X, Y ve Z kuşağı ebeveynlerinin çocukluk kavramına yönelik görüşlerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilen bu çalışmada durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Yozgat ilinde yaşayan X, Y ve Z kuşağı ebeveynleri oluşturmaktadır. Çalışma grubundaki katılımcılar ölçüt örnekleme tekniğiyle belirlenen ve çalışmaya katılmayı kabul eden gönüllü her kuşağa ait 10’ar ebeveynden oluşmaktadır. Çalışmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan ve uzman görüşleri alınan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Çalışma grubuyla yapılan görüşmelerde ses kayıt cihazı kullanılmış olup sonrasında ses kayıtları transkript edilerek veriler analiz sürecine hazır hâle getirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Analiz sonucunda; X, Y ve Z kuşağı ebeveynlerinin çocukluğunda unutamadığı anılara ilişkin görüşlerinin; üzüntüler, korkular, mutluluklar, birliktelikler ve oyunlar başlıklarına yönelik olduğu sonucuna ulaşılmıştır. X, Y ve Z kuşağı ebeveynleri, çocukluklarında en fazla saklambaç oyununu oynadıklarını belirtmişlerdir. Bu kuşakların ebeveynlerinin çocukluğunda yapmak isteyip de yapamadıklarıyla ilgili en fazla maddi isteklere yönelik görüşte bulundukları sonucuna ulaşılmıştır.
2209-A Üniversite Ögrencileri Arastırma Projeleri Destekleme Programı
1919B012202633
1919B012202633
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Child Development Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 1919B012202633 |
Publication Date | December 25, 2023 |
Submission Date | June 8, 2023 |
Published in Issue | Year 2023Volume: 8 Issue: 2 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.