Bu çalışmada, zihinsel yetersizlikten etkilenmiş ve
normal gelişim gösteren çocuğa sahip ebeveynlerin günlük yaşamlarında
karşılaştıkları problemler ve bu problemlerle başa çıkma yöntemlerini
belirlemek amaçlanmıştır. Nitel olarak tasarlan çalışmada, çalışma grubu 7-14
yaş aralığındaki zihinsel yetersizlikten etkilenmiş çocuğa sahip 35 anne-baba
ile normal gelişim gösteren çocuğa sahip 35 anne-baba olmak üzere toplam 140
ebeveynden oluşmuştur. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme
formu kullanılmış, görüşme
kayıtları içerik analiziyle analiz edilmiştir. Bulgular temalar halinde ele
alınmış ve yorumlanmıştır. Sonuç olarak; zihinsel
yetersizlikten etkilenmiş çocuğa
sahip ebeveynlerin çocuklarının geleceğiyle ilgili yoğun kaygı yaşadıkları,
günlük yaşamlarında aile içi olumsuz ilişkiler, maddi kaygılar ve çocukların
engeline ilişkin problemlerle karşılaştıkları, normal gelişim gösteren çocuğa
sahip ebeveynlerin ise en çok çocuklarının eğitimi ve aile içi iletişim
konusunda problem yaşadıkları belirlenmiştir. Zihinsel
yetersizlikten etkilenmiş çocuğa
sahip ebeveynlerin problemleriyle başa çıkma tarzlarının kısmen işe yaradığı ve
bu konuda sosyal, psikolojik, maddi ve dini desteğe gereksinimleri olduğu
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Online First |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | December 4, 2018 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 4 Issue: 1 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.