Karakaya F. , Avgın S. S. , Yılmaz M. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN-TEKNOLOJİ-MÜHENDİSLİK-MATEMATİK (STEM) MESLEKLERİNE OLAN İLGİLERİ. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2018; 3(1): 36-53. |
IEEE | F. Karakaya , S. S. Avgın and M. Yılmaz , "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN-TEKNOLOJİ-MÜHENDİSLİK-MATEMATİK (STEM) MESLEKLERİNE OLAN İLGİLERİ", Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 3, no. 1, pp. 36-53, Jun. 2018 |