Bu araştırmada,
ortaokul öğrencilerinin Fen-Teknoloji-Mühendislik ve Matematik (STEM)
mesleklerine yönelik ilgilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada, STEM’i oluşturan Fen, Teknoloji, Mühendislik
ve Matematik boyutlar aralarındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama
modelinin kullanıldığı araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında öğrenim
gören 611 ortaokul öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında,
Kier, Blanchard, Osborne, ve Albert (2014) tarafından geliştirilen, Koyunlu
Unlu, Dokme ve Unlu (2016) tarafından Türkçeye uyarlanarak geçerlik, güvenirlik
analizleri yapılan ‘‘Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Mesleklerine
Yönelik İlgi Ölçeği (FeTeMM-MYİÖ)’’ kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre,
ortaokul öğrencilerinin STEM mesleklerine olan ilgilerinde cinsiyet, akademik
başarı düzeyi, teknoloji kullanım sıklığına göre anlamlı farkın olduğu, uzun
süre yaşanılan yere göre ise anlamlı farkın olmadığı belirlenmiştir. Ortaokul
öğrencilerinin en yüksek ilgi düzeylerinin teknolojiye yönelik meslekler
üzerine olduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada, STEM’i oluşturan boyutlar
arasında pozitif bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Online First |
Authors | |
Publication Date | June 27, 2018 |
Submission Date | January 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 3 Issue: 1 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.