Bu araştırmada, biyoloji öğretmen
adaylarının ortaöğretim biyoloji dersi öğretim programında yer alan
ünite/konulara yönelik öz-yeterlik algılarının incelenmesi ve öğretim
programında yer alan ünite/konular ile ilgili eksiklik/yeterlik sebeplerinin
belirlenmesine amaçlanmıştır. Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden
durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar
döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, bir devlet
üniversitesinde öğrenim gören 4. sınıf biyoloji öğretmen adayları
oluşturmaktadır. Araştırma bulguları, biyoloji öğretmen adaylarının 9. ve
10.sınıf ünite/konularına yönelik öz-yeterlik algılarının yüksek olduğunu
göstermiştir. Bu durumun oluşmasında, derslerde kullanılan öğretim yöntemleri
ve ders ortamlarının etkili olduğu belirlenmiştir. Ancak biyoloji öğretmen
adaylarının 11. ve 12. sınıf ünite/konularına yönelik öz-yeterlik algılarının
düşük olduğunu belirlenmiştir. 11. ve 12. sınıf biyoloji dersi öğretim
programında yer alan konuların kapsamının geniş olması, içeriğin karmaşık
olması, kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerinin öğrenci ilgisini çekmemesi ve
öğretmen adaylarının kavram yanılgılarına sahip olmaları ünite/konuların
kalıcılığının sağlanamamasında etkili olduğu düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2018 |
Submission Date | July 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 3 Issue: 2 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.