Ülkemizde öz-inceleme
çalışmalarının sayısının yok denecek kadar az olması ve öğretim programlarında
öğretmenlerin öz-inceleme çalışmaları yapmalarının gerekliliği bu çalışmamın
önemli bir yönüdür. Çalışmamı, araştırmacı olarak kendimle birlikte üç fen
bilimleri öğretmeni ve onların ve benim toplam 52 öğrencisinin katılımıyla
gerçekleştirdim. Çalışma alanı dokümanlarım, video ve ses kayıtları,
görüşmeler, kayıt defteri, teknolojik iletişim araçları, arkadaş görüşleri ve
yaşam öykülerini kullanarak verilerimi topladım ve anlatı tekniğiyle
çözümledim. Çalışmamda fen öğretimimde kendi değer ve inanışlarımın
öğrencilerimin kariyer gelişimde etkisi olduğunu belirledim. Kendimi daha iyi
tanıma fırsatı buldum ve öğretmen olarak sınıf içi uygulamalarımı
anlamlandırdım. Eksik yönlerimi keşfettim ve kendi gelişim hedeflerimi
belirledim. Tüm bu bakımlardan öz-inceleme çalışmalarının hizmetiçi öğretmen
eğitimine farklı ve üstün bir boyut kazandıracağı kanaatini edindim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Online First |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | August 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 4 Issue: 2 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.